محققان: امکان حیات در زهره وجود ندارد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، آنالیز ها بیانگر آن است، سیاره زهره پوشیده از اقیانوس نیست و سراسر گدازه داغ است که به همین دلیل نمی تواند میزبان حیات باشد؛ حتی مقاوم ترین میکروب های زمین در برابر خشکسالی در زهره شانس نخواهند داشت.

محققان: امکان حیات در زهره وجود ندارد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از اسپیس، نتایج مطالعات اجرا شده نشان می دهد، هیچ امیدی برای وجود حیات در زهره وجود ندارد.

آنالیز ها بیانگر آن است، سیاره زهره پوشیده از اقیانوس نیست و سراسر گدازه داغ است که به همین علت نمی تواند میزبان حیات باشد؛ حتی مقاوم ترین میکروب های زمین در برابر خشکسالی در زهره شانس نخواهند داشت.

به گفته کارشناسان، به علت بارش اسید سولفوریک و ابرهای اسیدی روی سیاره زهره، امکان زندگی در آن وجود ندارد.

به نظر می رسد این یافته ها امید حاصل از کشف مولکول های بالقوه ایجاد شده به وسیله موجودات زنده در جو سیاره زهره را که به اسم نشانه ای از حضور احتمالی حیات در سال گذشته ایجاد شده بود، از بین ببرد.

مطالعه نو، اطلاعات مربوط به دما، رطوبت و فشار را در ابرهای غلیظ اسید سولفوریک اطراف این سیاره بدست آورد. از این مقادیر، دانشمندان توانستند به اصطلاح فعالیت آب ، فشار بخار آب درون مولکول های منفرد ابرها را که یکی از عوامل محدود نماینده وجود حیات در زمین است، محاسبه نمایند.

جان هالزورث، میکروب شناس در دانشگاه کوئینز بلفاست، انگلیس و نویسنده اصلی مقاله می گوید: با آنالیز غلظت موثر مولکول های آب در ابرها دریافتیم شرایط حیات در سیاره زهره وجود ندارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1023

به "محققان: امکان حیات در زهره وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: امکان حیات در زهره وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید