آنچه درباره خودروی چری تیگو 7 باید بدانید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، علاقه مردم ایران به کراس اورها، هر روز بیشتر از قبل می گردد و شرکت های چینی از این موقعیت، نهایت استفاده را می برند. برند چری با محصول جدیدی به نام تیگو 7، مهمان جاده های ایران خواهد بود.

آنچه درباره خودروی چری تیگو 7 باید بدانید

به گزارش خبرگزاریاقتصاد ایران ،خودروسازی چری، در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می نماید. این شرکت در سال 1999 بنیان قرار گرفت و از سال 2003 با فراوری انواع خودروهای سواری شروع به کار کرد و هم اکنون رتبه دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ 600 هزار دستگاه در سال به خود اختصاص داده است. چری علاوه بر فراوریات خود، برای شرکت های مطرح دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ می نماید و در مجموع نزدیک به یک چهارم کل فراوریات این شرکت، به خارج از چین صادر می گردد.محصولات چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه می شوند، درحالی که حضور محدودی هم در روسیه دارند. از سویی دیگر، هرچند برندهای چینی متعددی در بازار استرالیا فعالیت می نمایند، خبری از کراس اورهای چری در این کشور نیست.

فراموش نکنیم که خودروهای برند MVM هم زیرمجموعه شرکت چری هستند و در کشور چین و دیگر نمایندگی های این برند، با همان نام چری شناخته می شوند. به نظر می رسد نام و لوگوی MVM صرفا به درخواست نماینده فروش این شرکت در ایران، روی برخی خودروهای چری گذاشته شده و در خود شرکت چری، MVM صرفا لقبی برای خودروی QQ3 است که ما در ایران با نام MVM110 می شناسیم.

باتوجه به مالیات های سنگین وارد بر خودروهای وارداتی، محصولات چینی تنها گزینه قابل خرید برای افراد با درآمد متوسط در جامعه ایران هستند. شرکت چری که در ابتدا با نام MVM در کشورمان حضور یافت، حالا باسابقه ترین برند چینی در بازار ایران محسوب می گردد و پس از فروش پیروز مدل X33، چند کراس اور دیگر شاملتیگو 5وX22را در یک سال اخیر عرضه نموده است. جدیدترین محصول چری، تیگو 7 نام دارد و قرار است با طراحی مدرن، حرف تازه ای داشته باشد. مدتی قبل بهآنالیز جامع خودروی چری تیگو 5در زومیت پرداختیم و حالا به معرفی توانایی ها و معینات تیگو 7 می پردازیم.

طراحی ظاهری و بدنه

شاید در ظاهر و تصاویر منتشرشده ازچری تیگو 7،این خودرو کوچک تر از تیگو 5 به نظر رسد، اما چنین نیست و حالا این مدل، پرچم دار برند چری و خصوصا کلاس کراس اورهای این شرکت محسوب می گردد. چری سرمایه گذاری سنگینی روی طراحی و فراوری این خودرو داشته است و کوشش می نماید تا به عنوان گروهی مستقل از دیگر خودروسازان دنیا، فعالیت کند.

در نمای روبه رو، حالت اسپرت و جوان پسند تیگو 7، بیننده را جذب خود می نماید. چراغ های مثلثی، حس آیرودینامیک جالبی دارند، درحالی که تهاجمی و مدرن جلوه می نمایند. جلو پنجره همراه با لوگوی کوچک چری در وسط، جایگاه مناسبی دارد، ضمن اینکه استفاده از یک نوار کروم، به خوبی یکنواختی جلوپنجره را کاهش داده است و محدوده زیر چراغ ها را به هم متصل می نماید تا نمای روبه رو، به دو بخش بالا و پایین تقسیم گردد. علاوه بر این، خطوط مورب و متقارن جلوپنجره، چشم را به سمت لوگوی چری می برد. سپر تیگو 7، کمی شلوغ و دارای قطعات مختلف است که شامل جایگاه لوزی شکل مه شکن ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره ای رنگ در قسمت پایین است. بهره گیری از چنین شیوه مدرنی در سبک طراحی، نشانه پیشرفت چری در صنعت خودروسازی دنیا محسوب می گردد، هرچند که پختگی برندهای ژاپنی را دراختیار ندارد، قابل قبول و مورد پسند عامه مردم خواهد بود.

از نمای جانبی، طراحی هنرمندانه و خوش استیل تیگو 7، فراتر از انتظار است. زه کشی کروم، بخشی از شیشه ها را فراگرفته است، درحالی که ریل های باربند و رکاب هم، نقره ای رنگ و چشم نواز به نظر می رسند. طبق معمول کلاس کراس اورهای میان رده، فریم گلگیرها از پلاستیک سیاه تشکیل شده است و سپرهای جلو و عقب را ازطریق زیر رکاب، به هم متصل می نماید. مهم ترین عنصر در طراحی نمای کناری تیگو 7، خط حجم دهنده ای است که از گوشه چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره ها کشیده می گردد.

هرچند از نمای جانبی و روبه رو، می توان نمره بالایی به طراحی تیگو 7 داد، انتظارات از عقب این خودرو برآورده نمی گردد و حتی باور اینکه بخش جلو و پشت این خودرو توسط یک گروه طراحی شده باشد، مشکل است. از سویی دیگر، شباهت زیادی بین این قسمت و نمای عقب محصولات لیفان دیده می گردد که خود، نوعی نمونه برداری از مدل های کره ای به نظر می رسد. شیشه عقب، نسبتا کوچک است و دید چندان مناسبی به بیرون نخواهد داشت، ضمن اینکه فضای خالی آزاردهنده ای روی کاپوت عقب دیده می گردد. سپر عقب تیگو 7، کاملا پلاستیکی است و با چراغ های باریک درکنار قطعه ای نقره ای رنگ، طراحی سردرگمی دارد. حضور بالچه در انتهای سقف و بالای شیشه ، از معدود نکات مثبت در طراحی عقب تیگو 7 است.

در مجموع، باتوجه به اهمیت طراحی نمای روبه رو در ظاهر یک خودرو، می توان به محصول جدید چری، نمره بسیار خوبی داد و آن را فراتر از انتظار بازار دنیای از یک خودروی چینی دانست. ابعاد تیگو 7 شامل 4.5 متر، عرض 1.837 متر همراه با ارتفاع سقف 1.670 متر است که با فاصله محورهای 2.670 متر ارائه می گردد. ارتفاع استاندارد کف خودرو تا سطح زمین، 21 سانتی متر است.

فضای داخلی و کابین

به محض ورود به تیگو 7، با نکات مثبت و منفی جالب آن آشنا می شوید. بخش مثبت و جذاب این خودرو، شامل جایگاه های لوکس و خوش فرم، خصوصا برای سرنشینان جلو می گردد که به ندرت در یک کراس اور چینی دیده ایم، اما داشبورد پلاستیکی و کاملا ساده آن، چیزی فراتر از یک خودروی معمولی با نمایشگر میانی به نظر نمی رسد.

طراحی داخل در، بسیار خوب است و جایگاه مناسبی برای آرنج دارد. فرمان تیگو 7 به تبعیت از داشبورد آن، از پلاستیک خشک ساخته شده است، ولی در بخش های پیرامون که با دست راننده ارتباط دارد، با چرم مصنوعی ارائه می گردد. استفاده از قطعه ای فلزی و براق در فرمان تیگو 7، جلوه ای لوکس در مقابل راننده می گذارد که همراه پنل دیجیتال پشت فرمان، مدرن تر و جذاب تر از دیگر خودروهای چینی است. نمایشگر 4.8 اینچ TFT، میان عقربه های سرعت و دور موتور دیده می گردد که تفاوت کابین تیگو 7 با دیگر کراس اورهای هم وطن خود را افزایش می دهد. دکمه های روی فرمان، برای کنترل کروز کنترل، فرمان دهی به پخش صوت و تعدادی از ادوات فنی خودرو کاربرد خواهند داشت.

نمایشگر اصلی با سایز 9 اینچی ارائه می گردد که معین نیست در نسخه های ورودی به ایران هم وجود دارد یا با نمونه ای کوچک تر جایگزین خواهد شد. این نمایشگر برای پخش سرگرمی های چندرسانه ای، کنترل سیستم تهویه مطبوع، پخش تصویر دوربین عقب و برخی تجهیزات فنی تیگو 7 کاربرد خواهد داشت. دو درگاه USB برای شارژ و ارتباط تیگو 7 با تلفن های همراه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه امکان اتصال ازطریق بلوتوث و مکالمه تلفنی هم برای سرنشینان وجود دارد.

سانروف تیگو 7، با حالت پانورامیک ارائه می گردد و حدود 1 متر طول دارد، هرچند که باز هم نمی توان درباره نسخه ورودی به ایران و حضور چنین تجهیزاتی در آن، پیش داوری کرد. از نکات مثبت این خودرو، باید به فضای مناسب آن برای سرنشینان عقب اشاره نمود که با فاصله 72 تا 97 سانتی متر بین جایگاه عقب و ردیف جلو (بسته به جایگاه جایگاه های جلو) برای افراد بلندقد هم رضایت بخش خواهد بود. صندوق بار تیگو 7 با حجم خالص 414 لیتر ارائه می گردد که در صورت جمع کردن جایگاه های ردیف دوم، به 1100 لیتر افزایش پیدا خواهد نمود.

پیشرانه و قوای فنی

سه نسخه از تیگو 7 در بازار چین وجود دارند که شامل مدل 2 لیتری تنفس طبیعی و دو نمونه 1.5 لیتری توربوشارژ است. هرچند قرار نیست چری از پیشرانه های 2 لیتری، برای محصولات وارداتی خود به ایران استفاده کند؛ در ادامه مطلب به آنالیز هر سه مدل می پردازیم.

ضعیف ترین نسخه تیگو 7 که اتفاقا برای ورود به ایران هم انتخاب نشده، دارای پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 120 اسب بخار است که در دور موتور 5500 دور بر دقیقه، حاصل می گردد. بالاترین گشتاور این مدل، 180 نیوتن متر خواهد بود که از دور موتور 4000 دور بر دقیقه، دراختیار راننده است. زمان دقیق رسیدن این خودرو از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت معین نیست، اما باتوجه به وزن خالص 1432 کیلوگرم، می توان زمانی بین 11 تا 13 ثانیه برای آن پیش بینی کرد. نهایت سرعت تیگو 7 با پیشرانه 2 لیتر، 170 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با میانگین مصرف سوخت 7 تا 7.5 لیتر در 100 کیلومتر، ارائه می گردد. جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک از نوع CVT، پیش فرض این خودرو در چین است، اما ممکن است با نمونه 6 سرعته اتوماتیک و دوکلاچه ساخت ایسین ژاپن هم عرضه گردد.

همان طور که پیش تر اشاره نمودیم، نمونه 1.5 لیتری توربوشارژ از تیگو 7، در دو مدل عرضه می گردد. نمونه ارزان تر که اتفاقا به دلیل استفاده از جعبه دنده 6 سرعته دستی، ارزان تر از نسخه 2 لیتری است، با کد SQRE4T15 شناخته می گردد. قدرت این خودرو 150 اسب بخار و نهایت گشتاور آن 205 نیوتن متر است که از دور موتور 2000 دور بر دقیقه حاصل می گردد. نهایت سرعت این نمونه، 185 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت 6.7 لیتر، برای آن اعلام شده است.

گران ترین مدل چری تیگو 7، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده می نماید، اما قدرت بیشتری نسبت به نمونه دنده دستی دارد. این خودرو با کد SQRE4T15B، حدود 144 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دارد که از دور موتور 1750 دور بر دقیقه، دراختیار خواهد بود. باتوجه به گشتاور بالاتر در دور موتور پائین، می توان پیش بینی کرد که این نسخه از تیگو 7، در زمانی کمتر از 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، درحالی که نهایت سرعت آن، 185 کیلومتر بر ساعت با میانگین مصرف سوخت، 6.5 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است.

تمامی نسخه های تیگو 7، فارغ از نوع پیشرانه، صرفا به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شوند و نسخه دو دیفرانسیل، برای هیچ کدام از آن ها، قابل سفارش نیست. این خودروها درچهار سطح از آپشن های پایه، الایت، دلوکس و پریم عرضه می شوند که قیمت بازار چین آن ها، ازطریق جدول زیر قابل مشاهده و آنالیز است.

مدل

پیشرانه

قدرت (اسب بخار)

زمان صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت

(ثانیه)

جعبه دنده

قیمت (دلار)

1.5TCI 6MT Stand

1.5 لیتر چهار سیلندر توربوشارژ

150

10

دستی 6 سرعته

14,500

1.5TCI 6MTElite

1.5 لیتر چهار سیلندر توربوشارژ

150

10

دستی 6 سرعته

16,000

2.0DVVT CVT Stand

1.5 لیتر چهار سیلندر

120

11

CVT

17,000

2.0DVVT CVT Elite

2 لیتر چهار سیلندر

120

11

CVT

18,000

2.0DVVT CVTDelux

2 لیتر چهار سیلندر

120

11

CVT

19,500

2.0DVVT CVT Prime

2 لیتر چهار سیلندر1209.5CVT2,0000

1.5TCI 1.5TCI DCT Elite

1.5 لیتر چهار سیلندر توربوشارژ1449.5CVT20,000

1.5TCI 1.5TCI DCT Deluxe

1.5 لیتر چهار سیلندر توربوشارژ1449.5CVT23,000

آپشن ها و امکانات رفاهی

تیگو 7، هرچند از نظر قدرت پیشرانه حرف زیادی برای گفتن ندارد، با آپشن های نسبتا کاملی در بازار چین ارائه می گردد که در مدل های مختلف پایه، الایت، دلوکس و پریم دیده می شوند. از امکانات استاندارد این خودرو می توان به چراغ های اصلی اشاره نمود که ترکیبی از نوار LED برای روشنایی روز و لامپ های پرقدرت زنون هستند. این موضوع باعث می گردد، هم در نمای روبه رو و هم قسمت عقب، جلوه خودرو به هنگام شب افزایش یابد.

از دیدگاه فنی، شاسی و فنربندی اسپرت که در قسمت عقب از نوع مولتی لینک است، در همه مدل ها وجود دارد. از سویی دیگر، جعبه دنده دستی ساخت ایسن ژاپن یا نوع دوکلاچه خشک در نسخه اتوماتیک، آپشن های ارزشمندی برای تیگو 7 هستند.

از آپشن های رفاهی این خودرو، می توان به فناوری دید پرنده یا دوربین 360 درجه اشاره نمود که به هنگام حرکت یا پارک خودرو در مسیرهای سخت، مفید خواهد بود. چری ادعا می نماید با استفاده از 8 حسگر مختلف که در پیرامون تیگو 7 قرار گرفته اند، فاصله مجاز خودرو با اجسام، از هر جهت اندازه گیری می گردد و با اعلام هشدار به راننده، از حوادث گوناگون جلوگیری خواهد شد. چراغ های مه شکن، در مدل های با آپشن بالا؛ قابلیت چرخش دارند و می توانند در صورت گردش خودرو، سمت داخل پیچ را روشن نمایند.

سقف پانورامیک، سیستم استارت بدون کلید، گرم کن و جمع نماینده الکتریکی آینه بغل، تقریبا در همه نسخه های تیگو 7 موجود خواهند بود. حسگر باران، بالابر الکتریکی در صندوق عقب، مودهای رانندگی مالی و اسپرت، بازتاب لوگوی تیگو روی سطح زمین به هنگام ورود و خروج سرنشینان (Door Welcome Lights)، جایگاه های تمام چرم و نواردوزی چرم روی داشبورد، در نسخه های فول آپشن قابل استفاده هستند.

تست تصادف و آپشن های ایمنی

همانند چری تیگو 5، مدل تیگو 7 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیه اروپا، در کشورهای دنیا اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادفی از تیگو 7 نگرفته اند. با این اوصاف، تنها می توان به C-NCAP اکتفا کرد که مؤسسه ای مشابه Euro NCAP در چین است. چری ادعا می نماید بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) به مدل تیگو 7، پنج ستاره ایمنی داده است.

هرچند که فیلم مربوط به تست تصادف تیگو 7، دردسترس نیست و حتی در سایت C-NCAP هم نمی توان اطلاعات دقیقی از نتیجه آزمایش ها تیگو 7 به دست آورد، آپشن های ایمنی این خودرو جالب توجه هستند. 6 کیسه هوا در تیگو 7 وجود دارد که شامل 4 مورد برای جایگاه های جلو و 2 کیسه هوای پرده ای می گردد. در طراحی بدنه این خودرو، 6 قطعه فولادی در نقاط حساس درها و ستون وسط در نظر گرفته شده است که استقامت در شرایط سخت را 60 درصد افزایش می گردد.

ترمزهای تیگو 7، ساخت بوش آلمان هستند و در همه نسخه ها، از سیستم های ABS, EBD و TCS پشتیبانی می نمایند تا لغزش و حفظ تعدل خودرو در شرایط مختلف، مدیریت گردد. چری ادعا می نماید به لطف استفاده از این سیستم ترمز، تیگو 7 در مسافتی کمتر از 40 متر، از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به سکون کامل می رسد که نشان دهنده قدرت ترمزگیری بسیار خوب، برای خودرویی با وزن تقریبی 1.5 تن است. این خودرو همچنین از حسگر کنترل فشار باد لاستیک ها و سامانه نگهدارنده خودرو در شیب جاده (HHC) استفاده می نماید.

تست فنی و آزمایش رانندگی

نشستن پشت فرمان تیگو 7، تجربه جالبی خواهد بود. جایگاه های راحت و سرشار از چرم این خودرو، مثل مدل های اسپرت اروپایی با لبه های زانو و پشت کتف، به خوبی بدن را در بر می گیرند و قابل مقایسه با دیگر خودروهای چینی واردشده به ایران نیست. این موضوع نه تنها لذت رانندگی با تیگو 7 را افزایش می دهد، بلکه بوی ناراحت نماینده ناشی از پلاستیک و مواد بازیافتی که در برخی خودروهای چینی قدیمی دیده ایم، همراه نخواهد داشت.

در بحث رانندگی و تست جاده، باید توجه داشت که کراس اوری مجهز به پیشرانه 150 اسب بخار، قرار نیست شتاب گیری اسپرتی داشته باشد و فراتر از هاچبک های فراوری داخل عمل کند. این خودرو، خصوصا در نمونه مجهز به جعبه دنده اتوماتیک، آرام رفتار می نماید و برای سبقت دریافت، به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. فراموش نکنیم براساس شواهد به دست آمده از مدل های مختلف این خودرو در دیگر کشورهای دنیا، نسخه اتوماتیک تیگو 7، از جعبه دنده CVT ساخت چری استفاده خواهد نمود، درحالی که مدل دنده دستی (به شرط ورود به ایران) شتاب گیری بهتری خواهد داشت و از جعبه دنده 6 سرعته ساخت ایسن ژاپن، بهره مند است.

از نکات منفی این مدل، می توان به کمبود فناوری ترمز اتوماتیک اشاره نمود، که لازمه خودروهای امروزی است. از سویی دیگر، فقدان سیستم دو دیفرانسیل، توانایی تیگو 7 برای حرکت در مسیرهای خارج جاده را کاهش می دهد، هرچند که زاویه بسیار خوب لبه سپر با سطح تایرها که در سمت مقابل نزدیک به 25 درجه و در پشت حدود 30 درجه است، تپه نوردی با تیگو 7 را ممکن خواهد نمود. علاوه بر این، ارتفاع کف تیگو 7 با سطح زمین در حالت استاندارد، 21 سانتی متر است که در این کلاس بدنه، قابل قبول به نظر می رسد.

باتوجه به اتاق خوش استیل و جادار تیگو 7، می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که با خودرویی مناسب حمل 4 سرنشین در مسیرهای شهری روبه رو هستیم. شتاب گیری معمولی، درکنار مصرف سوخت متعادل، تیگو 7 را مناسب خانواده ها و افراد علاقه مند به کراس اورهای ارزان قیمت نشان می دهد، از سویی دیگر، صندوق بار بسیار خوب، کابین کم صدا، فنربندی نرم و آپشن های نسبتا کامل (در سطح یک خودروی چینی)، نکات مثبت تیگو 7 هستند؛ درحالی که خریدار احتمالی، نباید از پیشرانه 150 اسب بخار توقع زیادی داشته باشد.

قیمت نهائی و مقایسه با رقبا

نماینده رسمی چری چین در ایران، قیمت نهائی تیگو 7 را در یک تیپ فول آپشن، 810 میلیون تومان اعلام نموده ؛ درحالی که نرخ 30 هزار تومان برای یک دلار، قیمت خرید این محصول در بازار آزاد به یک میلیارد تومان رسانده است. هرچند که بدنه تیگو 7، نسبتا جادار و نزدیک به کلاس کراس اورهای میان رده است، با یک رقیب جدی به نام جک S5 مقایسه می گردد که با آپشن های کامل، حدود 20 درصد ارزان تر است بود و البته، مورد قبول بازار ایران نیز قرار گرفته است. از سویی دیگر، رنو داستر و کپچر با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان، سابقه خوب یک برند اروپایی را به همراه دارند و احتمالا کوچک بودن سایز بدنه را برای خریدار احتمالی در ایران توجیه می نمایند.

در میان خودروهای غیر چینی، سوزوکی گرند ویتارا با مزیت هایی نظیر سیستم دو دیفرانسیل، پیشرانه 2.4 لیتری و برند بسیار معتبر ژاپنی که از سوی ایران خودرو در سال های اخیر پشتیبانی شده ، رقیب مهمی برای تیگو 7 است. نمونه صفر کیلومتر ویتارا، یک تا 1/2 میلیارد تومان قیمت دارد و البته سایز بدنه کوچک تری در مقایسه با تیگو 7 ارائه می نماید؛ اما از نظر شتاب گیری و کیفیت رانندگی، کاملا راضی نماینده است.

در بازار دست دوم، با هزینه ای نزدیک به یک میلیارد تومان، می توان هیوندای توسان مدل 2015 با کارکرد کمتر از 70 هزار کیلومتر خرید. از محصولات سانگ یانگ، اکتیون 2015 با کارکرد کمتر از 30 هزار کیلومتر هم، گزینه جذابی خواهد بود.

با استفاده از جداول ادامه مطلب، می توان به مقایسه قیمت و توانایی های فنی چری تیگو 7، با رقبای چینی و غیر چینی بازار ایران پرداخت.

معیناتچری تیگو 7BYD S6MVM X33-Sلیفان X60چانگان SC35هایما S7 توربوجک S5 توربو
حجم موتور (سی سی)1498240019711794160017951997
تعداد سیلندر4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی
تعداد مجموع سوپاپ16161616161616
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار)150160136131123170174
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)170185175170نامعین170180
نوع جعبه دندهCVTاتوماتیک 6 سرعتهاتوماتیک 7 سرعتهاتوماتیک 4 سرعتهاتوماتیک 4 سرعتهاتوماتیک 6 سرعتهاتوماتیک 6 سرعته
حجم باک (لیتر)57725555526155
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در 100 کیلومتر)6.5108.58.279.6نامعین
طول (میلی متر)4500481044194325416045304430
عرض (میلی متر)1837185517651790181018301840
ارتفاع (میلی متر)1670172516511690167017301660
وزن خالص (کیلوگرم)1432169514201330129015451545
استاندارد آلایندگییورو5یورو5یورو5یورو 4نامعینیورو5یورو5
معیناتچری تیگو 7سوزوکی گرندویتاراهوندا HR-Vتویوتا C-HR (هیبرید)رنو کپچر توربوپژو 2008 توربوسانگ یانگ تیوولیسانگ یانگ کوراندو 2017سانگ یانگ اکتیون 2017نیسان جوک اسکای پکتوسان 2017میتسوبیشی ASXام جی GS
حجم موتور (سی سی)1498240015001800119711991595199824001598200020002000
تعداد سیلندر4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی3 خطی4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی4- خطی
تعداد مجموع سوپاپ16161616161216161616161616
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار)150170130122120110128150150117164147217
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)170170200170192188170170170180170170200
نوع جعبه دندهCVTاتوماتیک 5 سرعتهCVTCVTاتوماتیک 6 سرعته، دو کلاچهاتوماتیک 6 سرعتهاتوماتیک 6 سرعتهاتوماتیک 6 سرعتهاتوماتیک 6 سرعته CVT Xtronicاتوماتیک 6 سرعتهCVTاتوماتیک 6 سرعته
حجم باک (لیتر)57675050455047577546505050
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در 100 کیلومتر)6.59.65.5 3.85.94.85.77.79.668.58.58
طول (میلی متر)450044704.295 4360412241584195441044654135447542904510
عرض (میلی متر)183718101.7701795177818291795183018801765185017551850
ارتفاع (میلی متر)167018101.6051565156615571590167517351565164516101670
وزن خالص (کیلوگرم)
1432
155513151380118011501300168018871342152014501470
استاندارد آلایندگییورو 5یورو 4یورو 6یورو 6یورو 5یورو 6یورو 6یورو 5یورو 5یورو6یورو 5یورو 5یورو 5
منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 568

به "آنچه درباره خودروی چری تیگو 7 باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره خودروی چری تیگو 7 باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید