انواع سبک های دکوراسیون داخلی را بشناسیم [7 سبک برتر]

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، سبک های دکوراسیون داخلی بی شماری وجود دارند. و گاهی اوقات ادغام بعضی سبک ها به آفرینش یک سبک خاص یاری می نماید. با این حال، شناخت بعضی انواع سبک های دکوراسیون داخلی به شما یاری کرده تا طراحی منزل خود را به بهترین نحو ممکن اجرا نمائید. بنابراین، ما در این مقاله قصد داریم بعضی مدل های طراحی و دکوراسیون داخلی مطرح روز را برشماریم.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی را بشناسیم [7 سبک برتر]

جهت دریافت خدمات آلاچیق های سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

شناخت انواع سبک های دکوراسیون داخلی

آیا به دنبال تغییر و تحول از نوع سبک طراحی و دکوراسیون داخلی هستید؟ احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد دقیقا مطمئن نیستید که چه سبکی می خواهید اجرا کنید. ما در این مقاله قصد داریم بعضی انواع سبک های دکوراسیون داخلی در منازل مدرن را آنالیز کنیم. در حالی که طراحان سعی بر تلفیق عناصر از چندین سبک دارند، تشخیص و شناسایی اصلی ترین جوانب هر نوع سبک طراحی و دکوراسیون داخلی سخت است.

بدیهی است که انواع سبک های دکوراسیون داخلی فراتر از چندین مورد ذیل هستند. اما، ما قصد داریم بیشتر به نمونه های ترند شده طراحی بپردازیم.

خرید 39 مدل نیم بوت مردانه طرح سال جاری [ اسپرت و شیک ] ارسال رایگان + ارزان

سبک دکوراسیون مدرن میانه قرن

اواسط سال 1900 میلادی بعضی المان ها به صورت نمادین در دکوراسیون داخلی مطرح گردیدند. و این المان ها غالبا به صورت خطوط تعریف شده، فضای مینیمالیستی و اشکال طبیعی معین شدند. بسیاری از طراحان زبردست آن روزها سعی بر یافتن روش های متعدد خلاقانه نمودند تا قادر به استفاده از بعضی متریال جدید اعم از پلاستیک فرم پذیر، تخته سه لا و آلومینیوم باشند. این عناصر به قدری متنوع می باشند که هر نوع سبک طراحی و دکوراسیون داخلی را تکمیل می نمایند.

برای اجرای سبک مدرن میانه قرن که یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی به شمار رفته، از عناصر سبک های متنوع یاری بگیرید تا فضایتان را به شیوه ای خاص تزئین نمائید.

سبک دکوراسیون صنعتی

ظاهر دکوراسیون صنعتی به دوران انقلاب صنعتی بازمی شود. و از ویژگی های شاخص طراحی و دکوراسیون داخلی صنعتی باید به استفاده افراطی از فولاد لخت و همچنین به کارگیری پراکنده چوب اشاره کرد. و این دو المان نهایتا با دیوار آجری تکمیل می شوند.

نمونه مدرن این سبک از انواع سبک های دکوراسیون داخلی شامل عناصر مسی نیز می باشد. و لازم به ذکر است که اصیل ترین شکل و فرم سبک دکوراسیون صنعتی غالبا همانند سبک دکوراسیون روستیک می باشد.

قیمت خرید 41 مدل مودم بی سیم روتر ADSL [ پرسرعت ] ارسال رایگان

سبک دکوراسیون ساحلی

این سبک گرم، آرامبخش و مثبت است. دکوراسیون ساحلی بازتاب طراحی خانه های ساحلی نیو انگلند می باشد. این سبک دکوراسیون اساسا با رنگ سفید یا ماسه ای شناخته شده و رنگ آبی جزء رنگ های اولیه آن به شمار می رود.

میز و جایگاه های چوبی و همچنین مبلمان با رویه مبلی کتان از جمله مهم ترین عناصر این سبک از سبک های دکوراسیون داخلی به شمار می فرایند. و در این میان، بسیاری از وسایل دکوراتیو اعم از تنگ بلورین پُر از صدف، طناب جوت، پاروی قایقرانی، قایق بادبانی و نقشه های ناوبری قادرند تعریف نماینده سبک دکوراسیون ساحلی باشند.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی با دمده کردن سبک مدرن میانه قرن سعی بر معرفی طراحی مینیمالیستی نمود. این سبک از آن روزها تا به حال ادامه دارد و همچنان در راس سبک های دکوراسیون داخلی منازل است.

اسباب و اثاثیه با رنگ ملایم، وسایل تزئینی با رنگ شاد و تعادل متریال ارگانیک و مدرن از جمله خصوصیات شاخص سبک اسکاندیناوری به شمار می فرایند. جدا از نکات فوق، مبلمان اسکاندیناوی ساده، معاصر و کاربردی هستند.

اگر بخواهیم این سبک طراحی را با بعضی رنگ ها تعریف کنیم، آن رنگ ها قطعا سفید و خاکستری می باشند.

سبک دکوراسیون بوهمین

سبک بوهمین یکی از سبک های دکوراسیون داخلی برشمرده شده که نشان از بی پروایی و ماجراجویی سبک زندگی آوانگاردی دارد.

نقش و نگارهای غنی و رنگ های شاد به خصوص بنفش و قرمز از جمله ویژگی های شاخص این سبک به شمار می فرایند. بیشتر طراحان هر کاری می نمایند تا فضا به هم ریخته جلوه کند. استفاده از بافت ها و لایه دار کردن (روی هم گذاشتن بالش، کوسن، قالی و گوبلن) به منزله القای گرما از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

برای آنکه سبک بوهمین را اجرا کنید، به دنبال طرح های قومی و عشایری باشید. بعضی طرح های مراکشی، جنوب غربی یا ایلی و قبیله ای کاربردی می باشند. سبک بوهو عاشق بافت، چوب، پوست حیوانات و اثاثیه براق است.

لیست قیمت خرید آباژور ایستاده [ 44 مدل پر فروش ] مدرن و شیک

سبک دکوراسیون شهری

سبک دکوراسیون شهری یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است که الهام گرفته از طراحی شهرهای عظیم می باشد. این سبک تلفیقی از تضادها و ترادف هاست. گاهی اوقات بسیاری از سبک ها ادغام می شوند تا سبک دکوراسیون شهری را به ارمغان بیاورند.

مبلمان عظیمتر (کاناپه، تختخواب و…) که با رویه مبلی براق و پروفیل کمتر تزئین شده اند، در راس عناصر سبک مدرن شهری قرار دارند. القای راحتی یکی از خصوصیات شاخص سبک دکوراسیون شهری می باشد. بنابراین، سعی کنید از کوسن و بالشتک به طور اغراق شده ای در این سبک استفاده کنید. و سایر وسایل تزئینی اعم از آینه، میز و… را نباید فراموش کنید.

آنچه اهمیت دارد این است که وسایل معمول نظیر آینه و میز باید به طرزی خلاقانه و هنری استفاده شوند. و گاها از طرح های سنتی و هندسی نیز استفاده کنید تا این نمونه از سبک های دکوراسیون داخلی را به طرزی ایده آل اجرا نمائید.

منبع: اتاق
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 251

به "انواع سبک های دکوراسیون داخلی را بشناسیم [7 سبک برتر]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع سبک های دکوراسیون داخلی را بشناسیم [7 سبک برتر]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید