شرایط و هزینه زندگی در سریلانکا

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مهاجرت تحصیلی، مهم ترین علت برای زندگی در سریلانکا به شمار میرود. کشوری جزیره ای در جنوب شرقی آسیا که بعد از رهایی از جنگ های داخلی، حالا به کشوری توریستی با رشد بالای مهاجرپذیری تبدیل شده و از نظر مالی نیز، هر سال رشد قابل توجهی را تجربه می نماید. اگر شما هم در فکر مهاجرت به این کشور زیبا و شگفت انگیز هستید، پیشنهاد می کنیم، نوشته ای که امروز برایتان تهیه نموده ایم را مطالعه نمایید.

شرایط و هزینه زندگی در سریلانکا

سریلانکا را بهتر بشناسید

سریلانکا با پارک های ملی بزرگ و سواحل آفتابی چشم نواز خود، پیش از این که به عنوان یک مقصد مهاجرتی شناخته گردد، کشوری دنیاگردی به شمار میرود. پس در همین ابتدای امر بگوییم که اگر در پی این هستید که از قیمت تور سریلانکا با خبر شوید، بهتر است به سراغ سایت رسمی آویسا تراول بروید تا از قیمت های عالی تورهای این مجموعه به سریلانکا را مشاهده نمایید. البته در انتهای نوشته، بیشتر از آویسا تراول برایتان می گوییم و فعلا به ویژگی های سریلانکا می پردازیم.

سریلانکا در حال حاضر جمعیتی بیش از 21 میلون نفر داشته و در جنوب شرقی آسیا در همسایگی هند به سر می برد. از نظر فرهنگی، مردم سریلانکا بسیار به مردم هند شباهت داشته و دین رایج آن جا نیز بودایی است و تنها 10 درصد مردم سریلانکا مسلمان هستند. شناخت فرهنگی از مردم این کشور، یکی از نکات کلید در رابطه با زندگی در سریلانکا به شمار میرود.

سریلانکا یکی از کهن ترین اقامتگاه های انسانی به حساب آمده و یافته ها در این رابطه، بقایای انسان هایی مربوط به 34 هزار سال قبل را نشان می دهند. مهم ترین دانشگاه های سریلانکا دانشگاه کلمبو، دانشگاه موراتووا و دانشگاه سری جاواردنپورا بوده که همگی آن ها به پذیرش دانشجویان خارجی می پردازند. از نکات عمومی در رابطه با سریلانکا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پول رایج: روپیه سریلانکا

زمان محلی: +5:30 GMT (2 ساعت جلوتر از ایران)

زبان رسمی: سینهالی / تامیل

روش های مهاجرت به سریلانکا

آمارها نشان می دهد که 97 درصد مهاجرت ها به سریلانکا، تحصیلی است. دانشجویان خارجی به راحتی می توانند با پرداخت شهریه، پذیرش دانشگاه های سریلانکا را دریافت نمایند و سپس برای زندگی در سریلانکا به این کشور بروند. البته اعتبار دانشگاه های خصوصی و دولتی سریلانکا نیز نسبتا خوب است. دانشگاه های خصوصی سریلانکا شهریه ای نزدیک به 100 هزار روپیه (کمی بیش از 300 دلار) از شما دریافت می نمایند.

روش های دیگری مثل خرید ملک یا ویزای کار نیز برای مهاجرت به سریلانکا وجود دارد اما با توجه به درصد بالای بیکاری در این کشور، استقبال کمی از این گزینه ها صورت می گیرد.

هزینه زندگی در سریلانکا

سریلانکایی که تا چند سال پیش با جنگ داخلی و فقر فراگیر درگیر بود، حالا به لطف ثبات سیاسی، رونق مالی پیدا نموده و با رشد صنعت گردشگری، اوضاع مردم آن بسیار بهتر شده است. با این حال هزینه ها در سریلانکا بسیار پایین تر از کشورهای اروپایی است و آن هایی که برای تحصیل، زندگی در سریلانکا را انتخاب می نمایند، در نهایت مکان ارزان ای را برای این کار برگزیده اند.

در سال 2023 با برآوردهایی که در سریلانکا اجرا شده، هزینه زندگی به صورت میانگین چیزی نزدیک به حدود 350 دلار تخمین زده می گردد که البته هزینه خانواده ها بر اساس جمعیتشان، بیشتر خواهد بود. در واقع در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا، سریلانکا جایی بسیار ارزان برای زندگی محسوب می گردد. این مهم حتی در سفرهای دنیاگردی نیز خودنمایی نموده و اغلب اوقات، گردشگران به خاطر هزینه های بسیار پایین گردش و خورد و خوراک، اقامت طولانی تری را در سریلانکا داشته و به گوشه گوشه این کشور می روند.

البته این نکته نیز مهم است که در نظر بگیریم، درآمدها در سریلانکا نیز به همین اندازه پایین است و حتی با رشد مالی این سال ها و بهتر شدن کیفیت زندگی در سریلانکا، هنوز هم تا رفاه کامل مردم این کشور، مسیر طولانی در پیش است. آن هایی که قصد اقامت دانشجویی در سریلانکا را دارند، می توانند مبلغ کمی را بابت اجاره خوابگاه پرداخت نمایند و با این کار، حتی در همین هزینه ها نیز، صرفه جویی به عمل آورند.

آشنایی با فرهنگ مردم سریلانکا

نکات فرهنگی جالبی در خصوص مردم سریلانکا وجود دارد که بسیار متفاوت از ما هستند و دانستن آن ها، به تجربه بهتر زندگی در سریلانکا یاری می نماید. یکی از اولین تفاوت های آن ها در فرهنگ غذایی خودنمایی می نماید، استفاده از ادویه های تند در بیشتر غذا یا خوردن برنج برای صبحانه تنها بخشی از تفاوت فرهنگی در این زمینه است. بیشتر مردم این کشور، مهربان و مهمان نواز هستند و این مورد را اغلب دنیاگرد هایی که به سریلانکا سفر می نمایند، در زمره نقاط برجسته سفرشان قید می نمایند.

این را هم نباید نادیده گرفت که که معابد بودایی و راه و رسم این مسلک، برای سریلانکاهایی بسیار مهم است و اگر خواستید از چنین مکان هایی بازدید کنید، حتما باید نکاتی همانند پوشش تمام بدن و وارد نشدن با کفش یا چند نکته دیگر را رعایت نمایید. ادای احترام به بزرگ ترها، مراقبت از حیوانات، احترام متقابل و موارد فرهنگی بسیاری هستند که زندگی میان این مردم را برای خارجی ها راحت می نماید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا

اگر در نظر دارید که در حال حاضر سفری به سریلانکا داشته باشید تا آن جا را برای زندگی ارزایابی کنید یا کلا برای گردشگری به این کشور سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم حتما چند مورد از این جاذبه های گردشگری محبوب و پربازدید در سریلانکا را ببینید:

معبد غار دامبولا: این معبد معروف دارای مجسمه ها و نقاشی های بسیاری بوده که قدمت آن ها به قرن 12 میلادی بر می دد. معبدی که بر روی یک کوه سنگی قرار گرفته و می توان در سفر به کلمبو و کندی به دیدنش رفت.

پارک ملی یالا: سافاری طبیعت گردی و بازدید از فیل های هندی، یکی از بایدهای تور سریلانکا است و برترین مکان برای این منظور، پارک ملی یالا بوده که سافاری های مختلفی برای بازدید از آن جا برگزار می گردد. در این مکان نه تنها فیل های هندی بلکه با حیواناتی همانند پلنگ یا کوالا نیز برخورد می کنید.

خلیج آروگام: یکی از چیزهایی که سریلانکا به آن معروف بوده، سواحل بزرگ و آفتابی است. یکی از نقاط شناخته شده و بسیار زیبای ساحی در سریلانکا، خلیج آروگام بوده که چشم انداز ای جنگلی را در کنار ساحل خود می بینید و برای انواع فعالیت های آبی از جمله موج سواری مناسب است.

سیگیریا: چند مورد از میراث دنیای یونسکو در سریلانکا واقع شده است، اما سیگیریا بدون شک چیزی متفاوت و یکی از نمادهای گردشگری در این کشور است.صخره ای غول پیکر وسط دشتی بزرگ که به چشم اندازی عجیب را به وجود آورده است و می توانید از آن جا بالا بروید و به چشم انداز اطراف نگاه کنید.

گاله: شهر گاله یکی دیگر از مقاصد منحصر به فرد سریلانکا بوده که به خاطر قلعه ای به همین نام، منطقه ها ساحلی، خانه های قدیمی و چشم انداز غروب شگفت انگیزش معروف بوده و البته به بسیاری جاذبه های دیگر همانند ساحل اوناواتونا نیز است.

با آویسا تراول، سفری فراموش نشدنی به سریلانکا را تجربه کنید

تور سریلانکا یک ماجراجویی مجذوب کننده به کشوری شگفت انگیز است. کشوری که در هر گوشه اش، یک زیبایی منحصر به فرد انتظار شما را می کشد. اما برای رفتن به چنین سفری، پیشنهاد می کنیم همراه با یک شرکت کاربلد و سابقه دار به سفر بروید تا همه چیز را به برترین شکل ممکن تجربه نمایید. مجموعا آویسا تراول با سا ل ها تجربه برگزاری تورهای مختلف به کشورهای جنوب شرق آسیا و بعلاوه دیگر کشورهای دنیا، یکی از برترین برگزار نماینده های تور سریلانکا در کشورمان محسوب می گردد. از جمله خدمات این شرکت برای تور سریلانکا به توضیح زیر است:

قیمت مناسب

پرواز با شرکت های هوایی معتبر

ارائه برترین ها در رنج های قیمتی مختلف

ویزای دنیاگردی

تراسفر فرودگاهی و بین شهری در تورهای ترکیبی

گشت های شهری و برنامه ای مفصل برای گردش در شهرهای مختلف و بازدید از مهم ترین جاذبه ها

بیمه مسافرتی

تور لیدر فارسی زبان

برای رزرو تور و مشاوره برای سفر، با شماره 41535 - 021 تماس بگیرید یا به سایت رسمی شرکت آویسا تراول مراجعه نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1571

به "شرایط و هزینه زندگی در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و هزینه زندگی در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید