سفر به استانبول از صفر تا صد، هرچه باید بدانید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، برای سفر به استانبول چه چیزهایی ضروری است؟

پیش سفر به استانبول ترکیه یا هر کشور خارجی دیگر، باید درباره چیزهایی که برای سفر مورد نیازتان است اطلاعات داشته باشد. این موارد می تواند شامل ویزا، پول و حتی لباس مناسب باشد. در اینجا به شما خواهیم گفت که برای سفر به استانبول چه چیزهایی ضروری است؟

سفر به استانبول از صفر تا صد، هرچه باید بدانید

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

آیا برای سفر به استانبول احتیاج به دریافت ویزا دارم؟

خیر. اگر شهروند ایران باشید احتیاجی به دریافت ویزا ندارید. بقیه ملیت ها هم دریافت ویزا برای شان به راحتی امکان پذیر است. برای ورود به این کشور فقط همراه داشتن پاسپورت کفایت می نماید.

امنیت در ترکیه و شهر استانبول چطور است؟

آیا پلیس برخورد مناسبی دارد؟ چه محله هایی را نباید هنگام شب بروم؟ برخورد مردم ترکیه با جهانگرد ها چطور است؟ و پرسش های مشابه. در یک جمله می توانیم به شما بگوییم خیال تان راحت باشد. اما این جمله به این معنی نیست که بدون توجه به نکات امنیتی و با بی احتیاطی به مقصدی سفر کنید که آشنایی با فرهنگ و محله های آن ندارید.

پلیس ترکیه مدت هاست که نظارت و کنترل را در شهرها و معابر بیشتر نموده است. در سفرهای بین شهری، کلیه ماشین ها مدام بازرسی می شوند و ورود به شهرهای ترکیه و خروج از آنها، چه از راه زمینی و چه از راه هوایی، کاملا تحت کنترل دولت است. همه این موارد باعث می گردد ترکیه، و به خصوص استانبول، مکانی امن برای گردشگران باشد.

برخورد مردم با گردشگران بسیار مناسب است. اگر احتیاج به آدرس داشته باشید و از مردم بپرسید، حتما شما را هدایت خواهند کرد. پلیس برخورد بسیار خوبی با گردشگران دارد و اگر در سفر مسئله ای برای تان پیش بیاید، پلیس های ترکیه برای مراجعه و برطرف مشکل کاملا قابل اعتماد هستند. البته یادمان باشد که همواره موارد استثنا هم وجود دارند.

در سفر به استانبول توصیه می کنیم چند مورد را حتما به خاطر بسپارید:

  • دیروقت (بعد از تاریکی هوا) در محله های خلوت و کوچه پس کوچه های شهر نمانید و سعی کنید خود را به مرکز شهر و جاهای پر رفت و آمد برسانید.
  • بعضی افراد ناشناس، که البته تسلط خوبی هم به زبان فارسی دارند، ممکن است به سراغ تان بیایند و به شما پیشنهاداتی درباره رفتن به رستورانی خاص، کافه یا مکان های عمومی دیگر را بدهند. درباره این مکان ها از منابع معتبر اطلاعات بگیرید و به این اشخاص اعتماد نکنید.
  • از صندوق امانات هتل بهره ببرید و وقتی از هتل خارج می شوید تمام پولی را که دارید همراه خودتان نبرید.
  • اگر مبلغ بالایی ارز تبدیل کردید، داخل صرافی پول خود را تحویل بگیرید و در جای مطئمنی از کیف تان قرار دهید. بیرون از صرافی جای مناسبی برای شمارش پول نیست.
  • پس از خرید از فروشگاه ها و پاساژها، کیسه های خریدتان را رها نکنید. گاهی مسافران به دلیل خستگی بدون توجه به اطراف شان کیسه های خریدشان را رها می نمایند و خودشان روی نیمکتی مشغول استراحت می شوند. در این حالت، بهترین شرایط را برای سارقان فراهم می کنید.

در مجموع اطمینان داریم که سفر دلچسبی خواهید داشت.

سگ ها و گربه ها در خیابان های استانبول!

استانبول تنها شهر اروپاست که سگ ها و گربه ها خیلی راحت و بدون مزاحمت در خیابان های شهر گردش می نمایند. البته نه تنها مردم مزاحمتی برای آنها ندارند بلکه حیوانات هم بسیار آرام هستند و مزاحمتی ایجاد نمی نمایند. بیشتر مردم هنگام صبح حیوانات خانگی شان را در خیابان رها می نمایند و حیوانات خودشان موقع شب به خانه برمی گردند. شهرداری استانبول بیشتر حیوانات در خیابان ها را واکسینه نموده، این موضوع را می توانید از برچسبی که معمولا به گوش حیوانات آویزان شده ببیند. استانبول به خاطر این موضوع شهرت بسیاری دارد.

آب و هوای استانبول چطور است؟

هوای استانبول خاص است، از این نظر که ممکن است در یک یا دو روز با تغییرات زیادی همراه باشد. مثلا در یک روز 10 درجه تغییرات آب و هوایی دارد. این مورد به خصوص در اواخر تابستان و اواسط پاییز بیشتر است. اگر لباس مناسب با خودتان همراه نداشته باشید احتمال اینکه سرما بخورید زیاد است. به جز تابستان، در بیشتر فصل های سال بارندگی در استانبول وجود دارد. در سفر به استانبول چتر و لباس مناسب فراموش نگردد.

بهترین زمان سفر به استانبول کدام است؟

در بین نکات سفر به استانبول یکی از مهم ترین آن ها، بهترین زمان سفر به این شهر است. استانبول از ماه می تا سپتامبر بهترین آب و هوا را دارد و پذیرای گردشگران بسیاری است. در نتیجه قیمت اقامتگاه ها هم بالاتر است. در ماه های دسامبر و مارس که هوا سرد است، گردشگران کمترند و امکان انجام یکسری تفریحات وجود ندارد. بنابراین اگر به شلوغی و زیاد بودن جمعیت علاقه ندارید و به دنبال قیمت مناسب اقامتگاه هستید؛ بهترین زمان سفر به استانبول برای شما ماه های آوریل، اکتبر و نوامبر است. در مطلب بهترین زمان سفر به استانبول کدام است؟ درباره زمان سفر بیشتر بدانید.

استفاده از موبایل در ترکیه چطور است؟

برای خیلی از گردشگران معمولا این سوال پیش می آید که در استانبول چطور سیم کارت بگیرم؟ باید به شما بگوییم دریافت سیم کارت کار بسیار ساده ای است و البته برای کسانی که می خواهند از اینترنت گوشی استفاده نمایند و تماس اینترنتی با دوستان و آشنایان داشته باشند بسیار مقرون به صرفه است. به محض ورود به فرودگاه سیم کارت گوشی تان را از آن خارج کنید. هزینه رومینگ بالاست. اگر اطلاعات بیشتری درباره خرید سیمکارت در استانبول احتیاج دارید حتما مطلب در استانبول چطور سیم کارت بگیرم؟ را بخوانید.

شرایط ارز در ترکیه و تبدیل آن چطور است؟

یک موضوع مهم در سفر به ترکیه، به خصوص برای ایرانی ها که می توانند در داخل ایران هم لیر تهیه نمایند و هم دلار، این است که در سفر به استانبول دلار ببریم یا لیر؟ در این مطلب، کامل در خصوص ارزی که باید با خود همراه ببرید صحبت نموده ایم و همه چیز را درباره تبدیل ارز در صرافی های ترکیه شرح داده ایم. کلا کشور ترکیه امکانات خوبی برای تبدیل ارز دارد: از ATM گرفته تا صرافی، همه جا می توانید پول تان را تبدیل کنید.

هزینه انواع اقامتگاه در سفر به استانبول

از دیگر نکات سفر به استانبول هزینه اقامتگاه هاست. در استانبول انواع اقامتگاه از هاستل گرفته تا هتل های لوکس برای اقامت وجود دارند. در ماه های گرم که گردشگران این شهر بیشترند، هزینه اقاتگاه ها کمی بالاتر می رود. اما با کمی جستجو می توانید با قیمت مناسب در استانبول اقامت کنید.

هاستل

معمولا هزینه هاستل ها از شبی 15 تا 45 لیر متغیر است. اما نسبت به موقعیت مکانی و امکاناتی که به مسافران ارائه می دهند؛ می تواند از شبی 87 تا 302 لیر متفاوت باشد. گاهی می تواندی در هاستل های ارزان هم از امکاتی مانند wi-fi رایگان بهره ببرید. همچنین در بعضی هاستل ها ممکن است برای صبحانه از شما هزینه اضافه دریافت نمایند.

هتل

در سفر به استانبول می توانید انواع هتل با امکانات و رنج قیمت متفاوت برای اقامت پیدا کنید. معمولا قیمت هتل ها از شبی 60 تا 210 لیر است. اما هتل های ارزان تر با شبی 40 لیر هم با کمی جستجو پیدا می شوند. همچنین برای کسانی که به دنبال بهترین امکانات و هتل های لوکس و مدرن در سفر هستند، هتل هایی با قیمت شبی 3000 لیر وجود دارند. خوب است پیش از سفر به استانبول، با بهترین مناطق برای رزرو هتل در استانبول آشنا شوید.

آپارتمان

برای کسانی که مکان های عمومی مانند هتل و هاستل را برای اقامت نمی پسندند، امکان اجاره آپارتمان در سفر به استانبول فراهم است. قیمت اجاره آپارتمان در این شهر از 22 تا 890 لیر متغیر است.

هزینه موادغذایی در سفر به استانبول

از نکات مهم سفر به استانبول غذا و هزینه مواد غذایی در این شهر است. وعده صبحانه را می توانید با پرداخت 4 تا 8 لیر تهیه کنید. غذاها و ساندویچ های مدیترانه ای هم با قیمت 6 تا 10 لیر میل کنید. همچنین در سفر به استانبول می توانید لذت غذا خوردن در رستوران های دریایی و رستوران های این شهر کنار تنگه بسفر را تجربه کنید. برای افرادی هم که به دنبال صرفه جویی در سفر به استانبول هستند بهتر است 5 رستوران ارزان و معروف محله بی اغلو (استانبول) را بشناسند.

حمل ونقل در سفر به استانبول

در نکات سفر به استانبول، نباید از حمل و نقل در این شهر غافل شد. هزینه تاکسی در استانبول گران است و اگر نگرانی برای هزینه سفر به استانبول ندارید، بهترین گزینه برای حمل ونقل در شهر است. هزینه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر حدود 35 تا 40 لیر و درون شهر 8 تا 12 لیر به ازای هر 3 کیلومتر جابجایی است. اما اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه های سفر به استانبول هستید، بهتر است از حمل ونقل عمومی در این شهر بهره ببرید. برای استفاده از حمل و نقل عمومی بهتر است استانبول کارت تهیه کنید. در مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول در این مورد بیشتر بخوانید.

مراکز خرید استانبول

خرید کردن یکی از قسمت های لذت بخش سفر به استانبول برای گردشگران است. در استانبول مراکز خرید بسیاری از مراکز لوس و کران قیمت تا مراکز ارزان برای خرید وجود دارد. بعضی از مراکز خرید معروف این شهر بازار عظیم استانبول، استانبول مال، مرکز خرید فروم، جواهر، کاله، اولیلیوم، کانیون، مرکز خرید آکمرکز، نیشان تاشی، دیپوسارت، پالادیوم، آپتیموم، هیستوریا هستند. همچنین، در سفر به استانبول می توانید از اوتلت های این شهر از جمله اوت لت استارسیتی و ایرپورت خرید کنید. بازدید از بازارهای هفتگی استانبول هم در سفر به استانبول خالی از لطف نیست. اگر به دنیال سفر به استانبول با کمترین هزینه هستید مطلب 10 مرکز خزید ارزان استانبول را از دست ندهید.

جاهای دیدنی و تفریحات استانبول

شناختن مکان های دیدنی از نکات سفر به استانبول است. پیش از سفر به استانبول جاذبه های شهر را بشناسید و برای دیدن آن ها برنامه ریزی کنید. جاهای دیدنی استانبول بسیار متنوع و برای انواع سلیقه مناسب اند. اگر به دنبال هیجان و تفریحات آبی هستید، یا علاقه مند به تاریخ و فرهنگ ملل دیگر، استانبول مقصد مناسبی برای سفرتان است. اگر جزو افرادی هستید که با کمترین هزینه به همه جا سفر می کنید، یا برعکس، جزو افرادی هستید که هزینه سفر برای تان مهم نیست و به دنبال لوکس ترین مکان ها و امکانات سفر هستید؛ باز هم سفر به استانبول برای شما مناسب است. در این میان سواحل استانبول، تفریحاتی مانند پارک آبی استانبول و جاذبه های تاریخی از جمله برج گاتالا و مسجد آبی را در برنامه سفرتان قرار دهید. همچنین می توانید در سفر به استانبول از 10 تفریح غیر معمول و عجیب در استانبول لذت ببرید. در نهایت، اگر به موزه ها و مراکز تاریخی علاقه زیادی دارید بهتر است در سفر به استانبول، کارت موزه استانبول را تهیه کنید.

در نهایت، برای تان سفر خوشی را به استانبول آرزو می کنیم. برای اطلاعات بیشتر حتما به مطلب قبل از سفر به استانبول بخوانید، سری بزنید. همچنین، اگر به دنبال نکات سفر به استانبول با هزینه کم هستید، مطلب راهنمای سفر ارزان به استانبول را از دست ندهید.

منبع: دالاهو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 270

به "سفر به استانبول از صفر تا صد، هرچه باید بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به استانبول از صفر تا صد، هرچه باید بدانید" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به استانبول از صفر تا صد، هرچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید