هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است ؟ ارزان ترین مقصد ترکیه

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، هزینه سفر به وان ترکیه

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره هزینه سفر به وان ترکیه سخن خواهیم گفت.

هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است ؟ ارزان ترین مقصد ترکیه

یکی از دغدغه های مهم برای سفر کردن هزینه سفر برای بیشتر جهانگردان می باشد که اصلی ترین عامل سفر محسوب می شود . اینکه هزینه هتل , هزینه خوارک , جهانگرد , تفریح و… چقدر هست

بلیط هواپیما در طاهاگشت

در این مقاله از وب سایت مجله جهانگردی خبرنگاران به معرفی هزینه سفر به وان ترکیه که به عنوان ارزان ترین مقصد ترکیه شهرت دارد خواهیم پرداخت تا با هزینه های شهر وان ترکیه آشنا شوید و با خیال راحت به آنجا سفر کنید پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید

آشنایی مختصر با شهر وان ترکیه :

وان شهر بسیار کوچکی است که در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه قرار گرفته است و با پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی آذربایجان غربی، تنها یک ساعت فاصله دارد. از جمله جاذبه های قابل توجه این شهر می توان به دریاچه وان اشاره کرد که بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه است. همچنین دیدنی های دیگری چون قلعه وان و کتیبه های تاریخی و 2500 ساله خشایارشا در دیوار این قلعه، در اطراف وان به چشم می خورند.

در مجموع باید بدانید که وان شهر بسیار کوچکی است و نمی توان انتظار امکانات چندانی را از این شهر داشت، با این حال برای یک سفر خارجی دو سه روزه، مقصد جالبی به نظر می رسد. ضمن این که بسیاری از ایرانی ها، شهر وان را برای خریدی ارزان و مناسب انتخاب می کنند که از تخفیف های قابل توجه مراکز خرید و قیمت های مناسب اجناس بهره ببرند.

1- زبان رسمی مردم وان ترکی است؛ اما اغلب ساکنین این شهر کردی صحبت می کنند، بنابراین اگر به یکی از زبان های ترکی یا کردی تسلط دارید، خیالتان در این مورد راحت باشد. همچنین در میان مردمان شهر، پیدا می شوند کسانی که از زبان انگلیسی چیزهایی می دانند؛ اما چندان نمی توان روی آن ها حساب باز کرد.

2- ساعت رسمی ترکیه 31 دقیقه از ایران عقب تر است.

3- اغلب مردم وان مسلمان اند.

4- پیش شماره و شماره های ضروری:

کد تلفن کشور ترکیه: 90+

کد تلفن شهر وان: 432

شماره پلیس: 155

شماره آمبولانس: 122

شماره آتش نشانی: 110

5- به طور کلی بیمه مسافرتی جامع برای تحت پوشش قرار دادن سرقت، خسارات اقتصادی و مسائل پزشکی برای سفرهای خارجی بسیار توصیه می شود.

ترکیه کجاست ؟

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه ای در جنوب شرق اروپا) قرار گرفته است.

ترکیه داز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار گرفته است.استانبول یکی از مقاصد جهانگردی کشور ترکیه است که سالانه جهانگردان زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و جهانگردان انتخاب های زیادی دارند اما بیشتر جهانگردان دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آنتالیا : که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می شود . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز جهانگردی و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه های فراوان می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها خود نمائی می کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه ایچی (درون قلعه) قرار گرفته است. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می کند.

آنتالیا داردی حدود 400 ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

از آنجای ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی جهان نیز محسوب می شود که سیل بزرگی از جهانگردان را به خود جذب می کند ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد جهانگردی ایرانی بوده است .

ترکیه کشوری است که از موقعیت ویژه ای برخوردار است بطوری که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است . دارا بودن معماری های ارزشمند و باشکوه، سواحل زیبا، آب وهوای عالی در برخی نقاط، طبیعت قابل توجه و فرهنگ عامه مردم که در کوچه خیابان های این کشور حکفرماست،

جذابیت دوچندانی به آن بخشیده اند. به نوعی می توان آنتالیا و استانبول را دو مقصد اصلی در سفر به این کشور نام برد که البته دلایل آن به خوبی معین است. سواحل زیبای آنتالیا و معماری های باشکوه استانبول و جو خاصی که در این شهر وجود دارد هرکسی را برای بازدید دوباره از این شهرها وسوسه می کند.

مقالات بیشتر درباره ترکیه بخوانید :

+ آشنایی با 9 ساحل زیبای ترکیه

+ سوغات ترکیه چه هستند؟

+ سفر به استانبول و راهنمای جاذبه های جهانگردی آن

+ راهنمای سفر به ازمیر ترکیه

+ راهنمای سفر به ترکیه

+ راهنمای سفر به آنتالیا

+ آشنایی با دیدنی های ترابزون

+ آشنایی با هزینه های سفر به استانبول

+ جاهای دیدنی ترکیه

واحد پول ترکیه، سطح قیمت شهر وان

واحد پول کشور ترکیه لیر ترکی می باشد و با نماد (₺) نشان داده می شود. در حال حاضر شما هر لیر ترکی را حدود 1000 تومان خریداری می کنید.

از جمله اسکناس های رایج ترکیه می توان به 5 لیر (قهوه ای و بنفش)، 10 لیر (قرمز)، 20 لیر (سبز)، 50 لیر (نارنجی)، 100 لیر (آبی) و 200 لیر (بنفش) و سکه هایی چون 1، 5، 10، 25، 50 و 100 کروش ترکیه اشاره کرد. خوب است بدانید که هر لیر برابر 100 کروش می باشد.

برای خرید لیر ترکی دو راه در پیش رو دارید:

1- در ایران دلار بخرید و آن را در صرافی های وان به لیر تبدیل کنید.

2- در ایران لیر تهیه کرده و با خود به ترکیه ببرید.

ارزیابی هزینه

سطح قیمت شهر وان، در مقایسه با تهران بسیار پایین تر است و این تفاوت در مواردی مانند خورد و خوراک، پوشاک، اجاره و هزینه حمل و نقل بسیار به چشم می آید.

راه های دسترسی زمینی به شهر وان ترکیه

یکی از معمول ترین راه هایی که اغلب ایرانی ها برای سفر به وان انتخاب می کنند، همین راه شخصی و البته زمینی است. در دسترس ترین راهی که برای رسیدن به وان در برابر شما قرار گرفته است، استفاده از مرز رازی است. مرز رازی که در کشور ترکیه با نام کاپیکوی (Kapıköy) شناخته می شود، در نزدیکی شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی قرار گرفته و با شهر وان فاصله ای 100 کیلومتری دارد.

ساعت کاری مرز رازی: 9 تا 17 (به وقت ایران) در نیمه اول سال و 9:30 تا 16:30 در نیمه دوم سال

++ البته پایانه های مرزی دیگری نیز در برابر شما قرار گرفته است که با استفاده از آن ها می توانید وارد کشور ترکیه شوید؛ اما استفاده از آن ها دلیلی منطقی ندارد، مگر آن که بخواهید پیش از وان، به شهرهای دیگری چون ترابزون سفر کنید.

دیگر مرزهای مشترک ایران و ترکیه عبارت اند از: 1- مرز بازرگان 2- مرز سرو

1- مرز بازرگان بزرگ ترین و مهم ترین مرز برای سفر به ترکیه است و انتخاب بسیاری برای خروج از کشور می باشد. این پایانه امکانات مناسبی دارد و در شمال آذربایجان غربی و نزدیکی شهر ماکو قرار گرفته است.

ساعت کاری: 24 ساعته

فاصله تا ترابزون: 580 کیلومتر

2- مرز سرو نیز در استان آذربایجان غربی قرار گرفته و در نزدیکی شهر سرو، یکی از شهرستان های ارومیه است.

ساعت کاری: 24 ساعته

فاصله تا ترابزون: 784 کیلومتر

++ خوب است بدانید که مرزهای زمینی همیشه و در تمام روزها باز بوده و هیچ گاه تعطیلی ندارند.

وسایل حمل و نقل عمومی

برای سفر به وان چندین راه پیش روی شماست:

در مجموع هزینه هر یک از این راستاها عبارت اند از:

1- راستا تهران - خوی - وان

همان طور که اشاره شد، نزدیک ترین شهر به مرز رازی شهرستان خوی است. اگر ساکن تهران هستید، به راحتی و با اتوبوس می توانید خود را به شهر خوی برسانید. پس از آن می توانید با ون های موجود یک راست به سوی وان بروید. راه دیگر آن است که ابتدا به مرز رفته و از مرز با سواری جداگانه ای، خود را به وان برسانید.

هزینه بلیت های یک طرفه تهران - خوی: 32 هزار تا 54 هزار تومان

کرایه ون های خوی - وان: حدود 40 هزار تومان

2- راستا تهران - خوی - مرز رازی - وان

هزینه بلیت های یک طرفه تهران - خوی: 32 هزار تا 54 هزار تومان

هزینه تاکسی خوی - مرز رازی: حدود 25 هزار تومان

هزینه ون های مرز تا شهر وان: 20 لیر (حدود 22 هزار تومان)

3- راستا تبریز - وان

خوب است بدانید که از تبریز می توانید به شهر وان دسترسی پیدا کنید. خود را از هر شهری که هستید به تبریز برسانید و سپس با استفاده از ون های موجود در این شهر، مستقیم به وان بروید.

هزینه ون های تبریز - وان: حدود 70 هزار تومان

4- راستا تبریز - خوی - وان

اگر همچنان تبریز شهری است که می خواهید از آن به سوی وان حرکت کنید؛ اما ترجیح می دهید هزینه ها را کاهش دهید، ابتدا خود را با اتوبوس یا قطار به شهر خوی برسانید و سپس باقی راه را با استفاده از ون، یا ترکیب تاکسی و ون طی نمایید.

بلیت یکطرفه قطار تبریز - خوی: حدود 10 هزار تومان

بلیت یکطرفه اتوبوس تبریز - خوی: حدود 10 هزار تا 12 هزار تومان

هزینه تاکسی خوی - مرز رازی: حدود 25 هزار تومان

هزینه ون های مرز تا شهر وان: 20 لیر (حدود 22 هزار تومان)

* هوایی + زمینی

اگر در یکی از استان های مرکزی، جنوبی و یا شرقی کشور زندگی می کنید، بهترین راه این است که ابتدا خود را به یکی از دو شهر تبریز و یا ارومیه برسانید. اگر تبریز انتخاب شماست، باقی راه را می توانید با استفاده از راستاهای گفته شده در بالا طی کنید. اگر هم ارومیه انتخاب شماست، امکان آن را دارید تا برای رسیدن به شهر خوی، از اتوبوس ها استفاده کنید.

هزینه بلیت یکطرفه اتوبوس های ارومیه - خوی: حدود 7 هزار تومان

ماشین های شخصی

برای آن که بخواهید با ماشین شخصیِ خود به وان سفر کنید، پیش از خروج از کشور نیاز است برای چندین مورد هزینه کنید:

1- هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله: 109 هزار تومان

2- هزینه پلاک بین المللی: 328 هزار تومان

3- دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: 100 هزار تومان

4- برچسب CD و IR: چهار هزار و چهارصد تومان (4400)

5- هزینه عوارض خروج از کشور به صورت زمینی: 25 هزار تومان

6- هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: 18 هزار تومان

7- بیمه 10 روزه ماشین: 75 تا 100 هزار تومان

+ می توانید عوارض خروج از کشور را در شعب بانک ملی سراسر کشور بپردازید تا به هنگام خروج از کشور و لب مرز معطل نشوید.

+ برای کاپوتاژ ماشین باید به گمرک شهر خود یا مرکز استان مراجعه کنید.

+ کاپوتاژ ماشین اعتباری یک ساله دارد و اگر قبلا کاپوتاژ داشته اید و می خواهید برای تمدیدش اقدام کنید نیازی به دریافت برچسب IR و پلاک ندارید.

+ اگر قبلا هم به ترکیه سفر کرده اید و از سفر پیشین شما با ماشین، هنوز سه ماه نگذشته است؛ عبور از مرز با باک پر به معنای قاچاق سوخت برداشت می شود و در این زمان شما باید پول بنزین موجود در باک تان را با نرخ ترکیه بپردازید.

هزینه ها در طول سفر به وان

فرقی نمی کند مقصد شما کجاست، در طی هر سفری، مواردی هستند که باید برای آن ها هزینه کنید و نحوه برنامه ریزی و خرجکرد شما برای هر مورد، بر روی کاهش و افزایش هزینه های کل سفرتان تأثیر دارد. در این بخش هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی کرده ایم.

1- هزینه های حمل و نقل در وان

2- هزینه های رزرو هتل در وان

3- هزینه های خورد و خوراک در وان

4- هزینه های تفریح در وان

5- هزینه های پوشاک و سوغاتی در وان

6- هزینه سرویس موبایل در وان

1- هزینه های حمل و نقل درون شهری وان

همان طور که احتمالا می دانید، وان شهر بسیار کوچکی است، بنابراین انتظار سیستم حمل و نقل پیچیده ای را درون این شهر نداشته باشید.

یکی از معمول ترین وسایلی که در این شهر مورد استفاده است دلموش ها هستند. دلموش ها، وسایلی شبیه ون بوده و نه تنها در راستاهای شهری، که در راستاهای بین شهری نیز مورد استفاده هستند (درست همان ون هایی که با استفاده از آن ها می توانید از مرز رازی خود را به وان برسانید.) نرخ کرایه این ون های شهری از 1 لیر (حدود 1100 تومان) شروع می شود و بسته به راستا و مقصد، متفاوت می شوند. البته باید بدانید که نهایت کرایه ای که از این ون ها برای بازدید از دورترین جاذبه های وان می توان انتظار داشت، 10 لیر (حدود 11 هزار تومان) است.

در صورتی که با ماشین شخصی به وان سفر می کنید، باید بدانید که هزینه بنزین در ترکیه (لیتری) 4.5 تا 5 لیر (لیتری 4500 تا 5 هزار تومان) است.

2- هزینه های اقامت در وان

با وجودی که وان شهر کوچکی است، اما اقامتگاه هایی در آن به چشم می خورد که برای سفر چند روزه می توانید رویشان حساب کنید. البته توجه داشته باشید که این اقامتگاه ها هر چند عناوین چند ستاره را به دوش می کشند، چندان خاص و متمایز نیستند و فقط به چشم جایی برای استراحت به آن ها نگاه کنید.

هتل ها: طیفی از هتل ها در شهر وان وجود دارد که هتل های قابل توجه آن شامل دو هتل 5 ستاره، پنج هتل 4 ستاره، سه هتل 3 ستاره و یک هتل 2 ستاره می شوند. باقی هتل ها بدون رنک و رده بندی فعالیت می کنند و طبیعتا هزینه های کم تری خواهند داشت. در این جا طیف هزینه تمام هتل های وان را برای شما بررسی کرده ایم. در زیر میانگین قیمت هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است.

هتل های 5 ستاره: حدود 180 تا 500 لیر، حدود 200 هزار تا 550 هزار تومان

هتل های 4 ستاره: حدود 90-300 لیر، حدود 100 هزار تا 330 هزار تومان

هتل های 3 ستاره: حدود 85-300 لیر، حدود 93 هزار تا 330 هزار تومان

هتل 2 ستاره بویوک آسور: حدود 130-270 لیر، حدود 140 هزار تا 300 هزار تومان

سایر هتل ها: حدود 100-270 لیر، حدود 110 هزار تا 300 هزار تومان

سایر اقامتگاه ها: در شهر وان به غیر از هتل های ذکر شده، یک هاستل و یک هتل آپارتمان نیز وجود دارد.

تنها هاستل این شهر وان بکپکرز Van Backpackers Hostel نام دارد و بر خلاف عنوان هاستلی که دارد، قیمت های آن چندان ارزان و به صرفه نیستند. در این هاستل انواعی از اتاق های چند تخته تا اتاق های استاندارد و دو نفره به چشم می خورد که طیفی در حدود 45 تا 100 لیر (حدود 50 تا 110 هزار تومان) برای هر شب دارند.

یک هتل آپارتمان نیز با نام هتل آپارتمان نیو New Apart Hotel به جهانگردان و مسافران وان خدمات ارائه می دهد که هر سوئیت آن، گنجایشی 4 نفره دارد و برای هر شب، هزینه ای در حدود 810 لیر (در حدود 890 هزار تومان) خواهد داشت.

3- هزینه های خورد و خوراک در وان

نزدیک 60 رستوران و کافه مختلف در شهر وان وجود دارد که می توانید برای صرف صبحانه، ناهار و شام روی آن ها حساب کنید. طیف هزینه های خورد و خوراک در شهر وان مناسب است و آن ها را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • رستوران های ارزان قیمت: حدود 7-12 لیر یا حدود 8 هزار تا 13 هزار تومان
  • رستوران های مقتصدانه: حدود 20-55 لیر یا حدود 22 هزار تا 60 هزار تومان
  • فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 10-15 لیر یا حدود 11-17 هزار تومان

همچنین خوب است بدانید که برای خرید مواردی چون آب معدنی و تنقلات، روزانه چیزی در حدود 5 لیر را می توانید در نظر بگیرید.

4- هزینه های تفریح در وان

وان گرچه شهر کوچکی است، اما در هر حال تفریحات و جاذبه های خاص خودش را دارد.که در مقاله هزینه سفر به وان ترکیه به این موارد زیر اشاره کرد:

1) دریاچه وان: یکی از اصلی ترین جاذبه های وان، همین دریاچه وسیع است که بزرگترین دریاچه ترکیه محسوب می شود. تنها با حدود 1.5 تا 2 لیر (حدود 2 هزار تومان) می توانید با استفاده از دلموش ها خود را به این دریاچه برسانید. امکان آن را دارید که برای آبتنی و قایق سواری به دریاچه وان بروید و یا بازدید از کلیسای تاریخی نزدیک آن را در برنامه خود بگنجانید. همچنین اگر خود را به این دریاچه رساندید، خوردن ماهی کبابی های آن را از دست ندهید. خوب است بدانید که با حدود 10 لیر (حدود 11 هزار تومان) می توانید سفری 4 ساعته داشته باشید و خودتان را به بخش غربی دریاچه برسانید.

2) قلعه وان: قلعه تاریخی وان یکی دیگر از مهم ترین جاذبه های این شهر است که از مرکز شهر فاصله چندانی ندارد و با استفاده از یک دلموش سواری راحت می توانید خود را به محوطه آن برسانید. ورودی این قلعه 5 لیر است و برای دلموش سواری می توانید انتظار کرایه ای 2 لیری (در حدود 2 هزار تومان) را داشته باشید.

3) کارتینگ وان: می توانید با کرایه ماشین، لحظاتی سرشار از سرعت و هیجان را در وان رقم بزنید. هزینه سواری ماشین ها بسته به زمان متفاوت هستند.

  • برای 5 دقیقه، 10 لیر (حدود 11 هزار تومان)
  • برای 10 دقیقه 15 لیر (حدود 16 هزار تومان)
  • برای 15 دقیقه، 20 لیر (حدود 22 هزار تومان)

4) قلعه تاریخی هوشاپ: در 60 کیلومتری شهر وان، قلعه تاریخی دیگری وجود دارد که اگر علاقه مند به بازدید از جاذبه های تاریخی هستید، گزینه خوبی برای شما خواهد بود. هزینه ورودی این قلعه بسته به تعداد بازدیدکنندگان بین 5 تا 10 لیر (حدود 5 هزار تا 11 هزار تومان) است.

برای آن که خود را به این قلعه تاریخی برسانید، می توانید از دلموش ها استفاده کنید. باید بدانید حدود 45 دقیقه در راه هستید و کرایه ای 10 لیر (حدود 11 هزار تومان) در انتظار شماست.

5- خرید پوشاک و سوغاتی در وان

همان طور که در اول هم اشاره کردیم، بسیاری شهر وان را انتخاب می کنند تا خریدهای خود را در این شهر انجام دهند. از آن جا که قیمت پوشاک و دیگر اجناس وان بسیار پایین است، هر زمانی از سال، وقت مناسبی برای سفر به این شهر کوچک خواهد بود. همچنین خوب است بدانید از آن جا که در هنگام تعطیلات و حراج های معمول در ترکیه، وان بسیار شلوغ می شود و هزینه های اقامت و خورد و خوراک و … بالا می رود، بنابراین بهترین زمان برای خرید در وان را می توان زمانی به غیر از حراج های آخر فصل دانست!

در وان می توانید به سراغ کنندگی برند معروف ال سی وایکیکی بروید و تا جایی که جیب تان اجازه می دهد، خرید کنید. از جمله مراکز خرید خوب وان هم می توان به مرکز خرید AVM اشاره کرد.

6- هزینه سرویس موبایل در ترکیه

یکی از دغدغه های در هزینه سفر به وان ترکیه هزینه موبایل می باشد

در کل در کشور ترکیه سه اپراتور تلفن همراه وجود دارد که با نام های ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و آوِا (avea) خدمات ارائه می دهند. باید بدانید که در این میان، سیم کارت ترکسل شهرت و کیفیت بیشتری دارد.

هزینه تماس در کشور ترکیه در مقایسه با ایران بسیار بیشتر است و به طور مثال هر دقیقه مکالمه با سیم کارت ترکسل در حدود 500 تومان هزینه دارد، اما از آن جا که هزینه های رومینگ نیز بالا هستند، در صورتی که گمان می کنید مکالمات زیادی خواهید داشت و مصرف اینترنت شما بالاست، تهیه سیم کارت های ترکی از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند.

در جدول زیر لیست هزینه های رومینگ دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در کشور ترکیه آمده است.

++ هزینه ها برای یک دقیقه و به تومان هستند.

نوع ارتباطهمراه اول با وودافون، ترکسل و آواایرانسل با اپراتور وودافون، آواایرانسل با اپراتور ترکسل
مکالمه داخلی1,15710,0002000
مکالمه با ایران8,57110,0002000
دریافت مکالمه70040002000
ارسال پیامک1,15720001000
اینترنت (هر مگابایت)40,00044,032500

همچنین خوب است بدانید که می توانید سیمکارت های ترکسل را در ایران خریداری کنید. هنگامی که سیم کارت تورکسل را می خرید، سیم کارت اعتبار اندکی داشته و برای اعتبار بیشتر می توانید شارژهای 15، 20، 25 لیری و … را تهیه کنید. هزینه سیم کارت ها بسته به حجم دیتا، بسته های پیامک و تماس، بین 90 تا 180 هزار تومان متفاوت خواهد بود.

بهترین فصل برای سفر به وان

آب و هوای شهر وان برای ما ایرانی ها دور از انتظار نیست و مشابهش را بسیار تجربه کرده ایم. این شهر که در اقلیمی قاره ای و مرطوب قرار گرفته، تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارد. گرم ترین ماه های وان را در طی خرداد، تیر و مرداد و سردترین زمان سال را هم در ماه بهمن می بینید. بارانی ترین اوقات وان نیز مربوط به اوایل سال است و در طی فروردین و اردیبهشت رخ می دهد.

در نهایت اگر به دنبال آب و هوایی دلپذیر می شد، بهترین زمان سفر به وان را می توان میان ماه های خرداد تا آبان دانست.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 256

به "هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است ؟ ارزان ترین مقصد ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است ؟ ارزان ترین مقصد ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید