تور یونان: در سانتورینی چه کار کنیم؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، جزیره سانتورینی یکی از چندین جزیره در یونان به شمار می رود که به یک مقصد لوکس و رمانتیک در جهان معروف است. سالانه زوج های بسیاری برای برگزاری جشن عروسی خود یا گذراندن ماه عسل، به این جزیره رویایی سفر می نمایند. سانتورینی روستاهای زیبایی دارد با خانه هایی سفیدرنگ، کلیساهایی با گنبد آبی رنگ، سواحل شنی با آب شفاف و تاریخچه غنی که همگی سبب شده تا این جزیره به یک مقصد گردشگری تمام عیار تبدیل گردد. اما در سانتورینی چه کار کنیم؟ در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با جاذبه های سانتورینی بیشتر آشنا می کنیم.

تور یونان: در سانتورینی چه کار کنیم؟

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سانتورینی کجاست؟

سانتورینی، جزیره ای در یونان، واقع در دریای اژه است که در 200 کیلومتری جنوب شرقی آتن، 150 کیلومتری جنوب میکونوس و 140 کیلومتری شمال کرت قرار گرفته است. این جزیره بدون شک یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مقاصدی است که گردشگران در سفر به یونان آن را از دست نمی دهند. با پرواز تهران سانتورینی می توانید به این جزیره زیبا سفر کنید، البته باید بدانید پرواز مستقیم به سانتورینی وجود ندارد و حداقل یک توقف در قطر خواهید داشت. راهنمای سفر به سانتورینی را بخوانید و این جزیره زیبا را در لیست مقاصد بعدی خود قرار دهید.

وسعت و جمعیت سانتورینی چقدر است؟

سانتورینی حدود 15500 نفر جمعیت دارد و مساحت آن حدود 76 کیلومتر مربع است. طول جزیره 16 کیلومتر و عرض آن، یک تا پنج کیلومتر است. با 45 دقیقه رانندگی می توانید از یک سوی سانتورینی به سوی دیگر آن بروید.

برترین زمان سفر به سانتورینی چه موقع است؟

زمستان های سانتورینی بسیار سرد است و گشت و گذار در ساحل را سخت می نماید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در تابستان و در ماه های ژوئن تا سپتامبر به سانتورینی سفر نمایند تا از شنا و قایق سواری و آفتاب گرفتن در سواحل سانتورینی لذت ببرند. اما اگر از گرما فراری هستید، می توانید فصل پاییز و ماه های مارچ، آپریل، می، اکتبر و اوایل نوامبر را برای سفر به سانتورینی انتخاب کنید.

واحد پول سانتورینی چیست؟

یونان، بخشی از اتحادیه اروپا است، بنابراین واحد پول سانتورینی هم یورو است. بسیاری از مغازه ها و رستوران های سانتورینی کارت اعتباری قبول می نمایند، اما بهتر است برای خریدهای کوچک مانند آب و تنقلات، پول نقد همراه داشته باشید. در همه شهرهای سانتورینی هم می توانید دستگاه خودپرداز پیدا کنید.

جاهای تماشای سانتورینی

با اطلاعاتی که تا اینجا درباره این جزیره دادیم، اگر همچنان در پی پاسخ به این سوال هستید که در سانتورینی چه کار کنیم ، با ادامه این مطلب همراه باشید. در ادامه ما برترین جاهای تماشای و تفریحات سانتورینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیاده روی از فیرا | Fira تا اویا | Oia

اگر می خواهید زیبایی منظره ها و منظره سانتورینی را ببینید، برترین کار این است که مسافت دو شهر فیرا تا اویا را پیاده طی کنید. این راستا 9 کیلومتری چنان مجذوب کننده است و منظره هاش آن چنان خیره نماینده، که متوجه گذر زمان نمی شوید و مدام برای گرفتن عکس از این منظره ها، توقف می کنید.

پیاده روی در این راستا حتی در روزهای گرم و زیر نور خورشید چندان سخت نیست. اما برترین زمان برای پیاده روی بین فیرا تا اویا، اول صبح یا آخر شب است و می توانید طوری برنامه ریزی کنید که غروب آفتاب را در Oia ببینید. هر روز افراد زیادی از صخره های اویا بالا می فرایند تا از میان منظره خانه های سفید رنگ، آسیاب های بادی و کلیساهایی با گنبد آبی رنگ، غروب زیبای خورشید را تماشا نمایند.

در طول راستا از روستاهای ایمروویگلی (Imerovigli) و فیرواستفانی (Firostefani) خواهید گذشت. برای این پیاده روی سه ساعته حتما کفش مناسب، کلاه آفتابگیر و قمقمه آب همراه داشته باشید.

توقف در خلیج آمودی | Amoudi Bay

خلیج آمودی از منطقه ها قدیمی یونان است؛ یک دهکده ماهیگیری کوچک که پایین شهر اویا (Oia) قرار گرفته است. برای رسیدن به این دهکده، باید تقریبا 300 پله ای که از اویا آغاز می شود را پایین بروید. با ماشین هم می توان به خلیج آمودی رفت، اما نباید تا انتهای جاده بروید، زیرا برگشتن سخت است؛ ماشین را کنار جاده پارک کنید و پیاده بروید.

در رستوران های خلیج آمودی، غذاهای فوق العاده ای مانند ماهی تازه محلی سرو می شود. فضای آرام و رمانتیک این خلیج همواره مملو از خانواده ها و زوج هاست. با توقف کوتاهی در خلیج آمودی و صرف نهار، از لذت های مختلفی، از جمله منظرهی زیبا، غذاهای سنتی و فضایی شاد و زنده از گردشگران برخوردار خواهید شد. بعد از راستا رستوران ها هم می توانید فضای مناسبی برای شیرجه زدن و شنا در آب پیدا کنید.

گشتی در موزه پیش از تاریخ تیرا | Thira

این موزه ماقبل تاریخی که در فیرا قرار گرفته است، یکی از جاهای تماشای سانتورینی به شمار می رود. در این موزه می توانید مجموعه ای از دست سازه هایی که بیشتر مربوط به کاوش های آکروتیری می شود، مشاهده کنید. قدمت بعضی از قدیمی ترین اشیا در این موزه، به دوره نوسنگی و اوایل دوره سیکلادیک (Cycladic) برمی شود. اگر عاشق تاریخ هستید یا دوست دارید کمی از گرمای داغ سانتورینی فرار کنید، بازدید از این موزه را حتما تجربه کنید.

ساحل کاماری | Kamari Beach

آتشفشان های منطقه سانتورینی، منجر به شکل گیری سواحل منحصر به فردی شده که کاماری یکی از آنهاست. ساحل کاماری حدود 4 مایل از جنوب شرقی فیرا فاصله دارد و از بزرگترین سواحل شنی سیاه در سانتورینی به شمار می رود. این ساحل در شهرکی با همین نام قرار گرفته و یک مجموعه تفریحی با انواع هتل ها، رستوران ها، بارها و مغازه های مختلف است.

گردشگران از قدم زدن در امتداد ساحل کاماری و تماشای آب های نیلگون دریا لذت می برند. از این ساحل، منطقه باستانی تیرا (Thira) قابل رویت است. برای قدم زدن در ساحل کاماری باید کفش مناسب داشته باشید، زیرا سطح ماسه ای و سنگی ساحل با تابش نور خورشید داغ می شود.

علاوه بر این، یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات در کاماری، تماشای فیلم در سینمای فضای باز آن است. شب ها زیر نور ماه و ستارگان می توانید به تماشای فیلم در سینمای روباز بپردازید.

اکتشاف در سایت باستان شناسی آکروتیری

اگر دوست دارید در تاریخ سانتورینی سرک بکشید، حتما از سایت باستان شناسی آکروتیری تماشا کنید. این سایت باستان شناسی را با پمپئی ایتالیا مقایسه می نمایند. آکروتیری یک شهر باستانی مرتبط با قبایل مینو است که بر اثر یک فوران آتشفشانی در 1613 پیش از میلاد ویران شده است. در سال 1967 طی یکسری کاوش های باستان شناسی، این سایت دوباره کشف شد. امروزه این کاوش ها ادامه دارد و هنوز آثار و بقایای تاریخی بسیاری در این منطقه کشف نشده به جای مانده است.

در سایت آکروتیری می توانید با استفاده از پل های چوبی در میانه شهر قدم بزنید و از تماشای ساختمان ها، خیابان ها و سرامیک های قدیمی لذت ببرید. برخلاف پمپئی ایتالیا، وقتی شهر آکروتیری به وسیله فوران آتشفشان تخریب شد، خالی از سکنه بود. بنابراین هیچ گونه بقایای انسانی و اشیای ارزشمندی در این سایت یافت نشده است. هیچکس نمی داند چه بر سر مردم این شهر آمده، آیا به جای دیگری نقل مکان نموده اند؟

بازدید از ترا | Thera

ترا نیز یک سایت باستان شناسی و از دیگر جاذبه های سانتورینی محسوب می شود. در واقع ترا نام قدیمی سانتورینی است که روی تپه های Mesa Vouno قرار گرفته و قدمت آن به قرن 9 پیش از میلاد برمی شود. در بازدید خود از این سایت، می توانید بقایایی از دوران یونان، رم و بیزانس را مشاهده کنید. بعلاوه می توانید از تماشا بقایای معابد، تئاتر و استادیوم نیز لذت ببرید.

قدم زدن در ساحل سرخ

بدون شک سواحل در میان برترین جاهای تماشای سانتورینی قرار می گیرند. در فاصله نه چندان دور از سایت آکروتیری، یکی از خیره نماینده ترین و منحصر به فردترین سواحل سانتورینی قرار گرفته است. ساحل سرخ که به علت وجود صخره های سرخ رنگش این نام را گرفته، از سواحل محبوب بسیاری از گردشگران به شمار می رود. مانند دیگر منطقه ها گردشگری سانتورینی برای این ساحل هم اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل وجود دارد تا گردشگران را به این منطقه برساند.

صخره اسکاروس | Skaros Rock

صخره اسکاروس یکی از پنج قلعه سانتورینی است که در قرون وسطی اشغال شد. بر فراز آب های نیلگون دریا و شهرک های کوچک، صخره های اسکاروس قرار دارند و منظرهی از زیبایی های جزیره به علاوه تاریخ این سرزمین را ارائه می دهد. اگر مسئله ای با پیاده روی ندارید، قدم زدن در این منطقه برایتان جالب خواهد بود.

فانوس دریایی

فانوس دریایی سانتورینی که با نام فاروس آکروتیری (Faros Akrotiri) نیز معروف شناخته می شود، در قسمت جنوبی سانتورینی قرار گرفته است. این فانوس یکی از محبوب ترین جاهای تماشای سانتورینی به شمار می رود و این محبوبیت را بیشتر به علت تاریخچه منطقه و منطقه ها نزدیک به آن مانند ساحل سرخ به دست آورده است. برترین زمان بازدید از فانوس دریایی، در زمان غروب آفتاب است که می توانید پنهان شدن خورشید پشت کوه آتشفشان و تبدیل رنگ آسمان به صورتی خوشرنگ را ببینید.

راهنمای سفر به سانتورینی

با دانستن اطلاعات مختصری درباره سانتورینی و در نهایت جاهای تماشای این جزیره، بیایید کمی درباره هتل ها، وسایل نقلیه، غذا و… در یکی از زیباترین جزایر یونان بیشتر بدانیم.

اقامت در سانتورینی

برترین منطقه ها برای رزرو هتل سانتورینی در امتداد کالدرا (caldera) در روستاهای فیرا، اویا، ایمروویگلی (Imerovigli) و فیرواستفانی (Firostefani) است. این منطقه ها، منظره فوق العاده ای به کوه آتشفشان، دریا و غروب خورشید دارند. همه این شهرها در سمت غربی سانتورینی قرار دارند. رزرو هتل های سانتورینی را می توانید با قیمت های مناسب و در بخش های مختلف این جزیره، در وب سایت خبرنگاران انجام دهید.

بعضی از برترین هتل های سانتورینی عبارتند از:

هتل بوتیک پنج ستاره آندرونیس (Andronis Boutique Hotel): هتل آندرونیس در اویا قرار گرفته است. در این هتل می توانید از سوئیت های بزرگ با ویوی کالدرا، بالکن خصوصی، استخر و جکوزی اختصاصی همراه با صبحانه لذت ببرید. آرامش و منظره فوق العاده، از مزایای این هتل است.

هتل کاتیکیس (Katikies Santorini - The Leading Hotels Of The World): هتل کاتیکیس از هتل های مجلل در اویا است، با اتاق ها و سوئیت هایی که منظره عالی، وان و اسپا دارند.

هتل چهار ستاره آترینا (Atrina Canava 1894): هتل آترینا در نزدیکی قلعه اویا قرار گرفته و منظره فوق العاده ای دارد. استخر، اغذیه فروشی، شاتل فرودگاهی، صبحانه و امکان نگهداری از بچه ها از امکانات این هتل است.

وسایل حمل و نقل در سانتورینی

به طور مکرر، قایق ها و کشتی هایی، سانتورینی را به بندر اصلی آتن، کرت و جزایر سیکلادیک مختلف متصل می نمایند. اتوبوس همواره در جزیره برای جابجایی وجود دارد. علاوه بر این، اتومبیل، موتور سیکلت، دوچرخه و چهارچرخ نیز برای حمل و نقل در دسترس هستند.

غذاهای سانتورینی

سانتورینی غذاهای سنتی و خوراکی های خوشمزه ای دارد که می توانید در شهرهای مختلف این جزیره و در رستوران های قدیمی امتحان کنید. در صورت تمایل، می توانید از تورهای غذا و خوراکی بهره ببرید. انواع غذاهای محلی، پنیر، غذاهای دریایی، زیتون و باقلوا را در سانتورینی امتحان کنید.

هزینه سفر به سانتورینی

در واقع مهمترین بخش هر سفری، هزینه های آن است. در سفر به این جزیره یونان باید پرداخت قیمت بلیط سانتورینی ، رزرو هتل و انجام تفریحات و غذا را در نظر بگیرید. در ادامه درباره هزینه سفر به سانتورینی یونان بیشتر بدانید.

هزینه هاستل

در فصل اوج سفر، قیمت هاستل های سانتورینی به طور قابل توجهی نسبت به سایر بخش های یونان افزایش پیدا می نماید. یک شب اقامت در فیرا، حدودا 45 یورو هزینه دارد. اگر بخواهید جایی دورتر از فیرا اقامت داشته باشید، برای یک خوابگاه 10 تخته باید شبی 25 یورو هزینه کنید. در فصل های غیر از اوج سفر، اقامت در فیرا شبی 35 یورو، و در اطراف فیرا شبی 20 یورو می شود.

در ایام پیک سیزن، در منطقه ها بیرون از فیرا، یک اتاق دو نفره با سرویس مشترک، شبی 45 یورو می شود. قیمت ها در فیرا به طور قابل ملاحظه ای بالاتر است (95 یورو یا بیشتر).

هزینه هتل

قیمت هتل های سانتورینی از دیگر منطقه ها یونان گرانتر هستند. قیمت یک هتل دو ستاره در هر جا غیر از اویا، از 60 یورو آغاز می شود، اما در اویا هزینه یک شب اقامت حدود 100 یورو است. در آف سیزن، قیمت ها حدود 30 تا 40 درصد کاهش می یابند. بنابراین برای سفر مقرون به صرفه به سانتورینی باید از های سیزن دوری کنید.

هزینه غذا

غذاهای سنتی یونان با داشتن مقادیر زیادی سبزیجات تازه، روغن زیتون، گوشت بره، ماهی، پنیر و ماست، بسیار سالم هستند. می توانید غذاهای خیابانی مانند جیروس (gyros) را با قیمتی کمتر از 5 یورو بخرید. پیتا یا سالاد یونانی نیز هزینه ای حدود 7.5 یورو دارد و برای فست فودهایی مانند مک دونالد، باید 8 یورو هزینه کنید.

رستوران های سانتورینی به خصوص در فیرا یا اویا بسیار گران هستند. یک صبحانه با تخم مرغ و قهوه، هزینه ای حدود 11 یورو دارد، غذای اصلی حدود 10 یورو، و سالاد یونانی 7 تا 9 یورو قیمت دارد. یک شام ماهی حدود 20 تا 25 یورو قیمت دارد.

سانتورینی تعداد کمی سوپر مارکت دارد. اگر می خواهید خودتان غذا درست کنید، باید هفته ای 55 یورو خرید سوپر مارکتی انجام دهید.

سفری خاطره انگیز به سانتورینی

سانتورینی، جزیره تجربه های ناب برای گردشگران خواهد بود. حس آرامش در سواحل در کنار اکتشاف در تاریخ، تجربه مزه های نو و تماشای منظره ها شگفت انگیز، ارمغان سفر به سانتورینی برای گردشگران است.

خبرنگاران با ارائه انواع هتل و هاستل در سانتورینی و بلیط سانتورینی ، تدارکات سفر به این جزیره زیبای یونان را فراهم می نماید. هتل و بلیط هواپیما سانتورینی را با قیمت مناسب در خبرنگاران تهیه می کنید و با یاری پشتیبانی 24 ساعته، با خیال راحت سفر می کنید.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1380

به "تور یونان: در سانتورینی چه کار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: در سانتورینی چه کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید