ببینید ، آب باران وسط این پاساژ لاکچری تبدیل به گرداب می شود!

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، طراحی پایداری که برای جمع آوری باران های موسمی سنگاپور اجرا شده به جاذبه گردشگری پاساژ لوکس مارینا تبدیل شد. گردابی که به یک آبشار می ریزد!

ببینید ، آب باران وسط این پاساژ لاکچری تبدیل به گرداب می شود!

به گزارش خبرنگاران، پاساژهای ساده ای که در گذشته تنها محل گذر (معنای فرانسوی کلمه پاساژ) یا خرید بودند، این روزها به محل تفریح و گردش های خانوادگی و محبت آمیز تبدیل شده اند و مراکز خرید بزرگ سال هاست در رقابت با یکدیگر از جاذبه های مختلفی برای جذب توریست استفاده می کنند و دکورهای شگفت انگیزی را اجرا می کنند.

یکی از این مراکز مجذوب کننده مارینا بی سندز، تفرجگاه ساحلی شن ها، است. مجموعه ای بزرگ و لوکس در سنگاپور که یک گرداب دارد. گردابی که به شکل آبشار به داخل مرکز خرید این مجموعه می ریزد پای افرادی را که قصد خرید از این مال لوکس را هم ندارند به آنجا باز می کند.

این گرداب بزرگ در داخل یک کاسه اکریلیک با قطر بیش از بیست متر شکل می گیرد و به آبشاری می رسد که از 2 طبقه مرکز خرید به یک استخر در همکف می افتد. این اثر هنری، هم به عنوان نورگیر و هم به عنوان جمع کننده باران عمل می کند و آب آبشار نیز دوباره به گرداب بازگردانده می شود و یک طراحی پایدار دارد.

پمپ هایی که آب را به داخل کاسه هدایت می کنند، چند بار در ساعات عصرگاهی روشن می شوند، بنابراین شکل و شدت گرداب همیشه در حال تغییر است اما در اوج سرعت جریان، 8000 گالن در دقیقه از طریق دهلیز مرکزی می ریزد و 200 تن آب در اطراف کاسه می چرخد و توریستان زیادی را به خود جذب می کند، چرا که دیدن جریان آب به این شکل واقعا شگفت انگیز است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 آذر 1401 بروزرسانی: 14 آذر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1468

به "ببینید ، آب باران وسط این پاساژ لاکچری تبدیل به گرداب می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، آب باران وسط این پاساژ لاکچری تبدیل به گرداب می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید