تست کرونای خبرنگار افغان در هیات اعزامی به آمریکا مثبت شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تست کرونای فیلمبردار مطبوعاتی افغان که با هیات رئیس جمهور افغانستان به آمریکا سفر نموده، مثبت شد.

تست کرونای خبرنگار افغان در هیات اعزامی به آمریکا مثبت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، همزمان با خروج آخرین نیرو های آمریکایی از افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به واشنگتن سفر نموده تا با همتای آمریکایی و رهبران کنگره آمریکا ملاقات داشته باشد.

به گفته منبعی مطلع، این فیلمبردار در نشست غنی با رهبران کنگره حضور نداشت، اما در جلسه عکس برداری از غنی و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شرکت داشت.

این منبع گفت: ما فکر می کردیم که تمامی افراد حاضر در این هیات واکسینه شده بودند.

ارتش آمریکا خروج بیش از نیمی از نیرو های خود از افغانستان را تکمیل نموده و انتظار می رود که طی چند روز آینده کل نیرو های خود را از این کشور جنگ زده خارج کند.

درگیری ها میان نیرو های آمریکایی و شبه نظامیان طالبان از آوریل امسال میلادی که بایدن این برنامه خروج نیرو ها را اظهار داشت، شدت یافته است. پنتاگون برآورد می نماید که طالبان در حال حاضر کنترل 81 مورد از 419 مرکز منطقه ای افغانستان را در اختیار دارد.

قانون گذاران نگرانند که اگر طالبان پس از خروج نیرو های آمریکایی کنترل را به دست گیرند، با زنان افغان چگونه رفتار خواهد شد.

نانسی پلوسی پیش از ملاقات با غنی گفت: ما مشتاقانه منتظر مصاحبه در خصوص چگونگی تقویت روابطمان به وسیله یاری های بشردوستانه هستیم.

مقامات می گویند، احتمالا بین 600 تا 700 نیرو در افغانستان می مانند تا امنیت را برای دیپلمات ها تامین نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 999

به "تست کرونای خبرنگار افغان در هیات اعزامی به آمریکا مثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کرونای خبرنگار افغان در هیات اعزامی به آمریکا مثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید