جزیره مینو یکی از جاذبه های دیدنی آبادان است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، بیتوته/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، جزیره مینو یکی از جاذبه های دیدنی آبادان است.

جزیره مینو یکی از جاذبه های دیدنی آبادان است

جزیره مینو برای هر مسافری می تواند سفری خاطره انگیز به یادگار بگذارد، بویژه شبهای این جزیره بسیار دیدنی و مجذوب کننده است. این جزیره در گذشته صلوح نام داشته و بین آبادان و خرمشهر واقع شده که دو شاخه اروند رود آن را فرا می گیرد. این جزیره دارای 10 متر ارتفاع از سطح دریاست و در فاصله 10 کیلومتری خرمشهر قرار گرفته است.

مینو شهر کوچکی است که در آن قرار گرفته و بزرگترین آبادی این جزیره است. این شهر جمعیتی در حدود 13000 نفر دارد و تفریحگاهی برای مردم آبادان و خرمشهر بحساب می آید.

در جزیره مینو پنج نهر جریان دارد که دوتای آنها از رود جرف و سه تای آنها از اروند رود منشعب می شوند. این جزیره از معدود نقاط دنیا است که آبیاری زمین های کشاورزی آن از طریق برکشند و فروکشند آب انجام می گردد و به هیچ وسیله دیگری احتیاج نیست. بخش عمده ای از این جزیره از نخلستان پوشیده شده که محیط مناسبی برای زیست پرندگان مهاجر است. بعلاوه نیزارهای انبوه آن پناهگاه حیوانات وحشی مانند گراز است.

بسیاری از ساکنان مینو را اعراب تشکیل می دهند و به همین سبب زبان رایج مردمان شهر عربی است. گذر از آب اروند و ملاقات اقوام بزرگترین دل مشغولی مردمان دو سوی مرز را شکل می دهد. در جزیره مینو چند رستوران سنتی وجود دارد که ماهی کباب های آنها بسیار لذیذ است. ماهی حلوا که در تنور مخصوص پخته شده، منوی اصلی غذاهای این رستورانهاست. تنور و روش پخت این ماهی شبیه به پختن نان تافتون است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1374

به "جزیره مینو یکی از جاذبه های دیدنی آبادان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره مینو یکی از جاذبه های دیدنی آبادان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید