سفر به آتن ، کارهایی که باید برای خوشگذرانی در آتن انجام داد! (تور یونان)

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، یونان کشوری بی نظیر است و علیرغم تمام مسائل مالی که از سال 2008 تا به امروز گریبانگیرش بوده است، همچنان مملو از جاذبه های تاریخی و فرهنگی قدیمی و تازه می باشد. برای خوشگذرانی در آتن رستوران های تازه، فروشگاه ها، موسسات فرهنگی و حضور قدرتمند هنر، همچنان در این کشور یافت می شوند. مثلا سال جاری نمایشگاه هنر معاصر اروپایی، اولین حضور خود در خارج از آلمان را به آتن، مرکز یونان، منتقل و از ماه آپریل تا ژوئیه برگزار کرد. کشور یونان در تمامی جبهه ها، در حال کند و کاو کردن تاریخ غنی و طولانی خود و شکوفا کردن سنت های خود برای برقراری نوآوری، خلاقیت و پیشرفت ماهرانه در آشپزی یونانی می باشد. هم اکنون می توان گفت که آتن، مرکز یونان، تنها یک شهر ساده در مسیر سفر های شما نیست و برای بازدید از آن می بایست به مقدار کافی وقت بگذارید و چند روزی را در این شهر سر کنید. مطلب زیر، هدایت و پیشنهاداتی برای تجربه کردن یک سفر به آتن خاطره انگیز ، تجربه چیز های تازه و آشنایی با بخش هایی است که نباید از دست بدهید.

سفر به آتن ، کارهایی که باید برای خوشگذرانی در آتن انجام داد! (تور یونان)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

کجا غذا بخوریم !؟

رستوران نولان Nolan در آتن و برای خوشگذرانی در آتن که در سال 2015 افتتاح شده است، به سرعت ستاره میشلین خود را بخاطر آشپز مشهور خود Sotiris Kontizas که از پدری یونانی و مادری ژاپنی به دنیا آمده است و با سبک ژاپنی متاثر از آشپزی یونانی کار می نماید، بدست آورده است. اما غذا های او تنها ترکیبی از هیچ با مقدار زیادی سس و ادویه جات بیش از مقدار نیستند. بلکه غذاهایی ساده و خوش طعم هستند که با رستوران ساده نولان Nolan در مرکز شهر تطابق دارند. وعده غذایی ایده آلی که می توانید در این رستوران میل کنید شامل این موارد است : سالاد بادمجان و کدو با میسو (خمیر سویای ژاپنی)، نودل سوبا (غذای مشهور ژاپنی) و ماهی سالمون دودی بهمراه میگو و کاغذ برنجی.رستوران سوشی ناکازاوای Sushi Nakazawa شهر آتن که مشهور ترین و محبوب ترین رستوران سوشی در شهر برای خوشگذرانی در آتن است، برای سفر به آتن بدانید که در نزدیکی رستوران نولان Nolan قرار گرفته است. این رستوران تنها 12 صندلی دارد و رزرو کردن یک میز آن ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد. سرآشپز این رستوران، آنتونیس دراکولاراکاوس Antonis Drakoularakos به تازگی به وسیله کنگره دنیای سرآشپز ها به عنوان یکی از صد سرآشپز برتر دنیا معرفی شده است. دراکولاراکاوس Drakoularakos در فن کار با چاقوی ساشیمی (یک نوع غذای ژاپنی که بیشتر از خوراک دریایی خام که به صورت ورقه های باریک بریده شده است، تشکیل می گردد) و تهیه ساشیمی با ماهی های محلی مدیترانه ای که یک ترکیب فوق العاده پیروز به شمار می رود به درجه استادی رسیده است. اسلحه سری او این است که از یک ماهی گیر بسیار قابل اعتماد می خواهد ماهی های تازه و با برترین کیفیت را برایش بیاورد و او هر روز از میان آنها انتخاب می نماید. برای خوشگذرانی در آتن این رستوران بسیار راحت است، جو پر آرامشی دارد و غذایی که سرو می گردد به طرز نبوغ آمیزی خوش طعم و هوس انگیز است.تنها دو رستوران با دو ستاره میشلین در یونان قرار دارند که یکی از آنها به نام Funky Gourmet در ساختمانی معمولی در منطقه هنری کرامیکوس Keramikos واقع شده است. دکور این رستوران بسیار هیجان انگیز است و حال و هوایی دو گانه دارد. انگار که همزمان در یک بار نوشیدنی و در یک معبد هستید. سرآشپز های رستوران جورجیانا هیلیاداکی Georgianna Hiliadaki و نیک روسوس Nick Roussos که صاحبان آن نیز هستند غذای خود را با عنوان آشپزی مدرن یونانی معرفی می نمایند. در طول یک وعده غذایی چهار ساعته شامل 14 نوبت، میهمانان از خوردن غذا هایی چون بیسکوییت هشت پا ، پاستای خوارپشت دریایی ، غذا های پیک نیک مینیاتوری و غذاهای فوق العاده دیگری که حالت مینیاتوری و بسیار کم حجم دارند و یکی از خوش طعم ترین سالاد های یونانی که تابحال خورده اند لذت می برند. غذا های این رستوران برای کسانی که در غذا خوردن اهل ماجراجویی هستند مناسب است (مثلا یکی از غذا های سرو شده مغز بره می باشد)، اما هر کسی که آشپزی عالی و تزئین غذای زیبا را تحسین می نماید از این رستوران راضی خواهد بود. کارکنان این رستوران مانند یک ارکستر خوب رهبری شده به طور دقیق و منظم کار می نمایند. نوشیدنی های این رستوران نیز به مقدار غذا های آن تازه، ماجراجویانه و متنوع هستند.

رستوران پاپاداکیس Papadakis، در سفر به آتن برای خوردن غذا هایی که بیشتر به آشپزی یونانی نزدیک هستند، به رستوران پاپاداکیس Papadakis در منطقه کولوناکی Kolonaki بروید؛ محله ای که به محل های قرن شانزدهمی پاریس و شیک ترین منطقه ها شرق نیویورک شباهت دارد. این رستوران که در یک خیابان ساکت، پر سایه و مسکونی بر روی یک تپه شیب دار واقع شده است، برترین مکان برای فرار کردن از شلوغی به شمار می رود. اگر به این رستوران می روید، حتما با یک خورشت بادمجان شروع کنید. اگر واقعا گرسنه هستید یک ماهی بریان شده که نزدیک به 80 یورو قیمت دارد سفارش بدهید. پاستا های این رستوران عالی هستند. در سفر به آتن و برای خوشگذرانی در آتن بدانید که این رستوران بعلاوه محلی مناسب برای تماشای مردم به شمار می رود؛ بویژه بعد از ساعت 9 و نیم یا ده شب که جمعیتی ثروتمند و شیک به سمت این رستوران عالی و با کلاس سرازیر می شوند.

آدرس رستوران ها :

Nolan, 33, Voulis 31, Athens 105 57, Greece, +30 21 0324 3545

Sushimou, Skoufou 6, Athens 105 57, Greece, +30 21 1407 8457

The Funky Gourmet, 13 Paramithias, Athens 104 35, Greece, +30 210 5242727

Papadakis, Fokilidou 15, Athens 106 73, Greece, +30 21 0360 8621

کجا اقامت کنیم !؟

هتل گراند بریتانی Hotel Grande Bretagne این هتل بزرگ دقیقا روبروی مجلس یونان در میدان سنتاگما Syntagma قرار گرفته و برای سال های بسیار، سمبل شیک بودن و دلفریبی بوده است. این ساختمان قدیمی متعلق به سال 1842 که در ابتدا یک عمارت مسکونی خصوصی به شمار می رفته، جذابیت های بسیار زیادی دارد. امروزه این هتل 321 اتاقه، دارای یک رستوران و بار روی بام با منظره های عالی از آکروپلیس می باشد؛ بعلاوه دارای یک اسپا با سه نوع اتاق بخار، یک سونا، یک استخر سرپوشیده و یک فروشگاه سوغاتی به نام با مجموعه ای از آیتم های لوکس و شیک به دقت انتخاب شده می باشد. اتاق های این هتل، سقف های بلند گچ کاری شده دارند، اما حمام و دستشویی آنها بسیار مدرن و به روز است. ساختمان کناری این هتل، هتل کینگ جورج است که خواهر این بنا به شمار میرود؛ این هتل دارای 102 اتاق و 39 سوییت می باشد. این هتل فضای بسیار صمیمی تری دارد و مدرن تر است؛ ولی از نظر شیک بودن و شکوه با هتل کناری اش برابری می نماید.

نیو هتل New Hotel در این هتل کوچک 79 اتاقه در محله سنتاگما Syntagma در مرکز شهر آتن، مهم ترین نکته ای که به چشم می خورد طراحی آن است. این هتل متعلق به داکیس جوآنو Dakis Joannou یکی از مشهور ترین کلکسیونر های هنری در یونان است. دکور این هتل شامل آثار هنری ونیز بینال Venice Biennale و یک محوطه ویژه با عنوان در بر گیرنده 2000 اثر هنری می باشد. در طبقه همکف این هتل، یک کافه بسیار عالی وجود دارد؛ بعلاوه یک کافه روی بام که عالی ترین غذای آن تارتار ماهی سالمون است. اتاق های این هتل بسیار شیک و ساده هستند و یک باشگاه ورزشی، یک جکوزی و یک حمام بخار در هر اتاق موجود است.

هتل الکترا متروپلیس Electra Metropolis Hotel هتل الکترا متروپلیس Electra Metropolis Hotel در سال گذشته افتتاح شده است. این هتل 216 اتاقه، دارای منظره های تماشای از پارتنون و بعلاوه یک استخر روباز می باشد؛ و در نزدیکی میدان سنتاگما Syntagma واقع شده است. در این هتل، سه رستوران، یک بار روی بام، یک سونا و یک حمام ترکی برای خوشگذرانی در آتن وجود دارد.

آدرس هتل ها :

Hotel Grand Bretagne, Vasileos Georgiou A 1, Athens 105 64, Greece, +30 21 0333 0000

New Hotel, Filellinon 16, Athens 105 57, Greece, +30 21 0327 3000

Electra Metropolis Hotel, Mitropoleos 15, Athens 105 57, Greece, +30 21 4100 6200

از کجا تماشا کنیم !؟

در سفر به آتن حتی اگر عایدی کافی برای خریدن جواهرات مشهور طراحان مختلف جواهرات را ندارید، از موزه جواهرات Ilia Lalaounis Jewelry Museum در نزدیکی آکروپلیس Acropolis تماشا کنید. این موزه قابل توجه، 3000 قطعه جواهر از 50 کلکسیون جمع آوری شده بین سال های 1940 و 2002 را به نمایش گذاشته است. این موزه یک موزه تاریخی و تنها موزه جواهرات در یونان به شمار می رود. بعلاوه یک فروشگاه سوغاتی در این موزه وجود دارد که به فروش روسری های زیبا و با قیمت مناسب می پردازد. اگر از این موزه بازدید می کنید، حتما به کافه روباز دنج و پر آرامش آن بروید؛ چرا که برترین مکان برای استراحت قبل از صعود به سمت آکروپلیس Acropolis می باشد.در سال گذشته، مرکز The Stavros Niarchos Foundation Cultural Center که یکی از بلندپروازانه ترین پروژه های دهه گذشته در یونان بوده است افتتاح شد. این بنای 867 میلیون دلاری طراحی شده به وسیله رنزو پیانو Renzo Piano که دارای منظره های بسیار زیبا از آتن و دریای اژه می باشد، یکی از مقاوم ترین ساختمان ها با این مقدار و عظمت است. سال جاری در فصل پاییز، این مرکز جایگاه رسمی کتابخانه ملی یونان و اپرای ملی یونان خواهد شد. برای خوشگذرانی در آتن این مجموعه بعلاوه دارای یک پارک پر درخت 40 هکتاری نیز هست؛ چیزی که آتن به عنوان یکی از کم درخت ترین مرکز های اروپا به آن احتیاج دارد. در سفر به آتن بدانید که این پارک شامل زمین های بازی، فواره ها، مسیر ویژه دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی و بعلاوه یک گلخانه با دیوار های شیشه ای در بالاترین نقطه پارک است. موزه آکروپلیس Acropolis Museum که در سال 2009 افتتاح شده است، یکی از جاهایی است که می بایست حتما قبل از رفتن به بنای تاریخی آکروپولیس Acropolis، از آن بازدید کنید. در سفر به آتن این موزه وسیع، نمایشگاه هایی از اشیای آنتیک با موضوع تاریخ آکروپولیس Acropolis را به نمایش می گذارد. این موزه، در حقیقت، کل تاریخ آتن را در بر می گیرد. نکته جالب دیگر، خود اشیای آنتیک به نمایش عایدیه هستند که به صورت بسیار جذابی در معرض دید عموم قرار گرفته اند؛ از مجسمه ها، ستون های انسان نما و ستون های دیگر تا کتیبه ها، نیم تنه های مرمری و سکه های طلا. یکی از برترین نقاط این موزه برای خوشگذرانی در آتن ، کافه فوق العاده آن در طبقه همکف می باشد.

آدرس نقاط تماشای آتن :

Ilia Lalounis Jewelry Museum, Kallisperi 12, Athens 117 42, Greece, +30 21 0922 1044

Stavros Niarchos Foundation Cultural Center, Leof. Andrea Siggrou 364, Kallithea 176 74, Greece, +30 21 6809 1000

The Acropolis Museum, Dionysiou Areopagitou 15, Athens 117 42, Greece, +30 21 0900 0900

کجا سوغاتی بخریم !؟

در سفر به آتن سلیا کریتاریوتی Celia Kritharioti که یک طراح لباس بسیار مشهور است، فروشگاهی از لباس های شیک و زنانه بسیار زیبای خود، برای کسانی که توانایی خرید لباس های بسیار گرانقیمت این طراح را که قیمت های آنها از 5000 یورو شروع می شوند ندارند، افتتاح نموده است. این بوتیک که تنها فروشگاه این طراح در آتن می باشد در سال 2014 در گلدن هال ، یکی از شیک ترین مراکز خرید حاشیه شهر، افتتاح شده است. این برترین فرصت برای خرید لباس های طراحی شده به وسیله یک طراح لباس مشهور و نپرداختن هزینه بالا برای آن می باشد.5 سال پیش، دو دوست به نام های دیمیترا کولوتورا Dimitra Kolotoura و ماروا گرابووسکی Mareva Grabowski، که هیچ کدام آنها ارتباطی به دنیای مد نداشتند، شخصی را که قبلا به طراحی لباس مشغول بود استخدام کردند و یک لاین تولیدی لباس های شیک یونانی به نام زئوس و دیون Zeus and Dione را راه انداختند؛ خط تولیدی که هم اکنون به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت مد شناخته می گردد. فروشگاه مرکزی این برند GB Corner نام دارد و درون هتل گراند بریتانی Hotel Grande Bretagne واقع شده است.کشور یونان، بهشت جواهرات به شمار می رود. بهرحال، این یک رسم و سنت طولانی از زمان اسکندر مقدونی بوده است. بنابراین بهتر است حتما به فروشگاه های طراحان جواهرات در آتن سری بزنید، حتی اگر برای نگاه کردن باشد و این هنر مدرن را تحسین کنید. طراحان جواهراتی که می توانید از فروشگاه های آنها بازدید کنید به توضیح زیر هستند :ایلینا ماکری Ileana Makri که بخاطر طرح های رنگارنگش مشهور است. طرح هایی که اغلب برای جلوگیری از چشم نظر طراحی شده اند سه فروشگاه اصلی در آتن دارد.یانیس سرگاکیس Yannis Sergakis که از یک خانواده یونانی تاجر الماس زاده شده است، فروشگاهی دارد که خیلی از میدان سنتاگا Syntaga دور نیست و جواهرات ساده و موضوعی بسیار زیبای او را به فروش می رساند.نیکوس کولیس Nikos Koulis که او هم از خانواده ای که مشغول در صنعت جواهرات بوده اند زاده شده است، با الهام از فرهنگ باستانی یونانی، سنگ های رنگارنگ بسیاری در طراحی های خود استفاده می نماید.

آدرس فروشگاه های لباس و جواهرات :

Golden Hall, Leof. Kifisias 37A, Marousi 151 23, Greece, +30 21 0680 3450

Yannis Sergakis, Valaoritou 5, Athina 106 71, Greece, +30 21 0363 0041

Nikos Koulis, Filikis Eterias 15, Kolonaki Square, Athens, +30 210-7233783

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1487

به "سفر به آتن ، کارهایی که باید برای خوشگذرانی در آتن انجام داد! (تور یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آتن ، کارهایی که باید برای خوشگذرانی در آتن انجام داد! (تور یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید