خبرنگاران عسکری: رسیدن به المپیک، طاقت فرسا بود

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تهران- خبرنگاران- سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران با بیان اینکه فدراسیون جهانی راستا سختی را برای رسیدن به المپیک توکیو طراحی کرده بود، گفت: این راستا طاقت فرسا را با موفقیت به اتمام رساندیم.

خبرنگاران عسکری: رسیدن به المپیک، طاقت فرسا بود

تیم ملی تکواندوی ایران در سال 98 علی رغم موانعی که بر سرراهش به وجود آمد، توانست عملکرد پیروزی داشته و با بدست آوردن مدال های رنگارنگ و از همه مهمتر کسب دو سهمیه المپیک توکیو، افتخار دیگری را به ثبت برساند.

فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی کشورمان در این خصوص، گفت: فدراسیون جهانی برای رسیدن به المپیک، جهت سختی را طراحی کرده بود. تعداد مسابقات باعث می شود همه تکواندوکاران در طول سال تحت فشار باشند و ما نیز از این قائده مستثنی نبودیم؛ سال پرترافیکی را پشت سر گذاشتیم و لازمه پیروزیت در این راه برنامه ریزی دقیق بود تا بچه ها بتوانند طی یک سال در چندین نوبت در اوج آمادگی باشند و همچنین تا حد امکان از آسیب آنها دوری کنیم که کار سختی بود اما خدا را شکر با حمایت های فدراسیون توانستیم سال 98 را با پیروزیت به پایان برسانیم.

دشواری های رسیدن به توکیو

وی اضافه کرد: رنکینگ سیستم سختی های خاص خود را دارد و در این جهت باید بسیار حواس جمع گام برداشت؛ لحظه ای غفلت می تواند ورزشکار را از جهت حضور در المپیک حذف کند. همین حالا اگر بچه های ما بتوانند مدال المپیک را بدست بیاورند با امتیازی که در رنکینگ ذخیره می کنند برای دور بعد کار راحت تری خواهند داشت و با امتیاز بالا در جهت قرار می گیرند، اما آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی با توجه به اینکه امتیاز بالایی نداشتند، کار سختی باید انجام می دادند و خدا را شکر توانستند با همت و تلاش به این مهم دست پیدا کنند.

عسکری در خصوص سجاد مردانی نیز توضیح داد: او از چهار مرحله مسابقات گرندپری در سال 2019؛ پیروز شد تا سه مدال بدست آورد اما با اختلاف امتیاز اندک نتوانست سهمیه را کسب کند.

وی در خصوص حضور هادی پور و حسینی در المپیک، توضیح داد: آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی تجربه حضور در المپیک را ندارند اما بدون شک حواشی و فشاری که در این مدت به آنها وارد شد کمک بزرگی به این دو نفر می کند. بامسائلی که در طول این جهت برای تیم ما رخ داد با رویکردی مثبت برخورد کردیم و به فال نیک گرفتیم؛ روزهایی که گذشت باعث شد بچه ها به رشد و بالندگی برسند و قطعا در المپیک چراغ راه آنها خواهد بود.

تلخی مسابقات جهانی

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص مسابقات جهانی انگلیس و صادر نشدن رویداد برخی از نفرات تیم کشورمان، گفت: به طور قطع مسابقات جهانی تجربه تلخی برای تیم ایران بود؛ ما نفراتی را در اختیار داشتیم که حداقل 5 نفر از آنها شانس کسب مدال داشتند. با تمام توان تمرین کرده و آمادگی خوبی داشتند اما متاسفانه کارشکنی کشور میزبان در صدور ویزا شیرازه تیم را از هم پاشید.

وی ادامه داد: برای دو نفر از تکواندوکاران ویزا صادر نشد و دو هوگوپوش دیگر نیز شب وزن کشی به منچستر رسی که عملا تیم از نظر روانی بهم ریخت. به نظر می رسد تیم زیر ذره بین رفته بود چراکه به کسانی ویزا ندادند که کمتر از6 ماه قبل در گرندپری منچستر حضور داشتند و پیروز به کسب مدال شدند. تیم ما در این رقابت ها لطمه بزرگی خورد، اما خدا را شکر بچه ها به خوبی توانستند از آن روزهای سخت بگذرند.

شایسته سالاری، ملاک انتخاب

عسکری در خصوص نحوه گزینش نفرات تیم ملی، مطرح نمود: همیشه اعتقاد داشتم ملاک انتخاب نفرات شرایط کنونی آنهاست نه اسم و رسمی که داشتند. برهمین اساس از روز نخست مبنا را بر اساس شایسته سالاری گذاشتیم تا هم کسانی که در عضویت تیم ملی هستند، حاشیه امنیت نداشته باشند و هم جوانان جویای نام این حس را نداشته باشند که نفرات از قبل انتخاب شده اند و شانسی برای انتخاب ندارند. تا زمانی که من در خدمت تیم ملی باشم این فرایند انتخابی ادامه خواهد داشت و کسانی که شایسته حضور و پوشیدن تیم ملی هستند به عضویت درآمده و به مسابقات اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: تیمی را تحویل گرفتم که بعد از المپیک 2016 ریو گرفتار حواشی و بحران های روحی بود و کار کردن با این نفرات کمی سخت بود.

این مربی در خصوص برنامه های تیم ملی توضیح داد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا برنامه های ما را تحت الشعاع واقع شده است. برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا لبنان و تورنمنت های که قرار بود به میزبانی کیش برگزار شود، برنامه داشتیم که با تعویق مسابقات همه آنها بهم ریخت؛ حریفان اروپایی ما مسابقات پیش رو خود را پشت سر گذاشتند و امتیازات خوبی بدست آوردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 180

به "خبرنگاران عسکری: رسیدن به المپیک، طاقت فرسا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عسکری: رسیدن به المپیک، طاقت فرسا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید