کاکائو در گفت وگو با خبرنگاران: شمسایی عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت، پیشنهاد تیم های پایه ایران به من داده شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مربی پیشین تیم ملی فوتسال قزاقستان معتقد است سرمربی تازه ایران عملکرد فوق العاده ای در این تیم از خود نشان خواهد داد.

کاکائو در گفت وگو با خبرنگاران: شمسایی عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت، پیشنهاد تیم های پایه ایران به من داده شد

به گزارش خبرنگاران، ریکاردو کامارا سوبرال معروف به کاکائو یکی از مهم ترین چهره های فوتسال دنیا است. این مربی در سال های 2015، 2016 و 2017 به عنوان دومین و در سال 2014 به عنوان سومین مربی برتر دنیا انتخاب شد.

کاکائو که قزاقستان را در سال 2016 به مقام سومی جام ملت های اروپا رساند و همراه با تیم غیرت به قهرمانی جام باشگاه های اروپا دست یافت، آذر ماه برای برگزاری کلاس مربیگری در تبریز به کشورمان آمد و آخرین نکات فنی فوتسال را به مربیان ایرانی آموزش داد.

این مربی 50 ساله که اکنون راهنمایی تیم ملی کویت را بر عهده دارد، در گفت وگو با خبرنگاران درباره مسائل مختلفی از جمله شرایط فوتسال کویت، سرمربیگری وحید شمسایی در تیم ملی ایران و نیز پیشنهاد فدراسیون فوتبال به خودش صحبت کرد که این گفت وگو به توضیح زیر است:

خبرنگاران: کلاس مربیگری در ایران چگونه بود؟

از اینکه مورد استقبال رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفتم، بسیار شادمان شدم. صحبت های زیادی درباره آینده فوتسال ایران کردیم و من احساس و احترام زیادی برای فوتسال ایران و مربیان این کشور قائل هستم.

خبرنگاران: آیا پیشنهاد فعالیت به عنوان مدیر تیم های پایه فوتسال ایران به شما داده شد؟

بله. ما در این باره صحبت کردیم. با این حال من با فدراسیون فوتبال کویت قرارداد دارم و تا سرانجام قراردادم به آن پایبند هستم.

خبرنگاران: شرایط فوتسال در کویت چگونه است؟ آیا این تیم می تواند در جام ملت های آسیا به تیمی مطرح و مدعی تبدیل شود؟

ما سخت کوشش می کنیم، اما شیوع کرونا باعث شد تمرینات ما بیشتر از یک سال متوقف شود و حالا کارمان را دوباره شروع خواهیم کرد. کویت بازیکنان خوبی دارد و بزرگترین هدف ما، صعود به جام دنیای 2024 خواهد بود.

خبرنگاران: وحید شمسایی راهنمایی تیم ملی ایران را بر عهده گرفت و جایگزین ناظم الشریعه شد. آیا فدراسیون فوتبال انتخاب درستی کرد؟

شمسایی به عنوان بازیکن یک اسطوره بود و شک ندارم که عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت. ناظم الشریعه هم در زمان خودش یکی از سه مربی برتر دنیا بود و باید از اقدامات او تقدیر شود. شمسایی یکی از برترین بازیکنان دنیا بود و سابقه پُرافتخاری دارد. او موفقیت های زیادی کسب نموده و باید تجربه را با جوانی تلفیق کند.

خبرنگاران: عملکرد ایران در جام دنیای 2021 چگونه بود؟ بسیاری از مربیان معتقدند این بازیکنان، نسل طلایی فوتسال ایران را تشکیل می دادند و توانایی صعود به فینال جام دنیای را داشتند.

من ایران را بسیار قدرتمند دیدم و به نظرم این تیم همواره مدعی قهرمانی است. ایران جام دنیای را بسیار خوب شروع کرد، اما مقابل ازبکستان و قزاقستان کمتر از سطحی بود که می توانست بازی کند. به نظرم جای حسین طیبی در تیم ملی ایران خالی بود.

خبرنگاران: میانگین سنی 32 سال ایران در جام دنیای، نقدها زیادی را برانگیخت و به نظر می رسید سن بالای بازیکنان سبب افت تیم ملی در 10 دقیقه سرانجامی بازی ها می شد. با این حال نسل نو فوتسال ایران، تجربه آنچنانی در رده ملی ندارد.

باور دارم ایران نسل بسیار قدرتمندی از بازیکنان نو دارد و شک ندارم که قدرتمندانه تر بازمی شود. این بازیکنان جوان باید بیشتر بازی نمایند و این موضوع، تنها راه از بین رفتن ترس آنهاست. باید بازی های محبت آمیز سطح بالایی برای تیم ملی ایران فراهم شود تا نفرات نو رشد نمایند و تجارب بین المللی بیشتری به دست بیاورند.

خبرنگاران: با توجه به لزوم ورود بازیکنان جوان به تیم ملی ایران، آیا تیم جوان کشورمان می تواند به مراحل سرانجامی جام دنیای 2024 صعود کند؟

قطعاً. تیم ملی باید کارش را هر چه زودتر شروع و این تغییر نسل را ایجاد کند تا بازیکنان جوان، آماده جام دنیای 2024 شوند. کارشناسان ایرانی اعتقاد دارند نسل نوی وارد تیم ملی نشده و به مربی باتجربه ای احتیاج دارند که این نسل را شکل بدهد. به نظرم شمسایی می تواند چنین کاری کند و این مشکل خیلی زود حل می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1304

به "کاکائو در گفت وگو با خبرنگاران: شمسایی عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت، پیشنهاد تیم های پایه ایران به من داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاکائو در گفت وگو با خبرنگاران: شمسایی عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت، پیشنهاد تیم های پایه ایران به من داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید