مجوز فیفا به باشگاه ها برای خودداری از فرستادن بازیکنان شان به اردوهای ملی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، فدراسیون جهانی فوتبال به باشگاه ها اجازه داد تا به میل خود درباره حضور بازیکنان شان در اردوی تیم های ملی تصمیم گیری کنند.

مجوز فیفا به باشگاه ها برای خودداری از فرستادن بازیکنان شان به اردوهای ملی

به گزارش خبرنگاران ، شیوع ویروس کرونا بعد از مختل کردن بازی های فوتبال باشگاهی اروپا، روی بازی های ملی این قاره و دیگر نقاط جهان هم تأثیر خواهد گذاشت.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با توجه به شیوع جهانی کرونا که تعدادی از اهالی فوتبال هم به آن مبتلا شده اند، به صورت موقت تغییری در قانون خود ایجاد کرده و به تیم های باشگاهی اجازه داده است تا در صورت لزوم مانع از حضور بازیکنانشان در اردوی تیم های ملی شوند.

ماه مارس در تقویم فیفا، ماه برگزاری بازی های ملی است و برخی تیم ها هم در این ماه اقدام به برگزاری بازی های محبت آمیز می کنند. اکنون اما فیفا به باشگاه ها اجازه داده تا در صورت لزوم مانع از رفتن بازیکنانشان به کشورهای خود شوند تا به جلوگیری از شیوع کرونا کمک شود.

فیفا با انتشار بیانیه ای ضمن اختیار دادن به باشگاه ها برای تصمیم گیری درباره حضور بازیکنانشان در اردوهای ملی به همه فدراسیون ها و اتحادیه های عضو توصیه کرده است که حتی المقدور و تا زمان فروکش کردن بحران شیوع ویروس کرونا بازی های ملی شان را به تعویق بیندازند.

شیوع کرونا در اروپا تا کنون منجر به لغو تمامی بازی های باشگاهی پنج لیگ برتر فوتبال اروپا شامل سری A، لالیگا، لیگ برتر انگلیس، بوندس لیگا و لوشامپیونه شده و حتی یوفا نیز دستور لغو بازی های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را صادر کرده است. فیفا نیز با لغو بازی های انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکا جنوبی و آسیا موافقت کرده است.

توصیه فیفا به عدم برگزاری بازی های ملی در حالی است که در ماه مارس و آوریل قرار بود تعدادی بازی مهم از جمله پلی آف های یورو 2020 و انتخابی جام جهانی در برخی قاره ها از جمله آسیا برگزار شود.

این تصمیم فیفا نه تنها به منظور حفظ سلامت بازیکنان و هواداران بلکه برای حفظ منافع تیم ها بوده است، چرا که در صورت امتناع باشگاه ها از آزاد گذاشتن بازیکنانشان برای رفتن به اردوی تیم های ملی، این تیم ها ضرر خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 154

به "مجوز فیفا به باشگاه ها برای خودداری از فرستادن بازیکنان شان به اردوهای ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز فیفا به باشگاه ها برای خودداری از فرستادن بازیکنان شان به اردوهای ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید