دوربین GoPro، برترین دوربین عکاسی برای دوستداران آدرنالین

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دوربین GoPro برترین گزینه برای گردشگرانی است که به فعالیت های مهیج اعتیاد دارند.

دوربین GoPro، برترین دوربین عکاسی برای دوستداران آدرنالین

متیو کارستن (Matthew Karsten) مدت 7 سال است که با دوربین GoPro سفر می نماید. در ادامه تجهیزات دوربین GoPro را که موجب ارتقای دوربین و بهبود کیفیت عکس های شما خواهد شد، از زبان خود متیو آنالیز خواهیم کرد.

در سال 2010 میلادی من به قصد عوض کردن سبک زندگی ام تصمیم گرفتم که به آمریکای جنوبی سفر بلند مدتی تدارک ببینم. دوربین GoPro Hero را در کوله پشتی خود گذاشتم. از آن موقع تا به حال تمام ورژن های دوربین را خریده ام و الان هم از GoPro Hero 6 استفاده می کنم.

به عنوان یک توریست حرفه ای که کار وبلاگ نویسی هم انجام می دهم، از دوربین GoPro برای ثبت تمام لحظات دیوانه وار و هیجان انگیز سفرهایم استفاده می کنم که شاید با سایر دوربین ها مقدور نباشد.

من سفر بدون این دوربین را واقعا نمی توانم تصور کنم.

امروز قصد دارم پشت صحنه برخی از عکس هایم را که با استفاده از تجهیزات پیشرفته این دوربین گرفته شده است، به شما معرفی کنم. من عادت دارم که در سفر این تجهیزات را با خودم همه جا ببرم.

لوازم جانبی RAM (وسیله اتصال دوربین)

برای دوربین GoPro گزینه های زیادی از حافظه و تجهیزات در دسترس است. البته من به این نتیجه رسیده ام که تعدادی از آن ها اصلا مناسب نیستند. پایه های پلاستیکی که قابل اتصال به دوربین هستند، هنگام پرواز برای تنظیم راحت نیستند و از لحاظ حرکتی دارای محدودیت هایی هستند.

گزینه های بهتری مانند RAM وجود دارد. در سیستم RAM از توپی برای تنظیم سریع و دقیق دوربین استفاده می گردد. تمام تجهیزات و لوازم جانبی دوربین خود را به راحتی می توانید تعویض کنید. من مینیمالیست هستم و اکثرا از لوازم جانبی که چند کاربرد دارند، استفاده می کنم.

سیستم RAM من شامل این موارد است:

  • سوکت بازوی کوتاه RAM
  • RAM Suction Cup
  • Ram Tough Claw
  • توپ RAM
  • GoPro Tripod

این تجهیزات امکان وصل کردن دوربین به اشیای مختلف مانند نرده، درخت، جایگاه، در ، پنجره، ماشین، تفنگ آبی، موتورسیکلت، دوچرخه و چمدان را فراهم می نمایند.

دوربین GoPro تجهیزات Clamp و Suction Cup خود را دارد، ولی به هر حال من سیستم RAM را ترجیح می دهم که مقرون به صرفه تر، روشن تر و امن تر است.

فیلتر قرمز برای زیر آب

اگر در سفر خود برنامه غواصی دارید توصیه می کنم که حتما از فیلتر قرمز بهره ببرید. دوربین GoPro Hero 5 دو فیلتر مخصوص برای این کار دارد:

  • PolarPro Snorkeling Filter
  • PolarPro SCUBA Filters (Super Suit)

اولی برای استفاده با دوربین ضد آب Hero 6 است و دومی برای استفاده در ست غواصی SuperSuit Dive.

دلیل استفاده از فیلتر قرمز این است که در زیر آب نور تجزیه شده و با استفاده از این فیلتر می توان اندازهی از رنگ قرمز، نارنجی و زرد را دوباره به عکس ها بازگرداند. با این فیلتر از رنگ آبی عکس ها کاسته شده و تصاویر جلوه ای طبیعی تر پیدا می نمایند.

تجهیزات خشک نماینده دوربین

من همواره در کیفم وسایل تخلیه آب دوربین هم به همراه دارم. این تجهیزات در تفریحاتی مانند قایق سواری و کایاک سواری و غیره بسیار مفید هستند.

بعد از اتصال این وسایل باید 8 ساعت صبر کنید. البته این نکته هم مهم است که بدانید بدون این تجهیزات می توان مشکل را با سشوار هم حل کرد.

لیش امنیتی (Safety Leash)

قیمت دوربین GoPro حدود 300 تا 400 دلار است و کسی دوست ندارد این دوربین را گم کند و به همین دلیل است که من هم همواره از ریسمان امنیتی استفاده می کنم. این دستبند امنیتی به دور مچ دست بسته شده و از طرف دیگر هم به دوربین وصل است و در هنگام تفریحات پرتحرک از گم شدن دوربین جلوگیری می نماید.

من به تازگی از این مچ بند برای گرفتن چند عکس زیبا در کوهنوردی تایلند استفاده نموده ام. زمانی که نیاز دارید که طول آن بیشتر گردد، می توانید از ریسمان جانبی که نازک ولی بسیار مقاوم است بهره ببرید. این ریسمان طول مچ بند را افزایش می دهد.

چوب سلفی

یک ابزار جانبی مفید دیگر این دوربین، چوب سلفی آکا (aka selfie stick) است که به شما امکان گرفتن عکس و فیلم از خودتان را می دهد. انواع مختلف این ابزار موجود است که من از GoPole Evo استفاده می کنم. این ابزار سلفی سبک، قابل حمل و ضدآب است. این ابزار 30 سانتی متری قابلیت دراز شدن تا 60 سانتی متر را دارد.

اگر به طولی بیشتر از این اندازه نیاز دارید، از GoPole Reach بهره ببرید که طولی برابر با 100 سانتی متر دارد. البته باید در نظر داشته باشید که ضدآب نیست.

تجهیزات موج سواری با دوربین

اگر در سفر خود برنامه موج سواری دارید از GoPro Surf Mounts بهره ببرید و در نظر داشته باشید هزینه ای که می کنید واقعا ارزشش را دارد. بعد از استفاده از این تجهیزات می توانید این ابزار را در بسیاری از شهر های ساحلی بفروشید.

در آخرین سفرم به آفریقای جنوبی من تجهیزات موج سواری با قیمت 15 دلار از یک فروشنده محلی خریدم.

تجهیزات ضد مه

آخرین ابزاری که می خواهم معرفی کنم، ابزار ضد مه است. اگر قصد عکاسی و فیلمبرداری در آب و اطراف آب را دارید، این یکی از ابزارهای لازم است.

تجهیزات اتصال به قفسه سینه

تعداد زیادی از انواع GoPro Chest Harness وجود دارد، ولی من از آن ها استفاده نمی کنم، زیرا هم سنگین هستند و هم استفاده کمی دارند. من به جای این ابزار اتصال به سینه از POV Action Mounts استفاده می کنم که به پشت کوله پشتی متصل می گردد.

بعد از شش سال استفاده از این دوربین نکاتی برای بهتر شدن کیفیت عکس و فیلم یاد گرفته ام که در ادامه با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

نکته اول: سعی کنید دوربین را ثابت نگه دارید، از آنجایی که این دوربین ها بسیار سبک هستند به راحتی تکان می خورند و عکس و فیلم شما ارتعاش خواهد داشت. با حرکت های آرام کیفیت فیلم های شما خیلی بهتر خواهد بود. در صورت امکان سعی کنید دوربین را با دو دست خود نگه دارید و همواره به خود یادآوری کنید که حرکت آرام و یکنواخت بهتر خواهد بود.

نکته دوم: سعی کنید از پایین عکس بگیرید. برای مثال من زمانی که می خواهم از خود سلفی بگیرم دوربین را در راستای سینه ام نگه می دارم و می دانم نتیجه از زمانی که در امتداد صورت خود نگه دارم به خاطر زاویه باز دوربین بهتر خواهد شد.

نکته سوم: از مد تایم لپس برای سلفی های بهتر بهره ببرید. بعد از استارت این مد، دوربین هر 5 ثانیه یک عکس می گیرد. می توانید دوربین را حرکت داده و حالت چهره خود را عوض کنید و به صورت مداوم عکس بگیرید. تعداد عکس ها زیاد خواهد بود، ولی می توانید برترین عکس را نگه داشته و بقیه را پاک کنید.

نکته چهارم: اگر از این دوربین برای عکاسی استفاده می کنید، بدین معنی نیست که عکس های شما لزوما شبیه به عکس های حرفه ای خواهد بود. برای بهتر شدن عکس ها باید استفاده از دوربین را به خوبی بیاموزید که این امکان به وسیله کتاب راهنمای دوربین فراهم شده است.

منبع: کجارو / expertvagabond.com
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1353

به "دوربین GoPro، برترین دوربین عکاسی برای دوستداران آدرنالین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین GoPro، برترین دوربین عکاسی برای دوستداران آدرنالین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید