دو طلای روز نخست به ژاپن و روسیه رسید

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران، این دوره از مسابقات روز گذشته با حضور 664 جودوکار از 118 کشور دنیا به میزبانی مجارستان در بوداپست شروع شد. در روز نخست مبارزات دو وزن 60- کیلوگرم مردان و 48- کیلوگرم زنان برگزار گردید که جودوکاران روسیه و ژاپن پیروز به کسب مدال طلا شدند.

دو طلای روز نخست به ژاپن و روسیه رسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در وزن 60- کیلوگرم که 46 جودوکار حضور داشتند، یاگو آبالادزه از روسیه در مجموع 5 بار به روی تاتامی رفت و غیر از مرحله نیمه نهایی همه رقبای خود را با ضربه فنی شکست داد و طلا گرفت. وی در مجموع کمی بیشتر از 10 دقیقه مبارزه کرد. این روسی در مبارزه نهایی کارقیزبایف از قزاقستان را در ثانیه 26 از دقیقه دوم مبارزه ضربه فنی کرد و طلا گرفت. کارقیزبایف نقره گرفت و مدالهای برنز مشترک به کرامت حسینوف از جمهوری آذربایجان و گاریگوس از اسپانیا رسید.

حذف ناگایاما نفر یک رنکینگ دنیای از ژاپن مهمترین حادثه این وزن بود. ضمن اینکه محمد رشنونژاد جودوکاری که چهار سال و در زمان ریاست محمد درخشان در هلند اعلام پناهندگی نموده بود، در این مسابقات تحت عنوان تیم پناهندگان به روی تاتامی رفت و همان دور نخست به حسبین اف آذری باخت و حذف شد.

یاگو ابولادزه بعد از کسب مدال طلای این وزن به خبرنگاران گفت: بسیار شنیده ام که جودوی من خوب است زیرا بسیاری از مردم به من می گویند که من سبک عجیبی دارم. من می خواستم با اجرای حرکات خوب که به معنای پیروزی است، کلیشه ها را بشکنم. من از وارلان لیپارتلیانی الهام گرفته ام. فیلم های زیادی از او دیدم که او این تکنیک را انجام می داد و من آن را بسیار دوست داشتم، بنابراین من آغاز به کار بر روی آن کردم و به نظر می رسد که همانطور که امروز مشاهده کردید خوب کار می نماید. من از شماره پشت قرمز خود خوشحالم اما امیدوارم به زودی طلا گردد.

در بخش بانوان و در وزن 48- کیلوگرم که 42 جودوکار حضور داشتند، ملاقات فینال یک مبارزه تمام ژاپنی بود که این تسونودا ناتسومی با رنکینگ 41 بود که پیروز شد کاگو واکانا را شکست داد و طلا بگیرد. ناتسومی را باید پدیده این وزن نامید که در مجموع 5 مبارزه خود نزدیک به هشت دقیبه مبارزه کرد.در این وزن نیز کراسینگی نفر یک رنکینگ دنیای از کوزو در نیمه نهایی برابر ناتسومی شکست خورد و در ملاقات رده بندی هم باخت و دست خالی تاتامی بوداپست را ترک کرد. مدالهای برنز هم به فیگوئرا از اسپانیا و مونخابات از مغولستان رسید.

ناتسومی بعد از کسب طلا در میان خبرنگاران حاضر شد و گفت: مبارزده با کراسینگی را دوست داشتنم، او در گذشته دو بار من را شکست بود. بنابراین، قبل از مسابقه کمی مضطرب بودم. در خصوص فینال با با کوگا هم نکته مهم شناخت زیاد ما از هم بود. مسئله اصلی در این مبان استفاده از توانایی خودم بود که اجازه ندادم حریف از توانایی خود بهره ببرد. اکنون قهرمان دنیا هستم و به شماره پشت قرمز خود بسیار افتخار می کنم.

این رقابتها امروز با برگزاری مبارزات دو وزن 66- کیلوگرم مردان و 52- کیلوگرم زنان پیگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 982

به "دو طلای روز نخست به ژاپن و روسیه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو طلای روز نخست به ژاپن و روسیه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید