ساخت بازی موبایل دنیای وارکرفت از سوی بلیزارد لغو شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دو شرکت بلیزارد (Blizzard) و نت ایز (Net Ease) در حال همکاری برای ساخت یک بازی موبایل از دنیای وارکرفت (World of Warcraft) بودند. این بازی برای 3 سال در حال ساخت بود یکی از عناوین مشکوک در حال ساخت بود. به دلیل اینکه همکاری این دو شرکت جالب به نظر می رسد. از طرفی این همکاری به شدت سودآور به نظر می رسد.

ساخت بازی موبایل دنیای وارکرفت از سوی بلیزارد لغو شد

با توجه به منحل شدن این بازی نت ایز بیش از 100 نفر از سازندگان را بیکار کرد. این افراد مسئول ساخت محتوای بیشتر برای این بازی بودند. تنها تعدادی از این افراد توانستند همچنان شغل خود را حفظ کنند. مشکل اصلی اینجا بود که این دو شرکت بر سر تعدادی از موارد به توافق نرسیدند. همین موضوع باعث شد تا پروژه بازی موبایل دنیای وارکرفت به مشکل بر بخورد.

یکی از سخنگوهای بلیزارد خاطرنشان کرد که مسائل بین دو شرکت از لحاظ مالی نبوده است. به همین دلیل هر دو شرکت از لحاظ مالی به شدت با یکدیگر خوب بوده و مسئله ای ندارند. به همین دلیل همکاری بین نت ایز و بلیزارد همچنان ادامه دارد. منحل شدن این بازی رابطه بین بلیزارد و نت ایز را تا حد خوبی خدشه دار کرد. مخصوصاً اینکه نت ایز یکی از مهمترین شرکت ها در دنیای بازی های موبایل است.

یکی از نتایج همکاری این دو شرکت بازی دیابلو ایمورتال (Diablo Immortal) است. این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. با وجود اینکه نقدها زیادی به وجود خرید درون برنامه ای در این بازی وارد شد. دیابلو ایمورتال در حال حاضر یکی از محبوب ترین عناوین موبایل بوده و توانست تجربه خوبی را برای کاربران روی دستگاه های همراه ارائه دهد.

بازی دنیای وارکرفت موبایل که منحل شد قرار بود در دنیای این مجموعه جریان داشته باشد. همینطور اینکه قرار بود در سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده (MMORPG) باشد. از لحاظ زمانی این بازی با مجموعه اصلی فاصله داشت تا بازیکنان دچار مشکل نشوند.

یکی از دلایلی که مایکروسافت بلیزارد را خریداری کرد بخش موبایل این شرکت بود. حال اینطور که به نظر می رسد این بخش نتوانست انتظارات را برآورده کند. عملکرد دیابلو ایمورتال بسیار خوب بود اما مشکل اصلی اینجاست که برای ادامه بلیزارد نیاز به یک استراتژی بهتر دارد. ساخت یک عنوان دنیای وارکرفت برای موبایل ایده خوبی بود که نتوانست ادامه پیدا کند. حال باید دید که سیاست بعدی بلیزارد برای رقابت در دنیای موبایل چه خواهد بود.

منبع: Bloomberg.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1412

به "ساخت بازی موبایل دنیای وارکرفت از سوی بلیزارد لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بازی موبایل دنیای وارکرفت از سوی بلیزارد لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید