آیا باید گول تبلیغات اینترنت ADSL ارزان را بخوریم؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، احتمالا این روزها تبلیغات اینترنت ADSL را در سایت های مختلف دیدید.

آیا باید گول تبلیغات اینترنت ADSL ارزان را بخوریم؟

جهت دریافت مشاوره خدمات انواع کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

تبلیغاتی که خبر از هزار گیگابایت اینترنت با قیمت 20 هزار تومان یا چند صد گیگابایت اینترنت با فقط پرداخت ماهیانه چند هزار تومان می دهند و به نوعی چوب حراج به اینترنت ADSL هستند.

در این تبلیغات شاهد ارائه حجم بالایی از اینترنت ADSL با قیمت بسیار پایین هستیم. سرعت این بسته ها گاها 16 مگابیت تبلیغ می گردد ولی بیشتر اوقات 8 مگابیت و پایین تر است.

این بسته ها برای مشترکین تازه ارائه شده و این طور وانمود می نمایند که شما می توانید ماهیانه چند صد گیگابایت اینترنت پرسرعت بهره ببرید ولی هزینه زیادی متقبل نشوید.

جالب اینجا است که در وضعیتی که بسیاری از شرکت های سرویس دهنده اینترنت ثابت و همراه در حال گران کردن بسته های اینترنت خود هستند و مثلا در اینترنت موبایل دعوا سر یک گیگابایت حجم بیشتر و کمتر است و گاهی اپراتورها جانشان در می رود ولی حاضر نیستند یک گیگابایت اینترنت را ارزان تر یا رایگان بدهند؛ این تبلیغات اینترنت ADSL کیلویی را مشاهده می کنیم.

من نمی توانم بگویم مشترک این سرویس های اینترنت بشوید یا خیر ولی برای آگاهی بیشتر و انتخاب با هوشمندی و درست تر؛ به چند نکته اشاره می کنم.

8 نکته مهم درباره اینترنت های کیلویی

1- معمولا پس از اتمام این حجمی که در تبلیغات وعده داده شده است؛ نمی توانید دوباره بسته هایی با این قیمت بخرید و باید پول بیشتری برای اینترنت بدهید. این تبلیغات بیشتر برای جذب مشترکین جدید هستند و مشترکین قدیمی همین شرکت ها، پول های بیشتری هزینه می نمایند.

2- عموما گفته می گردد سرعت اینترنت 16 مگابیت یا 8 مگابیت است ولی هم تجربه های قبلی و هم گزارش هایی که بعضی کاربران ارسال کردند؛ نشان می دهد سرعت اینترنت بسیار پایین تر است به طوری که بعضی اوقات شما اصلا نمی توانید اینترنت بهره ببرید؛ حالا چه 10 گیگابایت داشته باشید یا 1000 گیگابایت!

کاربرانی گزارش دادند اینترنت 16 مگابیت را با سرعت 1 مگابیت و حتی پایین تر دریافت کردند.

3- خدمات پشتیبانی این شرکت ها و پاسخ گویی به مشتری و برطرف مسائل آن ها بسیار ضعیف است. بعضی شماره های درج شده در این تبلیغات و سرویس ها اصلا جواب نمی دهد.

4- اینترنت با کیفیت در ایران، گران قیمت است؛ چون پای خود شرکت سرویس دهنده گران تمام می گردد. مثلی هست که می گوید هرجا جنس ارزانی دیدید؛ شک کنید! حالا شما هم باید به این ارزانی اینترنت شک کنید.

5- گول حجم یک بسته یا سرویس اینترنت را نخورید و بیشتر روی کیفیت سرعت اینترنت تمرکز کنید. بسته ای انتخاب کنید که سرعت بالاتری داشته باشد یا با خود شرکت صحبت کنید و مطمئن شوید حداقل سرعتی که به شما می دهند؛ چقدر است و آیا این سرعت مناسب احتیاج شما هست یا خیر؟

6- پیش از خرید، آنالیز کنید بسته های عادی این شرکت چه قیمتی هستند و در صورت اتمام این بسته، شما چه بسته هایی برای انتخاب دارید.

7- حتما درباره شرکت سرویس دهنده اینترنت تحقیق کنید و مطمئن شوید خوشنام است و در میان شرکت های اینترنتی شناخته شده است. حتی به این هم کفایت نکنید و بروید گزارش های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را بخوانید تا صندلی اصلی این شرکت را از نظر کیفیت و شکایت های مردمی بیابید.

8- گاهی اوقات یک شرکت معتبر و برای یک دوره محدود یا به مناسبتی، اقدام به ارائه سرویس های تخفیف دار و جذابی می نماید. مانند حراج آدینه سیاه آسیاتک در زیر یا بعضی بتسه های تخفیف داری که شرکت شاتل می زند:

باید توجه کنید باز هم این بسته ها به واقعیت نزدیک تر هستند و در آن ها غلو نشده است و در ازای ارائه یک سرویس و سرعت، پول نسبتا بالایی از مشتری دریافت می گردد.

اصل ماجرا چیست؟

بعضی شرکت های اینترنت ثابت در وضع اقتصادی خوبی قرار ندارند و دارند آخرین نفس های خود را می کشند. اینترنت موبایل، بسیاری از این شرکت ها را با ورشکستگی روبرو نموده است. به همین دلیل، حاضر هستند به هر قیمتی مشترک جدید جذب نمایند.

انواع تجهیزات در مراکز مخابراتی نصب کردند و پهنای باند خریداری کردند ولی مشتری ندارند. چه بسا، بعضی از آن ها هم سرویس های خوبی بدهند؛ چون خلوت تر هستند و مشتریان کمتری دارند ولی واقعا باید با چشم باز و حساب شده وارد شد و صرفا گول تبلیغات پر زرق و برق آن ها را نخورد!

شرکت صبانت در جشنواره پائیزه اینترنت ADSL خود برای کاربران پرمصرف یک پیشنهاد ویژه دارد. جذاب ترین بسته اینترنتی این شرکت 3000 گیگابایت اینترنت داخلی معادل…

شاید برای شما هم این سوال پیش از ثبت نام برای اینترنت ADSL و حتی اینترنت VDSL مطرح شده باشد؟ اگر من هزینه اینترنت و مودم…

اینترنت خورها با بسته های عادی چند ده گیگابایت ماهیانه سیر نمی شوند و باید فقط از بسته های چند صد گیگابایت باشون صحبت کرد. شاید یک کاربر معمولی…

هرچند وقت یک بار، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به بعضی پرسش های کاربران پاسخ می دهد. این پرسش و پاسخ ها کوتاه و…

اوایل اسفندماه گذشته، شرکت مخابرات از سرویس اینترنت پرسرعت VDSL رونمایی کرد و ارایه سرویس آن در بعضی مناطق تهران شروع شده است. اکنون؛ سوال…

این روزها شاهد یک جریان معکوس در فضای کاربران اینترنتی هستیم. شروع طرح واگذاری پورت های VDSL به کاربران خانگی در دو استان تهران و قم…

دیروز، وزیر ارتباطات در یک توییت خبر از حداقل 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی داد. محمد جواد آذری جهرمی در این توییت خود گفت:…

اگر استفاده شما از اینترنت به گونه ای است که آپلودهای با حجم و سرعت بالا دارید؛ کدام نوع اینترنت برای شما مناسب است؟ داستان سرعت…

منبع: شبکه چی
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 607

به "آیا باید گول تبلیغات اینترنت ADSL ارزان را بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باید گول تبلیغات اینترنت ADSL ارزان را بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید