خرید بلیط هواپیما اکونومی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خرید بلیط هواپیما اکونومی یکی از راه های سفر کردن هوایی آن هم با قیمت مناسب است. بلیط هواپیما مدل های مختلفی دارد که حتما هنگام خرید بلیط با آنها روبرو شده اید. از انواع بلیط هواپیما می توان به بلیط فرست کلاس، بلیط سیستمی، بلیط چارتری، بلیط اکونومی و بیزینسی اشاره کرد. کلاس پروازی اکونومی پرطرفدارترین کلاس پروازی در جهان به شمار می رود و انتخاب اول بسیاری از افرادی است که به دلایل مختلف قصد جا به جایی با هواپیما را دارند. با ما همراه باشید تا در این مطلب نگاه ویژه ای به خرید بلیط هواپیمای اکونومی بیاندازیم و بفهمیم که چه مقاصدی را می توان با پرواز اکونومی سفر کرد و همچنین از کجا می توان این بلیط را تهیه نمود.

خرید بلیط هواپیما اکونومی

تفاوت میان پرواز سیستمی و چارتری در چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه به موضوع خرید بلیط هواپیمای اکونومی بپردازیم نگاهی بیاندازیم به این که تفاوت میان پرواز چارتری و سیستمی در چیست؟ پرواز چارتری بدین معنا است که یک شرکت مسافربری و یا آژانس هواپیمایی و یا یک شرکت فعال در صنعت گردشگری همه و یا تعدادی از صندلی های یک هواپیما را اجاره می نماید و سپس با قیمت های مختلفی آن را به مشتریان خود می فروشد.

معمولا پروازهای چارتری در ایام تعطیلات صورت می گیرد. گاهی اوقات پیش می آید که یک شرکت هواپیمایی که یک پرواز را چارتر کرده است و پیروز به فروش تمام بلیط های رزرو کرده خود نمی گردد. در این حالت شرکت برای جلوگیری از ضرر خود اقدام به فروش بلیط ها با قیمتی کمتر می نماید. در اینجا مفهوم پرواز یا بلیط چارتری به خوبی مشخص می گردد. توجه داشته باشید که قیمت پایین تر بلیط های چارتری فقط در روزهای عادی ممکن است اتفاق بیافتد و اگر در تعطیلاتی مانند عید نوروز تصمیم به پرواز لحظه آخری بگیرید مسلما باید هزینه بیشتری نسبت به حالت روزهای عادی پرداخت کنید.

نکاتی دیگر در هنگام خرید بلیط چارتری

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید بلیط چارتری باید به آن توجه کنید این است که پرواز چارتری کنسلی ندارد و نمی توانید که تغییری در ساعت و روز پرواز خود ایجاد نمایید. همچنین مسئولیت تمام وسایل شما نیز مانند چمدان و بارتان به عهده شرکت هواپیمایی خواهد بود نه شرکتی که از آن بلیط تهیه کرده اید.

اما در مقابل پرواز چارتری پرواز سیستمی قرار گرفته است. پرواز سیستمی به این معنا است که از روزها و حتی ماه های قبل برنامه های پروازی مشخص هستند و با یک قیمت ثابت می توانید نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام نمایید. در صورتی که تصمیم گرفته اید تا بلیط پرواز سیستمی خود را کنسل نمایید باید بدانید که هرچه زودتر این کار انجام دهید کمتر جریمه خواهید شد. یعنی هرچقدر به زمان پرواز نزدیک تر شوید اندازه جریمه ای که برای کنسلی پرواز باید پرداخت کنید بیشتر خواهد شد. خرید بلیط هواپیمای اکونومی در پروازهای سیستمی مقدور خواهد بود.

بلیط هواپیمای اکونومی چیست؟ - خرید بلیط هواپیما اکونومی

یکی از انواع بلیط های پروازی بلیط هواپیمای اکونومی می باشد. بلیط هواپیمای اکونومی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین بلیط ها به شمار می رود زیرا برای خرید آن باید هزینه کمتری بپردازید. علت ارزان تر بودن بلیط اکونومی هواپیما در این است که تعداد صندلی های درون هواپیما افزایش پیدا کرده است. در نتیجه یکی از ویژگی های بلیط هواپیمای اکونومی این است که فاصله صندلی ها با یکدیگر نسبت به پرواز فرست کلاس کمتر است. از دیگر ویژگی های بلیط هواپیمای اکونومی این است که در طول سفر یکبار از طریق خدمه پرواز برای شما غذا سرو خواهد شد.

در طول پرواز نیز معمولا یکبار برای شما نوشیدنی سرو خواهد شد و اگر پرواز خیلی طولانی باشد دوبار. گفتنی است در پرواز های اکونومی بسته به مدل هواپیما ممکن است برای سرگرمی مسافران هدفون و مانیتور در نظر گرفته شده باشد ولی به طور معمول یک مانیتور در جلوی هواپیما قرار گرفته است و مسافران برای سرگرمی انتخاب خاصی نخواهند داشت. در هنگام خرید بلیط هواپیمای اکونومی به این نکته توجه کنید که علامت اختصاری پروازهای اکونومی Y می باشد.

با خرید بلیط هواپیمای اکونومی به چه مقاصدی می توان سفر کرد؟

از آنجایی که بلیط هواپیمای اکونومی یکی از پرطرفدارترین بلیط های پروازی به شمار می رود می توان گفت به بیشتر نقاط ایران می توانید با خرید بلیط هواپیمای اکونومی سفر نمایید. از مهم ترین شهرهای ایران که با خرید بلیط هواپیمای اکونومی می توانید به آنها سفر کنید می توان به تهران، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، اردبیل، بندرعباس، کرمان، یزد، سنندج، ایلام و غیره اشاره کنیم. به طور کلی برای سفر به اقصی نقاط ایران با پرواز اکونومی مسئله ای نخواهید داشت زیرا این بلیط پروازی از پرطرفدارترین بلیط های پروازی به شمار می رود. اما علاوه بر شهرهای داخلی ایران با خرید بلیط هواپیمای اکونومی به کشورها و شهرهای خارج از ایران مانند شهرهای نجف، استانبول، تفلیس، آنتالیا، کوالالامپور، ایروان، گوانجو، بانکوک، پکن و غیره نیز می توانید سفر نمایید.

از کجا بلیط هواپیمای اکونومی بخریم؟ - خرید بلیط هواپیما اکونومی

خرید بلیط هواپیمای اکونومی چگونه است؟ در ابتدا باید بدانیم که بلیط هواپیمای اکونومی به بلیطی گفته می گردد که نسبت به سایر کلاس های پروازی ارزان تر است و با هزینه کمتر و همچنین دریافت خدمات طول پروازی کمتر می توانید به صورت هوایی با آن جا به جا شوید. از کجا بلیط هواپیمای اکونومی بخریم؟ بلیط هواپیمای اکونومی را می توانید از شرکت های هواپیمایی و فعال در حوزه گردشگری و آژانس های هواپیمایی خریداری کنید. بسیاری از این شرکت های بلیط های یک پرواز را از قبل به صورت چارتری خریداری می کنند و در زمان تعطیلات با قیمت بالاتری آن را به فروش می رسانند. بلیط هواپیمای اکونومی را همچنین به صورت پرواز سیستمی نیز می توانید خریداری کنید.

آیا بلیط هواپیمای اکونومی ارزان تر است؟

آیا بلیط هواپیمای اکونومی ارزان تر است؟ بلیط هواپیمای اکونومی نسبت به سایر کلاس های پروازی مانند فرست کلاس، پرواز تجاری و غیره ارزان تر است. علت این ارزان تر بودن در این است که تعداد صندلی های بیشتری در یک هواپیما جای گرفته است. البته این تعداد بیشتر صندلی باعث خواهد شد که فاصله های بین صندلی ها و راهروها نیز کمتر گردد و شاید آن راحتی که در کلاس های دیگر تجربه می کنید را در پروازهای اکونومی نداشته باشید. همچنین در طول پروازهای اکونومی به طور معمول یکبار برای مسافران غذا و نوشیدنی سرو می گردد.

سایر کلاس های پروازی با پرواز اکونومی چه تفاوتی دارند؟

سایر کلاس های پروازی با پرواز اکونومی چه تفاوتی دارند؟ همانطور که اشاره نمودیم علاوه بر کلاس پرواز اکونومی دو کلاس پرواز دیگر به نام های تجاری و فرست کلاس نیز وجود دارند. با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی به این کلاس پرواز ها بیاندازیم و تفاوت های آنها با پرواز اکونومی را متوجه شویم.

بلیط هواپیمای تجاری - خرید بلیط هواپیما اکونومی

برای خرید بلیط هواپیمای تجاری نسبت به اکونومی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. تفاوت دیگر پرواز تجاری با اکونومی در این است که در پرواز تجاری حق انتخاب بیشتری برای غذا خوردن خواهید داشت و به طور معمول هم نوشیدنی گرم و هم نوشیدنی سرد برای شما سرو خواهد شد. در فرودگاه پرواز تجاری از کانتر مجزایی نسبت به پرواز اکونومی خدمات دریافت خواهد کرد و همچنین کابین آنها در هواپیما نیز از مسافران اکونومی جدا است. علامت اختصاری پروازهای تجاری یا بیزینسی C می باشد.

بلیط هواپیمای فرست کلاس - خرید بلیط هواپیما اکونومی

پروازهای فرست کلاس بالاترین سطح خدمات را به مسافرین خود ارائه می دهند. در پروازهای فرست کلاس هر مسافر می تواند کابین جدا و خصوصی خود را داشته باشد. از دیگر امکانات پرواز فرست کلاس نسبت به پرواز اکونومی می توان به داشتن سرویس بهداشتی مجزا، صندلی های راحت و لوکس، تلویزیون مجزا، منوی نوشیدنی و غذایی و غیره اشاره نمود. علامت اختصاری پروازهای فرست ملاس در بلیط های هواپیما با F نشان داده می گردد.

جمع بندی خرید بلیط هواپیمای اکونومی

اگر قصد سفر دارید و اندازه هزینه ای که می خواهد بکنید برایتان مهم است و بودجه مشخصی برای سفرتان در نظر گرفته اید، خرید بلیط هواپیمای اکونومی به علت ارزان تر بودن آن نسبت به سایر کلاس های پروازی مانند تجاری (بیزینس) و فرست کلاس برایتان توجیه بیشتری خواهد داشت. صندلی های پرواز اکونومی نسبت به سایر کلاس ها فاصله کمتری دارند و در طول سفر برای مسافرین معمولا یکبار غذا و نوشیدنی سرو می گردد. بلیط هواپیمای اکونومی در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد و می توان گفت که نزدیک به 70 درصد از پروازهای داخلی و خارجی را پروازهای اکونومی تشکیل می دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1456

به "خرید بلیط هواپیما اکونومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بلیط هواپیما اکونومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید