نرم افزار اکسل عامل تغییر نام ژن ها!

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، به نظر می رسد برنامه مایکروسافت اکسل به دردسر بزرگی برای محققان حوزه ژنتیک تبدیل شده است. از آنجا که نام بعضی ژن ها مشابه تاریخ های روز و ماه است، این برنامه به طور اتوماتیک نام آنها را تغییر می دهد و به اختلال در مخازن اطلاعاتی منجر می گردد.

نرم افزار اکسل عامل تغییر نام ژن ها!

جالب آنکه به نظر می رسد این یک مشکل فراگیر باشد و تاثیر زیادی بر تحقیقات منتشر شده دارد. از آنجا که مایکروسافت این نرم افزار را فقط برای حل مشکل محققان ژنتیک آپدیت نمی نماید، پژوهشگران مجبور شده اند نام 27 ژن مانند مارچ1 (March1) را تغییر دهند. این تغییرات طی یک سال انجام و راهنمای نام جدید ژن ها به تازگی منتشر شده است.

این درحالی است که اکسل در مورد اصلاح اتوماتیک اطلاعات گسترده عمل می نماید. از سوی دیگر این اشتباهات باید دوباره توسط محققانی که پژوهش را انجام داده اند، اصلاح شوند. همین امر به ایجاد شکاف هایی در تحقیقات منجر می گردد.

طبق تحقیقی که در سال 2016 میلادی در ژورنال ژنوم بیولوژی منتشر شده، حدود 20 درصد از 3 هزار و 597 تحقیق حوزه ژنتیک دارای اشکالاتی مربوط به نرم افزار اکسل بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 462

به "نرم افزار اکسل عامل تغییر نام ژن ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار اکسل عامل تغییر نام ژن ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید