نشست مشترک معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار گشت

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، نشست مشترک معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار گردید.

نشست مشترک معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار گشت

نشست مشترک معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و سازمان حفاظت از محیط زیست با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، مدیران کل و مشاوران دو حوزه در دفتر معاونت صنایع دستی برگزار گردید.

در این ملاقات مریم جلالی با تاکید بر اجرایی شدن ارتباطات و ایجاد کارگروه مشترک بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: صنایع دستی تجسم و تجلی اقلیم هر منطقه و حاصل سلیقه و دانش برخاسته از حوزه زیستی است.

وی توضیح داد: در همه ارگان ها و دستگاه های اجرایی علاوه بر همفکری و هم افزایی به ارتباط مؤثر و هم جوشی احتیاج داریم که در این راستا دغدغه های محیط زیستی در حوزه صنایع دستی تبلور هم جوشی میان دو دستگاه خواهد بود.

جلالی گفت: خدمات متقابل در زنجیره ارزش بین دو حوزه، به وظایف حفاظتی محیط زیست و رسالت صنایع دستی یاری خواهد نمود.

در ادامه نورالله مرادی گفت: پیوند میان وزارت میراث فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست در حوزه توسعه پایدار، زنان و مشارکت مردمی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست اضافه کرد: یکی از اهداف مهم سازمان حفاظت از محیط زیست طرح توانمندسازی جوامع محلی پیرامون منطقه ها حفاظت شده است که برای اجرایی شدن آن احتیاجمند تخصص و دانش کافی در حوزه صنایع دستی هستیم.

مرادی توضیح داد: در راستای طرح توانمندسازی جوامع محلی در حوزه ساماندهی مشاغل خرد و ایجاد مشاغل جایگزین نقش و حضور زنان حائز اهمیت است.

او ادامه داد: محیط زیست کشور نگاه ویژه ای به طبیعت گردی دارد و در منطقه ها حفاظت شده رویکرد فرهنگی و حفظ محیط زیستی دارد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: همکاری میان وزارت میراث فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست یاری بزرگی به اقتصاد، حفظ صنایع دستی و محیط زیست کشور است.

مرادی با اشاره به تأسیس بیش از 2000 خانه محیط زیست در کشور طی یک سال گذشته اضافه کرد: خانه های محیط زیست ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه صنایع دستی سازگار با محیط زیست، آموزش جوامع محلی و ایجاد سرمایه گذاری در صنایع دستی به شمار می رود که حتماً در تفاهمنامه باید به این ظرفیت بزرگ توجه ویژه گردد.

مرادی انعقاد تفاهمنامه جامعی را با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خواهان شد و با تاکید بر اینکه انعقاد تفاهمنامه بایستی توقعات همکاری در زمینه های مشترک را برآورده کند؛ اضافه کرد: ایجاد کارگروه مشترک بین دو دستگاه را در دستور کار قرار می دهیم و از سازمان حفاظت محیط زیست نمایندگانی در حوزه محیط زیست طبیعی، انسانی، دریایی و بعلاوه صندوق ملی محیط زیست شرکت خواهند کرد.

وی گفت: اعتقاد داریم طبیعت گردی اگر با نگاه فرهنگی باشد آورده مالی بهتری خواهد داشت.

مرادی ضمن قدردانی از معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که همکاری خوبی را برای انعقاد تفاهمنامه با سازمان حفاظت محیط زیست داشته اند، ابراز امیدواری کرد: تفاهمنامه ای کلان به عنوان کار پایه ای مدت دار حداقل چهار پنج ساله منعقد گردد که اثرات آن در حفظ محیط زیست، اقتصاد پایدار و معیشت مردم دیده گردد.

در این نشست ضمن آنالیز پیش نویس تفاهمنامه میان وزارت میراث فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست، مقرر شد برای نخستین بار شاخص احترام به محیط زیست با حضور نماینده این سازمان در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی لحاظ گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1550

به "نشست مشترک معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشترک معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید