خبرنگاران ملاقات سرمایه گذاران ایتالیایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، قشم- خبرنگاران- نماینده دانشگاه یوتیلماساپیینزای رم (University of Rome UnitelmaSapienza) در ایران به همراه سرمایه گذاران ایتالیایی و ایرانی شرکت انسا مروارید قشم روز دوشنبه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با ملاقات کردند.

خبرنگاران ملاقات سرمایه گذاران ایتالیایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

میکله جیانونه (Michael Gianano) در این ملاقات گفت: جزیره قشم از نظر تجارت و جذب جهانگرد هنوز پتانسیل های پنهان زیادی دارد که می تواند به بهره برداری برسد.

وی اضافه نمود: امیدواریم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم بتوان گام های مهمی برای توسعه قشم در حوزه های مختلف صنعتی و جهانگردی برداریم.

معاون امور آموزش بخش ای.لرنینگ (E-Learning) دانشگاه ساپیینزا ادامه داد: قشم ظرفیت های زیادی دارد که باید بیشتر به اروپا معرفی گردد.

وی توضیح داد: باید بتوانیم جزیره قشم را به عنوان درگاهی برای ایجاد ارتباطات نزدیک تر بین ایران و اروپا معرفی کنیم.

نماینده دانشگاه ساپیینزا (Sapienza) در ایران اضافه نمود: سعی می گردد به وسیله شرکت انسا مروارید قشم دانش، فناوری صنعت، صنایع و برندهای معتبر به قشم منتقل گردد.

طراح و مشاور شرکت انسا مروارید قشم نیز در این ملاقات گفت: این شرکت در زمینه عرضه محصولات معاف از مالیات در پنج نقطه جزیره شامل فرودگاه بین المللی قشم و بنادر طرح هایی در دست اجرا دارد که می تواند به ظرفیت جذب جهانگرد در این منطقه منجر گردد.

مجتبی علی نورفشکی اضافه نمود: راه اندازی فروشگاه زنجیره ای اشتغالزایی بالایی برای مردم جزیره به همراه خواهد داشت که می توان به مشاغلی مانند فروش صنایع دستی، سوغات، پوشاک ایرانی و ... در آن اشاره نمود.

به گفته وی، بخش دیگر فعالیت های فروشگاه های زنجیره ای، فروش کالاهای خارجی با برندهای معتبر و اصیل است که می تواند رقیبی برای کشورهای همسایه گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: انتقال تکنولوژی و مشاوره برای ارتقای سطح جهانگردی قشم 2 هدف مهم است که باید مد نظر سرمایه گذاران باشد.

حمیدرضا مومنی اضافه نمود: ساماندهی به فعالیت های بومیان در حوزه جهانگردی و ارتقای آن بهسطح بین المللی با در نظر دریافت استانداردهای جهانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه مالی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 307

به "خبرنگاران ملاقات سرمایه گذاران ایتالیایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملاقات سرمایه گذاران ایتالیایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید