هوش مصنوعی برای اجرای قانون حق نشر به پلتفرم ها می آید!

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، این ابزار از هوش مصنوعی بهره می برد و بر سایر صداهای ویدیو مانند گفتگوها یا جلوه های صوتی تأثیر نمی گذارد.

هوش مصنوعی برای اجرای قانون حق نشر به پلتفرم ها می آید!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش دیجیاتو، یوتوب به تازگی نسخه بهبودیافته ابزار Erase Song را منتشر نموده تا تولیدنمایندگان محتوا بتوانند به راحتی هرگونه موسیقی دارای حق نشر را از ویدیوهایشان حذف نمایند. این ابزار از هوش مصنوعی استفاده می نماید و بر سایر صداهای ویدیو مانند گفتگوها یا جلوه های صوتی تأثیر نمی گذارد. این ابزار در هفته های آینده منتشر می گردد.

نیل موهان، مدیرعامل یوتوب، در ایکس گفت قابلیت Erase Song به کاربران امکان می دهد موسیقی دارای حق نشر را از محتوایتان حذف نمایند. نسخه بتای این ابزار قبلاً منتشر شده بود اما عملکرد دقیقی نداشت. اکنون نسخه بهبودیافته Erase Song از الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می نماید تا یاری کند آهنگ های دارای حق نشر را بدون تأثیرگذاری بر صداهای دیگر شناسایی و حذف کند.

ابزار هوش مصنوعی Erase Song یوتوب

بااینکه نسخه نو این ابزار عملکرد بهتری نسبت به بتای آن دارد، ممکن است همواره خروجی عالی نداشته باشد؛ بنابراین در مواردی که این ابزار نتواند آهنگ های دارای حق نشر را حذف کند، کاربران خودشان می توانند صداهایی را که در بخش هایی از ویدیو تعیین می گردد، حذف نمایند.

بعلاوه اگر ویدیو بیش از 100 هزار بازدید داشته باشد، ممکن است نتوانید آن را به درستی تغییر بدهید یا ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا این ابزار بتواند صداهای محتوایی را پردازش سپس آهنگ های دارای حق نشر را شناسایی و حذف کند. نکته دیگر اینکه این ابزار صرفاً صداها را تشخیص می دهد، نمی توان ویدیوهای دارای حق نشر را با آن شناسایی کرد.

در هفته های آینده، ابزار Erase Song برای نسخه های دسکتاپ و گوشی در یوتوب استودیو عرضه می گردد. این ابزار در بخش Content، قسمت حق نشر در دسترس خواهد بود. یوتوب پیش ازاین نیز قابلیت هوش مصنوعی به نام Jump Ahead را برای کاربران پریمیوم منتشر کرد که با آن می توانند فقط قسمت هایی از ویدیو را مشاهده نمایند که مخاطبان آن قسمت ها را بیشتر دیده اند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1403 بروزرسانی: 16 تیر 1403 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1610

به "هوش مصنوعی برای اجرای قانون حق نشر به پلتفرم ها می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی برای اجرای قانون حق نشر به پلتفرم ها می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید