پیدا شدن شواهد وجود کووید-19 در اسپانیا، ماه ها پیش از گزارش آن در چین

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، گروهی از دانشمندان اسپانیایی در نمونه های فاضلاب مربوط به بیش از یک سال پیش در یکی از شهرهای این کشور، شواهدی از وجود عامل کووید-19 را یافتند.

پیدا شدن شواهد وجود کووید-19 در اسپانیا، ماه ها پیش از گزارش آن در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شواهدی از وجود ویروس کرونا در اسپانیا یافت شده است که به چند ماه پیش از گزارش اولین مورد آن در چین بازمی شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، گروهی از دانشمندان در دانشگاه بارسلونا می گویند در نمونه های منجمدشده فاضلاب این شهر که متعلق به مارس 2019 هستند، نوع جدید ویروس کرونا (کووید-19) را شناسایی نموده اند.

پیش تر این گروه توانسته بودند رد این ویروس در فاضلاب شهر بارسلونا را تا 15 ژانویه 2020، 41 روز پیش از اولین مورد گزارش ابتلا به ویروس کرونای جدید در اسپانیا پیدا نمایند.

به گفته آلبرت بوش یکی از دانشمندان این گروه، نمونه های متعلق به بازه زمانی بین ژانویه 2018 و دسامبر 2019 فاقد این ویروس بودند، بجز در نمونه های مربوط به 12 مارس 2019 (21 اسفند 97)، که سطح ویروس SARS-CoV-2 (عامل ایجاد بیماری کووید-19) بسیار پایین اما مثبت بود.

در نتیجه این محققان به این جمع بندی رسیدند که ویروس جدید کرونا ممکن است بسیار زودتر از آنچه فکر می شد در دنیا منتشر شده باشد.

بوش گفت: بارسلونا پذیرای بازدیدنمایندگان زیادی جهت گردشگری یا اهداف حرفه ای است. وقوع اتفاق مشابهی در بخش های دیگر دنیا، چیزی بیش از یک احتمال است.

به گفته این دانشمندان، موارد اولیه ابتلا به کووید-19 ممکن است با آنفلوانزای شدید اشتباه گرفته شده باشد.

پیش از این اولین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در ماه ژانویه 2020 در فرانسه ثبت شده بود. شواهد آنالیز نمونه های فاضلاب شهر میلان ایتالیا نیز نشان داد این ویروس از اواسط دسامبر 2019 در این کشور وجود داشته است.

این بیماری تا کنون نزدیک به 10 میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده و جان نزدیک به 500 هزار نفر را گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 387

به "پیدا شدن شواهد وجود کووید-19 در اسپانیا، ماه ها پیش از گزارش آن در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن شواهد وجود کووید-19 در اسپانیا، ماه ها پیش از گزارش آن در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید