بلایی که ممکن است گریبان اتلتیکومادرید را بگیرد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، اتلتیکومادرید در صورت پیروزی برابر بایرن مونیخ ممکن است به سرنوشت نافرجام تیم هایی که مرحله گروهی را با کسب 18 امتیاز به انتها رساندند دچار گردد.

بلایی که ممکن است گریبان اتلتیکومادرید را بگیرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مارکا، اتلتیکومادرید امشب با پیروزی برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا می تواند به جمع تیم هایی بپیوندد که توانستند همه بازی های گروهی را با پیروزی پشت سر بگذارند. از زمانی که لیگ قهرمانان به صورت گروهی برگزار گردید (فصل 93-1992) تنها پنج تیم توانستند در همه دیدارهای مرحله گروهی پیروز شوند. 6 پیروزی در 6 بازی به این معناست که 18 امتیاز در بهترین رقابت های باشگاهی دنیا کسب شده است. اتلتیکوی دیگو سیمئونه امشب با شکست بایرن در مونیخ می تواند به این افتخار برسد.

با وجود کامل بودن این تیم ها، در طول تاریخ اما نحسی امتیازهای کامل، گریبان گیر این تیم ها شد. هیچ یک از پنج تیمی که پیشتر 18 امتیازی شدند، نتوانستند جام قهرمانی را در آن سال بالای سر ببرند. در ادامه به این پنج تیم اشاره می گردد.

میلانِ فابیو کاپلو

میلان در فصل 93 - 1992 به فتح جام خیلی نزدیک بود. تیم ایتالیایی در ترکیب خود از بازیکنانی چون مارکو فان باستن، پائولو مالدینی و فرانکو بارزی بهره می برد و تا فینال رسید اما در نهایت شگفتی مغلوب مارسی فرانسه شد.

پاری سن ژرمن با ژرژ وه آ و دیوید ژینولا

تنها دو سال بعد پاری سن ژرم،ن دیوید ژینولا و ژرژ وه آ توانستد همه بازی های گروهی را با پیروزی پشت سر بگذارند. این تیم تحت راهنمایی لوئیس فرناندس بود و در نیمه نهایی با شکست سنگین برابر میلان، با این رقابت ها خداحافظی کرد.

اسپارتاک شگفتی ساز

اسپارتاک مسکوی شگفتی ساز، سومین تیمی بود که توانست در همه بازی های گروهی پیروز گردد. تیم روسی در فصل 96 - 95 از یک قرعه کشی خوب بهره ببرد اما در نهایت در یک چهارم نهایی این رقابت ها مغلوب نانت شد و از این بازی ها کنار رفت.

بارسلونای لوییس فان خال

بارسلونا در فصل 03-2002 با حضور بازیکنانی همچون پاتریک کلایورت، مارک اورمارس، مایکل رایزیگر و فرانک دی بوئر در ترکیبش همه امتیازهای مرحله گروهی را کسب کرد اما در لالیگا عملکرد خوبی نداشت و در نهایت، فان خال در ژانویه اخراج شد و آنتیک توانست بارسا را تا یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برساند اما در وقت های اضافه مغلوب یوونتوس شد.

رئال مادریدِ مورینیو

تنها تیمی که توانست دو بار چنین آماری را به ثبت برساند، رئال مادرید بود اما به طرز عجیبی نتوانست در هر دو فصل جامی را بالای سر ببرد. سفیدپوشان نخستین بار در فصل 12-2011 تحت راهنمایی ژوزه مورینیو در نیمه نهایی در ضربات پنالتی در سانتیاگو برنابئو مغلوب بایرن مونیخ شدند و از رسیدن به فینال بازماندند.

سه فصل بعد مادرید کارلو آنچلوتی حتی یک امتیاز هم در بازی های گروهی از دست نداد اما در نهایت در نیمه نهایی با گل های آلوارو موراتا، مغلوب یوونتوس شد و نتوانست به فینال صعود کند.

اتلتیکومادرید

اتلتیکو سیمئونه به عنوان تیم نخست دو هفته گذشته به جمع 16 تیم برتر صعود کرد و می تواند ششمین تیمی باشد که هر 6 بازی اش را با پیروزی پشت سر می گذارد. این تیم ابتدا باید بایرن مونیخ را شکست بدهد. البته اتلتیکو بهتر است با توجه به سرنوشت پنج تیم گذشته، یک مساوی کسب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 91

به "بلایی که ممکن است گریبان اتلتیکومادرید را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که ممکن است گریبان اتلتیکومادرید را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید