پیونگ یانگ پرتابه های نامشخص داشته است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، فارس نوشت: ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تأیید کرد که پرتابه های شلیک شده پیونگ یانگ، دو موشک کوتاهبرد بوده که به سمت دریای ژاپن پرتاب شده است.

پیونگ یانگ پرتابه های نامشخص داشته است

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی اوایل صبح امروز به وقت محلی گزارش نموده بود که پیونگ یانگ برای اولین بار در سال جدید میلادی (2020) دو پرتابه به سمت دریای ژاپن شلیک نموده که انواع آن نامشخص است.

طبق این گزارش، بنا به گزارش ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، دو موشک کره شمالی از شهر ساحلی وانسان واقع در شرق کره شمالی پرتاب شده است و حدود 240 کیلومتر حرکت نموده است و به ارتفاع 35 کیلومتری رسیده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در ادامه گفت که کره شمالی ظاهراً نمایش پرتاب موشک را که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی آدینه گذشته بر آن نظارت داشت، ادامه می دهد. آزمایش موشکی امروز (دوشنبه) کره شمالی اولین آزمایش این کشور از 28 نوامبر 2019 (7 آذر) تا به امروز به حساب می اید.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که چونگ یو یانگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی یک کنفرانس ویدئویی فوری با وزرای سازمانهای مربوطه برای تحلیل جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی برگزار نموده است.

در بیانیه ریاست جمهوری کره جنوبی آمده است: وزرا، در مورد ازسرگیری آزمایش های موشک های کوتاهبرد کره شمالی ظرف سه ماه ابراز نگرانی عمیقی کردند. چنین اقداماتی برای کوشش ها در زمینه تنش زدایی در شبه جزیره کره غیرمفید است و از کره شمالی می خواهیم این اقدامات را متوقف کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به جدیدترین آزمایش موشکی چین خواهان برگزاری گفت وگو برای حل مسئله خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره شد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 126

به "پیونگ یانگ پرتابه های نامشخص داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ پرتابه های نامشخص داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید