کامران شهلا: امیدوارم وفایی با درخشش در قهرمانی انگلیس به جمع 16 نفر برتر جهان راه یابد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، کامران شهلا سرمربی تیم های ملی اسنوکر ایران می گوید که حسین وفایی در رقابتهای قهرمانی انگلیس بسیار خوب درخشید و امیدوار است که به زودی او بتواند در جمع 16 نفر برتر دنیا قرار بگیرد.

کامران شهلا: امیدوارم وفایی با درخشش در قهرمانی انگلیس به جمع 16 نفر برتر جهان راه یابد

کامران شهلا سرمربی تیم های ملی اسنوکر ایران در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص عملکرد ملی پوشان ایران در رقابت های اسنوکر قهرمانی انگلیس گفت: مسابقات اسنوکر قهرمانی انگلیس پس از رقابتهای قهرمانی دنیا مهم ترین مسابقه در سطح دنیا بوده و دارای رنکینگ بالایی است که در آن بازیکنان حرفه ای شرکت می کنند. سهیل واحدی در اولین بازی مقابل لیو هاوتیان چینی رنکینگ 45 دنیا قرار گرفت. متاسفانه با اینکه واحدی با نتیجه دو بر صفر از حریف پیش بود و خوب بازی می کرد، شش بر چهار شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت. حسین وفایی هم در اولین دور مقابل بیلی کسل انگلیسی، رنکینگ 96 دنیا قرار گرفت و پیروز شد این حریف را شش بر سه شکست دهد. حریف وفایی با اینکه دارای رنکینگ 96 بود اما معتقدم که او بسیار قوی بود. حسین در این بازی بسیار خوب ظاهر شد و پیروز شد یک بریک 146 آن هم در فریم اول به نام خود ثبت کند.

شهلا در خصوص بریک 146 وفایی در این رقابتها اظهار کرد: حسین وفایی برای دومین بار پیروز شد در جمع حرفه ای ها بریک 146 را به نام خود ثبت کند.

او افزود: بازی بعدی وفایی با مایکل هولت انگلیسی که در رده 28 بهترین اسنوکربازان دنیا واقع شده است، پیگیری شد. حریف وفایی در این دور از رقابت ها بسیار قدرتمند بود. وفایی پیروز شد این حریف را با نتیجه شش بر چهار شکست دهد.

شهلا ادامه داد: وفایی در مرحله سوم این رقابت ها رو در روی سلبی قرار گرفت و توانست 2 بر یک از حریف پیش بیفتد. فکر می کنم که باید بازی سه بر یک می شد اما فریم این بازی بسیار زمان برد و نزدیک به 58 دقیقه بازیکنان با یک دیگر رقابت کردند که در آخر وفایی نتیجه را واگذار کرد و بازی 2 بر 2 شد. سلبی به مدت چهار سال رنک یک دنیا بود و چندین قهرمان دنیا در کارنامه اش دیده می شود، سلبی پس از نتیجه 4 بر 2 بسیار خوب بازی کرد. در فریم بعد وفایی بسیار بد شانس بود چرا که توپ صورتی به مسئله ای خوب برخورد نکرد و این باعث شد نتیجه 5 بر 2 شود. در صورت عدم بدشانسی، وفایی می توانست نتیجه را 4 بر 3 کند و به بازی برشود. در آخر هم وفایی روحیه خود را از دست داد و بانتیجه شش بر دو از این حریف قدرمتمند شکست خورد.

سرمربی تیم های ملی اسنوکر ایران گفت: اولین مسابقات این فصل هم حسین وفایی در یک هشتم نهایی به مصاف مارک سلبی رفت که در آنجا هم با بدشانسی شکست خورد و در فریم آخر بازی را از دست داد. وفایی دو بار با سلبی بسیار خوب جنگیده است.

شهلا در آخر گفت: وفایی اکنون در رنکینگ 36 دنیا واقع شده است و در رنکینگ سالیانه در رده 20 قرار گرفه است. معتقدم بعد از این رقابت ها حسین وفایی می تواند رنکینگ خود را بهبود ببخشد. حسین وفایی در این رقابتها بسیار خوب درخشید و امیدواریم که به زودی او بتواند در جمع 16 نفر برتر دنیا قرار بگیرد. وفایی باید باورش بیشتر شود و تجربه کسب کند. تجربه عامل مهمی است که هرچه با رقابت با افراد مهم و برتر دنیا به دست می آید. در کارنامه وفایی پیروزی مقابل سلبی و جاد ترامپ (نفر اول حال حاضر اسنوکر دنیا) دیده می شود و معتقدم حسین در حال پیشرفت در این رشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 650

به "کامران شهلا: امیدوارم وفایی با درخشش در قهرمانی انگلیس به جمع 16 نفر برتر جهان راه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامران شهلا: امیدوارم وفایی با درخشش در قهرمانی انگلیس به جمع 16 نفر برتر جهان راه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید