کندوان رویایی زیر لحاف برفی ، فیلم

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، کندوان، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های آذربایجان شرقی و ایران است که معروفیت آن جهانی است و در لیست یونسکو به عنوان روستای جهانی ثبت شده است.

کندوان رویایی زیر لحاف برفی ، فیلم

خبرنگاران : این روزها کندوان زیبا با لحاف نقره گون برف را بر سر کشیه و زیبایی آن صد چندان شده است . تصاویر این ویدیو را ببینید و حس خوب تماشای این جاذبه حیرت انگیز ایران را با حال و هوای برفی تجربه کنید.

کندوان، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های آذربایجان شرقی و ایران است که معروفیت آن جهانی است و در لیست یونسکو به عنوان روستای جهانی ثبت شده است. روستای کندوان،تنها روستای صخره ای جهان است که در آن سکونت می گردد. در کل جهان علاوه بر روستای کندوان، دو روستای صخره ای دیگر هم وجود دارند که یکی از آن ها در شهر کاپادوکیای ترکیه و دیگری در روستای داکوتای آمریکا است اما با این تفاوت که این روستاهای صخره ای خالی از سکنه هستند.

روستای کندوان پیشینه تاریخی 3 هزار ساله دارد و در شهرستان اسکو واقع شده است. خانه های کندویی و کله قندی این روستا در دل کوه قرار گرفته اند که کاملا حاصل فرآیند طبیعی هستند و بدون هیچ گونه دخالت انسانی تشکیل یافته اند. یکی از نکته های جالب درباره روستای کندوان این است که خانه هایش شبیه کندو هستند و سوغاتی روستا نیز عسل طبیعی است! خانه های کاملا سنتی، نشاط و صفای روستا، مردمان محلی خون گرم و مهربان، سوغاتی های خوشمزه و متنوع، آب زلال و معدنی کندوان از دلایلی هستند که گردشگران از سراسر جهان به این روستا سفر می نمایند. روستای کندوان در 15 م اردیبهشت سال 1376 با شماره ثبت 1857 در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است.

روستای کندوان، یکی از سه روستای صخره ای جهان است و از میان این سه روستا تنها روستایی است که مردم از دیرباز در آن سکونت گزیده و زندگی می نمایند. این روستا از آب و هوای بسیار تمیز و خنک برخوردار است و از میان خریداران بلیط هواپیما تبریز در فصل های بهار و تابستان بیشترین بازدیدنمایندگان را دارد. مردم آذربایجان شرقی، سایر شهرهای ایران و گردشگران خارجی که نام و آوازه روستای کندوان را شنیده اند، به بازدید از کندوان آمده و خود را با تماشای چشم انداز مجذوب کننده و شگفت انگیز خانه های کندویی و کله قندی شگفت زده می نمایند. آب روستای کندوان خواص معدنی فراوانی دارد و برای بسیاری از بیماری های گوارشی مفید و موثر بوده و خاصیت درمانی دارد. کسانی که به این روستا سفر می نمایند، از آب روستا برای عزیزان و دوستان خود به نیت شفا و درمان می برند. تماشای جریان زندگی مردم روستایی در آن خانه های عجیب و زیبا در دل کوه بسیار مجذوب کننده و جالب است. زندگی در این روستا به زیبایی جریان دارد و حتی گذراندن تنها یک روز در آن امید به زندگی را افزایش می دهد.

سوغاتی های این روستا تمامی ندارند و یکی از دیگری خوشمزه تر و متنوع تر هستند. از خوراکی های رنگارنگ گرفته تا صنایع زیبای دستی می توانید به عنوان سوغاتی از روستای کندوان تهیه کنید. عسل طبیعی، جزو اصلی ترین سوغاتی های این روستا است و کره محلی، خشکبار،گردو، بادام،دوشاب (شیره انگور)، ادویه جات، عرقیجات، کیف های دستباف سنتی، روسری های کلاقه ای، گلیم، جاجیم و … از دیگر سوغاتی های با ارزش روستای کندوان هستند.

چگونه به روستای کندوان برویم؟

برای رفتن به روستای کندوان بهتر است از تبریز به سمت شهرستان اسکو حرکت کنید. پس از رسیدن به اسکو به سمت جنوب مسیر را ادامه دهید. پس از گذشتن از شهر اسفنجان و روستای کهنمو به روستای کندوان می رسید. فاصله تبریز تا شهرستان اسکو 30 کیلومتر و فاصله اسکو تا کندوان حدود 18 کیلومتر می باشد. بنابراین اگر با خرید بلیط قطار مشهد تبریز یا مسیرهای دور و نزدیک دیگر، به تبریز سفر نموده اید می توانید با تاکسی های تبریز کندوان از راه آهن و ترمینال به این روستای تاریخی سفر کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1597

به "کندوان رویایی زیر لحاف برفی ، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کندوان رویایی زیر لحاف برفی ، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید