5 افزونه برتر گوگل کروم برای کاربران وردپرس

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، افزونه های گوگل کروم برای یاری به کاربران در جهت انجام راحت تر کارها و لذت بردن از کار با رایانه استفاده می شوند. در همین حال تعداد سایت ها و وبلاگ های وردپرسی هر روز در حال افزایش است. بعلاوه چندین افزونه کروم برای کاربران وردپرس در دسترس ما قرار گرفته است؛ اما آیا تمام آن ها خوب هستند و به ما یاری می نمایند؟

5 افزونه برتر گوگل کروم برای کاربران وردپرس

قطعا تمام افزونه های گوگل کروم برای کاربران وردپرس مناسب نیستند. پس ما باید به سراغ برترین افزونه ها در این حیطه برویم. وردپرس ابزار قدرتمندی است که به شما امکان می دهد تا یک سایت یا وبلاگ را به راحتی و مطابق با ویژگی های مورد نظر خود طراحی و ایجاد کنید. با این حال این بدان معنا نیست که وردپرس بدون نقص یا کامل است!

قطعا متوجه شده اید که موضوع این مقاله مجذوب کننده از خبرنگاران مگ آنالیز پنج افزونه کروم برای کاربران وردپرس است. پس اگر شما هم دوست دارید که سایت وردپرسی خود را به برترین روش ممکن مدیریت کنید و از تمام ابزارهای موجود در این حیطه بهره ببرید، ما را تا انتهای این مطلب کاربردی و جالب همراهی نمایید. در نهایت شما می توانید هر یک را به انتخاب خود نصب کنید و از آن ها لذت ببرید. این پنج افزونه مجذوب کننده برای کاربران وردپرس عبارتند از:

1) WordPress Theme Detector and Plugin Detector

افزونه WordPress Theme Detector and Plugin Detector به عنوان اولین افزونه برتر در این فهرست قرار داده شده است. در بسیاری از اوقات ما از یک سایت و یا وبلاگ وردپرسی بازدید می کنیم و از افزونه های موجود در آن خوشمان می آید. حال پیدا کردن یک افزونه و یا قالب مشابه آن اصلا کار ساده ای نیست و محتمل است که هرگز نتوانیم آن افزونه یا قالب را پیدا کنیم!

در این شرایط ما باید در پی روشی باشیم که در آن بتوانیم افزونه مورد نظر خود را به صورت دقیق پیدا کنیم. هدف این افزونه عالی در گوگل کروم، یاری به کاربران وردپرس برای پیدا کردن افزونه و یا قالب یک سایت وردپرسی دیگر به صورت دقیق است. پس با استفاده از دکمه زیر در ابتدا این افزونه را دانلود و روی مرورگر گوگل کروم خود نصب کنید. حال به سراغ سایت های وردپرسی مورد نظر خود بروید و تمامی افزونه ها و قالب های آن ها را به صورت دقیق پیدا کنید و سپس به سراغ آنالیز و استفاده از آن ها بروید.

2) WordPress Admin Bar Control

در مرحله بعدی این فهرست به سراغ افزونه WordPress Admin Bar Control می رویم. اگر زمان زیادی را برای مدیریت محتوا و طراحی سایت و در واقع بخش پشت صحنه سایت خود صرف می کنید، این افزونه دقیقا مناسب شماست. نوار مدیریت یک سایت یا همان Admin Bar یکی از مهم ترین بخش های یک سایت است. شما به وسیله این بخش می توانید تمام موارد مربوط به وبلاگ و یا سایت خود را مدیریت می کنید.

اگر می خواهید که سایت خود را در برترین شرایط مدیریت کنید و به موضوع زیبایی سایت خود بیشتر توجه کنید، این افزونه در این راه همراه شماست. شما می توانید این افزونه را نصب کنید و تنها در مواقع مورد احتیاج از آن بهره ببرید و در باقی موارد آن را پنهان کنید. با این حال پیشنهاد می کنیم که برای تسلط بهتر به بخش ادمین سایت، همواره از این افزونه بهره ببرید.

جالب است بدانید که اگر مدیریت چند سایت وردپرسی را بر عهده دارید، تنها با یک بار نصب این افزونه می توانید روی تمام سایت های خود از آن بهره ببرید. از طرفی هم گزینه پنهان کردن این منو به شما یاری می نماید تا تنها روی سایت های مورد نظر خود از آن بهره ببرید و در باقی سایت ها آن را مشاهده نکنید. پس همین حالا با استفاده از دکمه زیر این افزونه را دانلود و سپس نصب کنید.

3) CSS Viewer

اگر شما هم سایت های خود را با یاری وردپرس طراحی می کنید، بدون شک تا حدودی با CSS آشنایی دارید. به لطف ابزارهای توسعه دهنده گوگل کروم، شما به راحتی می توانید CSS هر سایتی را نگاه کنید، اما انجام این کار می تواند برای بعضی از افراد کمی گیج کننده باشد.

برای آنالیز کد های CSS باید آن ها را خط به خط آنالیز کنید تا به مورد دلخواه خود برسید که این کار قطعا بسیار سخت است. راحت ترین راه ممکن در این زمینه استفاده از افزونه CSSViewer در گوگل کروم است. شما می توانید این افزونه را نصب کنید تا همه موارد مربوط به CSS را به آسانی آنالیز کنید.

CSSViewer یک افزونه در گوگل کروم است که به شما امکان می دهد تا تمام موارد مربوط به صفحات هر سایتی مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مرورگر خود روی افزونه CSSViewer کلیک کنید و سپس آن را روی هر بخشی از سایت که دوست دارید، قرار دهید.

سپس این افزونه تمام اطلاعات مربوط به آن عنصر خاص را در اختیار شما قرار می دهد. جالب است بدانید که این افزونه اطلاعات را به دسته های ساده تر نیز تقسیم می نماید تا بتوانید آن ها را دقیق تر آنالیز کنید. شما با استفاده از دکمه زیر می توانید افزونه CSSViewer را دانلود و نصب کنید.

4) Web Developer

چهارمین افزونه برتر گوگل کروم برای کاربران وردپرس Web Developer نام دارد. این افزونه یک افزونه محبوب همراه با ویژگی های خاص و گسترده است. پس اگر می خواهید روی سایت وردپرسی خود کار کنید، بهتر است که از ویژگی های بی نظیر این افزونه بهره ببرید. در همین حال باید به نکاتی مهم دقت کنید. این نکات عبارتند از:

1) اگر به تازگی وارد دنیای طراحی سایت شده اید، این افزونه مناسب شما نیست؛ زیرا احتمالا باعث سردرگمی شما می گردد. پس این افزونه را فعلا فراموش کنید.

2) اگر احساس می کنید که یک کاربر قدرتمند در طراحی سایت هستید و یا می خواهید که در حوزه طراحی سایت پیشرفته تر شوید، این افزونه مناسب شماست و قطعا به شما یاری می نماید.

برای درک بهتر دو نکته بالا به سراغ یک مثال ساده می رویم. افزونه Web Developer به شما امکان می دهد تا بیشتر عناصر یک سایت را تنظیم و کدنویسی کنید و همه کوکی های اضافه را مشاهده و یا حذف کنید. پس این افزونه برای یک فرد تازه کار اصلا مناسب نیست.

در عین حال اگر با CSS مشکل دارید به راحتی می توانید آن را به صورت کامل غیرفعال کنید و یا بعضی از موارد خاص آن را فعال کنید. بعلاوه ویرایش و یا تغییر کد ها در این افزونه برای شما بسیار آسان است. پس کارهای بسیاری را می توانید به وسیله Web Developer انجام دهید. با کلیک بر روی دکمه زیر می توانید این افزونه را در مرورگر خود نصب کنید.

5) WordPress Site Manager

به عنوان آخرین افزونه این مطلب به سراغ افزونه WordPress Site Manager می رویم. هدف اصلی این افزونه توسعه بسیاری از عملکردهایی است که به وسیله وردپرس دریافت می کنید. این افزونه محبوب شامل چند قابلیت خاص و البته پرطرفدار است. این قابلیت ها عبارتند از:

  • ویرایش تم وردپرس و توسعه آن در جهت بهبود عملکرد آن
  • یاری به مدیر سایت برای دسترسی آسان تر به وردپرس
  • دسترس بودن همیشگی افزونه و رایگان بودن آن

در نتیجه این افزونه با توجه به قابلیت های بالا ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. پس با استفاده از دکمه زیر در مرورگر گوگل کروم خود آن را دانلود و نصب کنید. سپس نظر خود را در خصوص این افزونه برای ما بنویسید.

جمع بندی

با استفاده از افزونه های موجود در این مقاله شما به راحتی می توانید وردپرس را برای سایت و یا وبلاگ خود شخصی سازی کنید. همگی ما می دانیم که تعداد افزونه های گوگل کروم بسیار بالاست، اما هر کدام ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند. به همین منظور ما با آنالیز های فراوان، برترین موارد آن ها را انتخاب و سپس به شما معرفی کردیم. برترین بخش ماجرا این است که همه آن ها کاملا رایگان هستند و شما هیچ هزینه برای استفاده از آن ها پرداخت نخواهید کرد. پس همین حالا یکی از آن ها را با توجه به احتیاج خود تست کنید.

آیا شما افزونه دیگری را می شناسید که به مطلب افزونه کروم برای کاربران وردپرس اضافه کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1392

به "5 افزونه برتر گوگل کروم برای کاربران وردپرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 افزونه برتر گوگل کروم برای کاربران وردپرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید