احتمال اعمال مقررات کامل منع آمدوشد در ترکیه

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دولت ترکیه گفت، این کشور ممکن است در صورت ادامه گسترش ویروس کرونای جدید در این کشور بالاترین اقدام محافظتی یعنی منع آمدوشد کامل را تصویب کند.

احتمال اعمال مقررات کامل منع آمدوشد در ترکیه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه اخیرا به صورت محدود و صرفا برای رده سنی بالای 65 سال مقررات منع آمدوشد گفت اما هنوز این تدبیر را در سطح کشور مشابه با کاری که بعضی کشورها انجام داده اند، وضع ننموده است.

کروناویروس جدید تا به امروز مرگ 59 تن را در ترکیه در پی داشته و موارد ابتلا به این بیماری در عرض دو هفته در این کشور به 2433 تن رسیده است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی کامل همیشه در دستور کار ما واقع شده است.

او در پاسخ به اینکه آیا ممکن است منع آمدوشد کامل در ترکیه اعلام گردد، گفت: چنانچه ما نتوانیم با این تدابیر جلوی این اپیدمی را بگیریم البته می توانیم عالی ترین و بالاترین تدبیر را اتخاذ کنیم.

ترکیه تا به امروز به منظور مهار گسترش ویروس کرونای جدید اقدام به تعطیل کردن مدارس، کافه ها و رستوران های این کشور نموده و مراسم های دسته جمعی را ممنوع و برگزاری مسابقات ورزشی را هم لغو نموده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه وعده داده کشورش در عرض دو تا سه هفته آینده جلوی شیوع ویروس کرونا را خواهد گرفت.

همچنین مقام های ترکیه امروز گفتند، شرکت های این کشور برای صادرات تجهیزات پزشکی نظیر ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی با توجه به احتیاج فزاینده داخلی احتیاج به اخذ مجوز از مقامات دارند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 185

به "احتمال اعمال مقررات کامل منع آمدوشد در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اعمال مقررات کامل منع آمدوشد در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید