ویزای آمریکا: استقبال پکن از لغو محدودیت سفر دانشجویان چینی به آمریکا

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، پکن ضمن استقبال از لغو محدودیت سفر دانشجویان چینی به آمریکا، این اقدام واشنگتن را گامی به جلو عنوان نمود.

ویزای آمریکا: استقبال پکن از لغو محدودیت سفر دانشجویان چینی به آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات قیمت ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

از شینهوا، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: چین متوجه این موضوع است و آن را گام مثبتی از سوی آمریکا می داند.

وی همچنین در مورد مقابله چین با کرونا نیز گفت: دولت پکن در مهار کرونا به موفقیت های زیادی دست یافته و این امر نیز مورد تایید کل دنیا قرار گرفته است و امیدواریم واشنگتن مقدمات مناسبی برای سفر چینی ها به آمریکا فراهم کند.

این مقام چینی اظهار امیدواری کرد که شرایط مناسبی برای رفت وآمد میان دو کشور فراهم گردد.

دولت جو بایدن روز سه شنبه محدودیت سفر دانشجویان از چین، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی، منطقه شینگن، انگلستان و ایرلند را که قصد دارند اواخر امسال در ایالات متحده تحصیل نمایند لغو کرد.

وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت که دانشجویان این کشورها از اول آگوست (10 مرداد) می توانند بدون درخواست فرم استثنائات منافع ملی ظرف 30 روز قبل از آغاز تحصیلات دانشگاهی خود، وارد ایالات متحده شوند. پیش از این نیز دولت بایدن در بهمن سال گذشته در مخالفت با اقدامات ترامپ برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا، به قانون ممنوعیت سفر مسلمانان انتها داد این قانون مانع سفر به ایالات متحده از چندین کشور عمدتا مسلمان و آفریقایی می شد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، به علت سیاست های ضد مهاجرتی، تعداد دانشجویان خارجی در ایالات متحده رشد بسیار اندکی داشت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 891

به "ویزای آمریکا: استقبال پکن از لغو محدودیت سفر دانشجویان چینی به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: استقبال پکن از لغو محدودیت سفر دانشجویان چینی به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید