تور اروپا: اومیکرون در اروپا، وحشت به راه انداخت

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، نگرانی ها در انگلیس، فرانسه و آلمان با شناسایی موارد بالای ابتلا به سویه نو اومیکرون افزایش یافته است؛ گزارش نخستین مورد فوتی ناشی از این گونه کرونا در آلمان و رکوردهای نو ابتلا و فوتی زیاد در فرانسه و انگلیس موجی از وحشت را در پی داشته و باعث آشفتگی شده است.

تور اروپا: اومیکرون در اروپا، وحشت به راه انداخت

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، این کشورها با ثبت 680 هزار و 651 مورد فوتی از مجموع 27 میلیون و 611 هزار و 447 مبتلا به کرونا به ترتیب در جایگاه های چهارم، هفتم و هشتم دنیا قرار دارند.

به نوشته دویچه وله، در آلمان تا به امروز نزدیک به سه هزار و 200 مورد قطعی ابتلا به سویه اُمیکرون شناسایی شده و یکی از مبتلایان نیز فوت نموده است. یک سوم موارد ابتلا مربوط به شبانه روز گذشته است و همین نگرانی درباره شتاب توسعه اومیکرون را افزایش می دهد.-

-

حدود چهار هفته پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون در آلمان موارد ابتلا در این کشور به این سویه به شدت در حال افزایش است.

موسسه روبرت کخ مرجع رسمی گردآوری و انتشار آمار کرونا در آلمان صبح روز گذشته با استناد به داده های اداره های بهداشت استانی اظهار داشت تا روز چهارشنبه سه هزار و 198 مورد ابتلا به سویه امیکرون گزارش شده است.

تاگس شاو تارنمای کانال یک تلویزیون آلمان به نقل از این موسسه می گوید تنها در فاصله روزهای سه شنبه تا چهارشنبه گذشته موارد ابتلا به سویه اُمیکرون کرونا 810 مورد بوده که بیانگر افزایش 33 درصدی به نسبت روز قبل است.

بیشترین موارد ابتلا به این سویه با هزار و 500 مورد در بین شهروندان 14 تا 34 شناسایی شده و شهروندان بین 34 تا 59 سال با هزار و 50 مورد ابتلا در رده بعدی قرار دارند.

ثبت نخستین مورد مرگ در میان مبتلایان به اُمیکرون در آلمان

موسسه روبرت کخ بعلاوه از ثبت نخستین مورد مرگ در میان مبتلایان به سویه اُمیکرون ویروس کرونا اطلاع داد. این قربانی در گروه سنی 60 تا 79 سال واقع شده است و در مورد او اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

دویچه وله نوشته تا کنون بیشتر موارد ابتلا به سویه اومیکرون در استان های پرجمعیت ثبت شده است؛ استان نوردراین- وستفالن با هزار و یکصد مورد ابتلا در صدر واقع شده است و استان های بایرن و هامبورگ با 600 و 460 مورد ابتلا به سویه اومیکرون در جایگاه های بعدی قرار دارند.

از هر سه فرانسوی مبتلا به کرونا یک نفر به سویه اُمیکرون آلوده است

فرانسه و انگلیس هم به ترتیب بیش از 91 هزار و 119 هزار و 789 مورد نو ابتلا به کرونا را ثبت نموده اند؛ اعلام خطر ابتلای روزانه یکصد هزار فرانسوی به سویه نو اُمیکرون در روزهای آینده موجی از وحشت و نگرانی را در محافل گوناگون و افکار عمومی این کشور به راه انداخته است. در زمان حاضر، اندازه آلودگی به ویروس اُمیکرون در 4 منطقه فرانسه به ویژه پاریس از میانگین بسیار بالایی برخوردارست. به گفته مقامات بهداشتی فرانسه، از هر سه نفر مبتلا به کرونا در این کشور یک نفر به سویه اُمیکرون آلوده است.

به گفته اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه در این کشور حدود 88 هزار مورد نو ابتلا به کووید-19 شناسایی شده که این تعداد بالاترین رقمی است که فرانسه از زمان آغاز همه گیری در سال 2020 تجربه نموده است.

هشدار شورای علمی فرانسه نسبت به به هم ریختگی اوضاع کشور ناشی از اُمیکرون

در عین حال به نقل روزنامه لیبراسیون فرانسه، شورای علمی این کشور هشدار داده که سویه اُمیکرون می تواند اوضاع کشور را به هم بریزد.

این روزنامه فرانسوی نوشت: شورای علمی فرانسه از به هم ریختگی شرایط در بسیاری از بخش ها از جمله فروشگاه ها، مدارس و حمل و نقل در ماه ژانویه واهمه دارد؛ برای کاستن از این به هم ریختگی، شورا پیشنهاد داده که امکان قرنطینه ضروری باشد که می تواند تا 17 روز به طول بیانجامد. بدین علت که به نظر می رسد اُمیکرون می تواند اشکال شدید کمتری نسبت به کووید 19 ایجاد کند.

14 نفر در انگلیس به خاطر ابتلا به اُمیکرون جان خود را از دست داده اند

انگلیس هم می گوید: تا به امروز 132 نفر مبتلا به سویه اُمیکرون در بیمارستان های این کشور بستری شده بودند که از این تعداد 14 نفر - بین 52 تا 96 سال - جان خود را از دست دادند.

به نوشته الجزیره، موارد مبتلا به اُمیکرون در معرض خطر بسیار کمتری برای پذیرش در بیمارستان هستند؛ الجزیره انگلیسی گزارش کرد: یافته های آژانس بهداشت عمومی (UKHSA) انگلیس گفته به استناد شواهد موجود، سویه اُمیکرون بیماری خفیف تری نسبت به سایر سویه های کووید-19 ایجاد می نماید. بر این اساس، مبتلایان به اُمیکرون بین 50 تا 70 درصد کمتر از افراد مبتلا به گونه دلتا احتیاج به بستری شدن در بیمارستان دارند.

به نقل از دویچه وله، جنی هریس -Jenny Harries مدیر اجرایی این آژانس گفته باید توجه داشت که این ها داده های اولیه است و تحقیقات بیشتری برای تایید آنها احتیاج است.

احتمال ابتلای مجدد به اُمیکرون؛ اُمیکرون آنتی بادی ها را دور می زند

آژانس بهداشت عمومی انگلیس بعلاوه در مورد ابتلای مجدد به اُمیکرون هشدار داده و گفته این سویه قادر است در برابر آنتی بادی های ساخته شده به وسیله واکسیناسیون یا در بین افرادی که پیشتر به کووید 19 مبتلا شده اند مقاومت کند. بر اساس داده های اولیه، 9.5 درصد از موارد ابتلا به اُمیکرون در میان افرادی بوده که پیشتر به کرونا مبتلا شده اند.

در زمان حاضر به طور جد تمامی نگاه ها به انگلیس معطوف شده است؛ کشوری که بیشترین اندازه ابتلا به اُمیکرون را تجربه نموده است و موارد ابتلا به کووید 19 در هفته گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته است. موارد گزارش شده در روز پنجشنبه از حیث ابتلا به کرونا در انگلیس از زمان پیدایش همه گیری تا به امروز برای نخستین بار بالاترین رکورد بوده است.

رویترز هم به نقل از مقامات بهداشتی انگلیس نوشته خطر بستری شدن افراد مبتلا به اُمیکرون اگر چه نسبت به دلتا کمتر است اما انتقال بیشتر سویه نو همچنان می تواند به تعداد قابل توجهی از ابتلاها منجر گردد که احتیاج به درمان های بیمارستانی دارند.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1235

به "تور اروپا: اومیکرون در اروپا، وحشت به راه انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: اومیکرون در اروپا، وحشت به راه انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید