باشگاه پیکان: اینجا جنگل نیست؛ رفتار مربی ایرانی حیوانی نیست!

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، استقلال در یک بازی برتر روز گذشته با دو گل برابر پیکان به فزونی رسید. در این بازی همچون ملاقات با مس کرمان عضو کادر فنی تیم پیکان (مجتبی حسینی) به نیمکت استقلال حمله کرد. البته مخاطب سرمربی تیم پیکان روی موتا دستیار ریکاردو ساپینتو بود.

باشگاه پیکان: اینجا جنگل نیست؛ رفتار مربی ایرانی حیوانی نیست!

در بیانیه باشگاه پیکان این چنین آمده است:

در حاشیه ملاقات دو تیم پیکان و استقلال از چارچوب هفته بیستم لیگ برتر، اتفاقات ناگواری برای فوتبال ایران رقم خورد که جای تاسف دارد.

ریکاردو ساپینتو سرمربی باشگاه استقلال که به گواه رسانه ها و آرای کمیته انضباطی، یکی از پرحاشیه ترین مربیان این فصل رقابت های لیگ ایران به شمار میرود، پس از ملاقات مقابل پیکان در کنفرانس خبری، پا را از مسائل اخلاقی فراتر گذاشت و حرف هایی به زبان آورد که غیرقابل بخشش و غیرقابل کتمان است.

البته مدیر رسانه و مترجم وی در همان زمان، کوشش زیادی برای ماست مالی کردن صحبت های توهین آمیز ساپینتو داشتند و اصرار می کردند که مفهوم جنگل در زبان انگلیسی و زبان فارسی فرق دارد (!) که این شکل از توجیه، توهین به شعور علاقه مندان فوتبال به خصوص هواداران محترم استقلال به عنوان مخاطبان اصلی این ملاقات بود.

باشگاه پیکان ضمن احترام به همه هواداران فوتبال، مخصوصا هواداران استقلال و سابقه این باشگاه که ریشه در فکر تاریخی فوتبال کشورمان دارد، با ارائه اسناد و مدارکی از جمله، صحبت های ساپینتو در محل کنفرانس خبری بعد از بازی، از ایشان به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق شکایت می نماید.

باشگاه پیکان شکست در زمین بازی را می پذیرد، اما اجازه نخواهد داد فردی به خود جرات دهد به فوتبال این مملکت برچسب جنگل بزند و یا رفتار مربیان ایرانی را با رفتار حیوانی مقایسه کند. این مدل صحبت کردن در کنفرانس خبری، شخصیت یک مربی را عیان می سازد و این سوال را به اذهان متبادر می نماید که چرا باید دلار از کشور خارج گردد تا یک مربی پرتغالی به ایران بیاید و رفتار ایرانی ها را با رفتار حیوانات مقایسه کند.

امیدواریم کمیته اخلاق و کمیته انضباطی با شجاعت و شهامت اقدام به صدور رای عادلانه در مورد حواشی تمام نشدنی ساپینتو در لیگ ایران کند.

بعلاوه باشگاه پیکان این پرونده را تا حصول نتیجه به صورت مجدانه پیگیری خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1506

به "باشگاه پیکان: اینجا جنگل نیست؛ رفتار مربی ایرانی حیوانی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه پیکان: اینجا جنگل نیست؛ رفتار مربی ایرانی حیوانی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید