بلفاست کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، بلفاست یکی از بهترین مکان های گردشگری است که در سرزمین شگفتی های بریتانیا یعنی ایرلند شمالی واقع شده است. بلفاست در بین 50 مقصد برتر گردشگری دنیا، قرار گرفته است. این شهر بزرگترین شهر استان اولستر است و در جزیره ایرلند، بعد از دوبلین، بزرگترین شهر است. با این که جمعیت این شهر زیر یک میلیون نفر است اما از نظر زندگی، مردم این شهر، در سطح بالایی قرار دارند. مردم بلفست مردم شادی هستند و این شادی را در سفر به این منطقه شگفت آور کاملا احساس می کنید.

بلفاست کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟

کشتی تایتانیک در بلفاست

بلفاست نقش مهمی در انقلاب صنعتی داشت و در این دوره، صنعت کشتی سازی خود را راه اندازی کرد. کشتی معروف تایتانیک نیز در شهر بلفاست ساخته شده است.

گردشگری در بلفاست

جاذبه های گردشگری بلفاست، متنوع و رنگارنگ است به همین دلیل به شهر بلفاست، سرزمین رنگارنگ می گویند. ساختمان های تاریخی، تپه های شگفت انگیز و مرتفع در این شهر، جاذبه ای دیدنی پدید آورده است. بهترین کاری که می توانید در این شهر انجام دهید، دوچرخه سواری در میان طبیعت زیبای بلفست است.

موزه تایتانیک بلفاست

در این موزه 9 گالری تماشایی وجود دارد که می توانید با یاری جلوه های ویژه و نمایش بصری، داستان تایتانیک را به طور واقعی تر حس کنید. بخش های دیگری هم در این موزه به زمان ساخت و چگونگی ساخت کشتی تایتانیک اشاره دارد. این بنای برجسته به عنوان عظیمترین جاذبه بازدیدنماینده تایتانیک در جهان شناخته می گردد که برای ادای احترام به داستان تاریخی تایتانیک ساخته شده است.

سالن واترفرانت

Waterfront Hall از دیگر دیدنی های بلفاست است که از زمان ساخت آن تا کنون، بیش از 5 میلیون بازدید نماینده داشته است. این بنا در سال 1997 ساخته شده است. در این مرکز تفریحی، خوانندگان و نوازندگان برتر از سراسر جهان، گرد هم می آیند و در شب های خاص و ویژه ای، کنسرت برگزار می نمایند. از کنسرت های پاپ گرفته تا سمفونیک، در این مرکز تفریحی برگزار می گردد. این بنای مدرن در شب بسیار چشمگیر و دیدنی است و در بالای آن می توانید چشم انداز پانوراما از رودخانه و شهر را تماشا کنید.

موزه اولستر

Ulster Museum یکی از بهترین موزه های تاریخی جهان است که آثار ارزشمندی را در خود جای داده است. این موزه، در بلفاست قرار گرفته و مجموعه ای از آثار باستانی، گیاه شناسی، جانورشناسی، هنرهای قدیمی و قوم نگاری را دارا می باشد. در موزه اولستر، باقی مانده های کشتی گیرونا را مشاهده خواهید کرد که یکی از جذاب ترین بخش های دیدنی این موزه است. همچنین یک مومیایی مصری 2500 ساله در این موزه قرار گرفته است که احتمالا مومیایی یکی از پادشاهان معروف مصری است. برای رسیدن به این موزه، کافی است 5 دقیقه با ماشین از تالار واترفرنت، رانندگی کنید.

باغ گیاه شناسی بلفاست

بوتانیک گاردنز، یکی از جاذبه های بلفاست است که به واسطه گل های رنگارنگ و طبیعت زیبایی که دارد، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. این مکان که فضایی بالغ بر 28 هکتار دارد، در نزدیکی دانشگاه ملکه قرار گرفته است. در باغ گیاه شناسی بلفاست، می توانید گلخانه ای از آهن و شیشه خمیده را مشاهده کنید که جزو اولین نمونه های گلخانه بدین شکل است. این گلخانه شرایطی را فراهم می نماید تا گیاهانی که متعلق به این سرزمین نیست را بتوان با استانداردهای ویژه ای رشد داد. در بخش های دیگر، می توانید گیاه هانی مثل موز، ارکیده، برملیاد، دارچین و قدیمی ترین گیاهان که در جهان وجود داشته اند را مشاهده کنید.

کلیسای جامع سنت آن (St. Annes Cathedral)

این کلیسا توسط معمار سِر توماس درو ساخته شده است. این بنا که در سال 1989 بنا شده است، به سبک نئو رومانیایی طراحی شده است. سه درگاه عظیم در این کلیسا می بینید که با مجسمه تزئین شده اند. سنگ های حکاکی شده در نمای داخلی کلیسا، کاشی ها و سقف موزاییکی و شیشه های ریز و رنگی، از ویژگی های کلیسای جامع سنت آن بلفاست است.

قلعه بلفاست

بی تردید یکی از مهمترین دیدنی های بلفاست، قلعه بلفاست است. این قلعه در امتداد جاده آنتریم قرار گرفته و حدودا چهار مایل با مرکز شهر فاصله دارد. از آن جایی که این قلعه میزبان رویدادهای بسیاری است، یکی از بهترین مکان ها برای برگزاری مراسمات عروسی است. قلعه بلفاست در قرن دوازدهم ساخته شده است و حالا، بخش های متنوعی به آن اضافه شده است تا بهره برداری از آن بهتر گردد. می توانید در رستوران این قلعه، یک شام ویژه ایرلندی را نوش جان کنید.

باغ وحش بلفاست

برای رفتن به Belfast Zoo کافی است سه دقیقه از قلعه بلفاست رانندگی کنید. باغ وحش بلفاست 55 هکتار وسعت دارد و مکانی برای تفریحات خانوادگی است. بیش از 140 گونه از حیوانات جذاب و بازیگوش در این باغ وحش قرار گرفته اند. فیل های آسیایی، ببرهای سوماتران، شیرهای بربری، خرس های خورشید مالایی، میمون ها و لمورهای حلقه ای، در این باغ وحش زندگی می نمایند.

سیدهید Seedhead

یکی از بهترین دیدنی های بلفاست، تماشای سازمان هنری سیدهید است. این سازمان، با برگزاری هنرهای خیابانی و میزبانی، در شهر می چرخند و نمایش های تبلیغاتی اجرا می نمایند.

منبع: سفرمی
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 373

به "بلفاست کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "بلفاست کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلفاست کجاست و چه دیدنی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید