بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، اغلب کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند، کانادا اولین انتخابی است که دنبال شرایط تحصیل در آن در هستند، چرا که دانشگاه های زیادی در شهرهای کشور کانادا وجود دارد که انتخاب در بین آن ها کار سختی محسوب می گردد. جالب است بدانید که کانادا دارای 80 دانشگاه و 240 کالج است. سالیانه بیش از 150000 دانشجو از خارج از کانادا جهت ادامه تحصیل به کانادا می آیند و استان کبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا می باشد. از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل صحبت کنیم؛ به طور کلی برای این که بتوانیم بگوییم کدام دانشگاه خوب است و یا اینکه کدام کشور برای تحصیل مناسب تر است شاخص های بین المللی و استانداردهایی وجود دارد که آنالیز آن ها می توان مطابق با آن تصمیم گرفت که کدام دانشگاه برای تحصیل می تواند مناسب باشد. در ادامه این مطلب علاوه بر معرفی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل ما به شاخص ها و استاندارهایی که با آنالیز آن ها می توان نتیجه گرفت کدام دانشگاه برای تحصیل مناسب است هم اشاره ای داشته باشیم.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به منظور اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کانادا اینجا را کلیک کنید.

شاخص های استاندارد برای انتخاب دانشگاه های برتر

همانطور که در بالا هم اشاره داشتیم، برای این که بتوانیم شهر یا دانشگاهی را جز لیست بهترین ها قرار دهیم معیارها و استانداردهایی وجود دارد که از جمله آن ها مواردی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

شاخص اول: رنکینگ دانشگاهی

هدف از رنکینگ های دانشگاهی، انعکاس عملکرد جمعی دانشگاه های یک شهر است که در سیستم رتبه بندی QS دانشگاه های دنیا می باشد. شاخص استفاده شده جاذبه تعداد تعداد زیاد دانشگاه های تاسیس شده در شهرهای عظیم را منعکس نموده و همچنین باعث شناخت موقعیت موسسات برگزیده دنیا می گردد.

شاخص دوم: ترکیب دانشجویی

در این شاخص مواردی نظیر ساختار دانشجویی شهری و همینطور چشم اندازهای بین المللی طاحی شده است. شهرهایی با نسبت دانشجویی بالاتر در زمینه تسهیلات مورد احتیاج دانشجویان بهتر تجهیز می شوند در حالیکه نواحی که تعداد دانشجویان بین المللی آنها بیشتر است، بهتر برای پذیرایی از دانشجویان آماده می شوند.

شاخص سوم: مطلوبیت

این گروه قصد منعکس کردن مطلوبیت کلی هر یک از شهرها را دارد. به این صورت که دانشجویان در حین اینکه به دنبال شهرهای مهیج و غنی از فرصت ها هستند، نگران امنیت محلی آن هم نیز می باشند. معیارهای مختلفی برای انعکاس این احتیاجمندی ها و شرایط متنوع در نظر گرفته می شوند.

شاخص چهارم: فعالیت کارفرمایان

این گروه شاخصی از اینکه کدام کارفرمایان بیشتر به دنبال استخدام فارغ التحصیلان کدام شهرها هستند، ارائه می دهد. دو مورد از شاخص های استفاده شده در این گروه بر مبنای نظرسنجی سالانه QS از کارفرمایان سراسر دنیا است که در آن از شرکت های استخدام نماینده خواسته می گردد، موسساتی که به نظرشان بهترین فارغ التحصیلان در بخش آنها را دارد، معین نمایند.

شاخص پنجم: مقرون به صرفه بودن

این گروه اهمیت مقرون به صرفه بودن از نظر بیشتر دانشجویان آینده و خانواده های آنها را معین می کند. برای ارائه شاخصی از اینکه یک شهر مقرون به صرفه باید چگونه باشد، در حین در نظر دریافت شهریه و مخارج زندگی از منابع مختلفی استفاده می گردد.

شاخص ششم: دیدگاه دانشجویان

گروه جدید که در ویرایش های سال 2017 اضافه شد، دیدگاه دانشجویان است که در این گروه نظر دانشجویان را درباره فرصت اشتراک تجارب تحصیلی خود در یک شهر خاص را مورد آنالیز قرار می دهند.

به منظور آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا، می توانید مطلبی که در مورد آن نوشته ایم را مطالعه نمایید.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

مونترآل

خوب بریم سر اصل مطلب که بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل است، یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل مونترال است که در واقع از آن به عنوان بهترین شهر دانشجویی دنیا یاد می گردد. مطابق با آنچه که در سایت معتبر QS منتشر شده، شهر مونترآل بهترین شهر دنیا برای دانشجویان بین المللی شده و توانسته است که به رجحان چهار ساله پاریس خاتمه ببخشد.

پایتخت فرهنگی کانادا که یک شهر چند فرهنگی، دو زبانی (انگلیسی و فرانسوی) و مدعی ثابت در لیست قابل زندگی ترین شهرهای دنیا است و اخیرا به عنوان جامعه هوشمند سال نائل شد، عملکرد خوبی در 6 طبقه ارزیابی شده برای شاخص بهترین شهرهای دانشجویی دنیا مطابق با شاخص های بین المللی معرفی شده است. توجه داشته باشید که زبان فرانسوی زبان رسمی این شهر است و عده از اهالی این شهر زبان اصلی خودشان را فرانسوی می دانند.

یکی از بهترین دانشگاه های شهر مونترال مک گیل است و به دلیل قرار دریافت این دانشگاه در رتبه 17 دنیا شهر مونترال در بین 10 شهر برتر دنیا برای تحصیل انتخاب شده است.

آب و هوای شهر مونترال

یکی از مهمترین مواردی که برای زندگی در هر شهر و کشور مدنظران مهاجران است شرایط آب و هوایی آن منطقه است. برای شهر مونترال در کانادا باید بگوییم که دارای آب و هوای قاره ای و مرطول است. بطور کلی، تابستان گرم و مرطوب با حدبیشتر متوسّط دمای روزانه 26 تا 27 درجه سانتی گراد در ماه جولای می باشد. و دمای بیشتر روزها بیش از 30 درجه سانتی گراد است. در مقابل و در انتهای تابستان جبهه هوای سرد، آب و هوای این شهر را سرد و خشک می کند. با شروع زمستان هوا سرد، برفی و طوفانی می گردد و به دنبال آن آب و هوای یخی، با میانگین روزانه 9- تا 10.5- درجه سانتیگراد در ماه ژانویه ادامه می یابد.

اوتاوا

بعد از شهر مونترال، در رتبه بندی هایی که اجرا شده اوتاوا دیگر شهری است که از امتیاز بالایی برخوردار بوده به دلیل داشتن دانشگاه های خوب و سطح زندگی مناسبی که دارد جز بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل انتخاب گردد. در نظر سنجی هایی که اجرا شده درباره این شهر مواردی نظیر فرهنگ دانشجو محور، محیط چند فرهنگی و دو زبانه، فرصت های کسب تجربه در بخش های دولتی و سایر بخش های این شهر نکات تحسین برانگیزی بوده که درباره این شهر بدست آمده است.

آب و هوای اوتاوا

از لحاظ آب و هوایی شهر اوتاوا آفتابی بوده و زمستان هایی سردی را دارا می باشد. در این شهر حدود 120 روز در سال برف عمیق تر از 1 سانتی متر دیده می گردد، که در تورنتو حدود 65 روز است. در یک روز معمولی در زمستان حدود دو متر برف در اتاوا می بارد. گفتنی است بدانید اوتاوا نوسانات دمایی زیادی در بهار و پاییز دارد. ممکن است یک روز آب و هوایی گرم داشته باشد و روز بعدی برفی باشد. اتاوا می تواند بعضی از روزها مه آلود باشد، حتی در تابستان ها!

ونکوور

در لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل، ونکور رتبه دهم در دنیا را در آنالیز های سازمان QS بدست آورده جز بهترین شهرهای دانشجوی دنیا نهاده شده است. همانطور که مشاهده می کنید شهرهای کانادا هر کدام را که بخواهید انتخاب کنید گزینه های مناسبی برای تحصیل هستند به طوری که مونترآل بهترین شهر دانشجویی دنیا، ونکوور با سه رتبه ارتقا در رتبه دهم و تورنتو در رتبه بعد آن یعنی یازدهم نهاده شد است.

دو مورد از دانشگاه های ونکوور در لیست بهترین دانشگاه های دنیا در رتبه بندی QS قرار دارند که بالاترین رتبه از این دو دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه 45 ام دنیا است و دومین دانشگاه دیگر ونکوور که در این لیست نهاده شده است، دانشگاه سایمون فریزر (SFU) می باشد که به لطف پردیس اصلی آن که در میان منطقه حفاظت شده کوه برونبی، دقیقا در خارج شهر آن نهاده شده است، محیط آموزشی بسیار منحصر به فرد و ویژه ای را نسبت به سایر دانشگاه های کانادا ارائه می کند.

آب و هوای ونکوور

با توجه به شرایط جغرافیایی که شهر ونکوور دارا هست آب و هوای این شهر در دسته اقلیم اقیانوسی معتدل نیز واقع شده است. در فصل تابستان آب و هوای این شهر گرم و خشک بوده ولی بقیه ایام سال این شهر بارانی بوده و به خصوص در ماه های اکتبر و مارس شرایط بارانی به اوج خود می رسد.

تورنتو

شهر بعدی که در بین بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل نهاده شده اند، تورنتو است که در رتبه یازدهم دنیا در رتبه بندی که QS در سال 2017 انجام داده نیز نهاده شده است. تورنتو بعد ونکوور که در صندلی دهم واقع شده است و یکی از مدعیان بسیار قوی است. در حقیقت، این شهر در شاخص مطلوبیت (یکی از شش حوزه مورد ارزیابی)، بالاترین امتیاز را نسبت به هریک از شهرهای دیگر کسب نموده است که این امر کیفیت همه جانبه بالای تورنتو و موقعیت آن به عنوان یکی از مقصدهای مورد تقاضا و محبوب میان دانشجویان سراسر دنیا را منعکس می کند.

تمامی جاذبه هایی که برای یک زندگی دانشجویی مورد احتیاج است در شهر تورنتو فراهم آورده که از جمله آن ها می توانید به جامعه متنوع، صحنه های فرهنگی پویا، جاذبه های طبیعی و تفریحات شبانه نیز اشاره داشت. علاوه بر این موارد دانشگاه های پیشتاز که بیشترا در رتبه بالایی قرار دارند و در حال حاضر در رتبه 32 ام دنیا واقع شده است.

آب و هوای شهر تورنتو

تورنتو جزو شهرهایی در کاناداست که دارای چهار فصل می باشد. تابستان های گرم و زمستان های بسیار سردی دارد. با تمام تفاصیل بهترین زمان مسافرت به این شهر بهار و تابستان می باشد. اوایل بهار شاید کمی سرد باشد که با پوشیدن لباس مناسب نگرانی خاصی برای شما وجود ندارد. اما اگر در زمستان قصد سفر به این شهر را دارید، باید انتظار برف و باران زیاد و همچنین دمای منفی صفر درجه را داشته باشید. دمای این شهر در زمستان گاهی برای چندین هفته به بالای صفر نمی رسد.

کبک

خوب بریم سراغ یکی دیگر از شهرهای کانادا که در لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل قرار می گیرد، شهر کبک است. در مقاله هایی که در سایت های معتبر وجود دارد، شهر کبک را به نوعی بهشت برای دانشجویان معرفی نموده اند و هزینه تحصیل در آن به نسبت دیگر شهرهای کانادا ارزانتر است و برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. کمترین میزان شهریه در میان دانشگاه های کانادا مربوط به دانشگاه های استان کبک می باشد.

به طور کلی در استان کبک 9 دانشگاه وجود دارد که سه مورد از این دانشگاه ها انگلیسی زبان هستند: هم چون مک گیل که دارای رتبه 17 میباشد (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و کنکوردیا که دانشگاهی تازه تاسیس و با سرعت رو به پیشرفت است (تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی و بازرگانی) و بیشاپ هستند.

چهار دانشگاه فرانسه زبان: هم چون دانشگاه مونترال که عظیمترین دانشگاه فرانسه زبان قاره آمریکاست (تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی) و لاوال و شربروک و کبک هستند. دو دانشگاه دیگر اکول پلی تکنیک و اچ ای سی HEC (مدرسه بازرگانی) می باشند.

  • آب و هوای شهر کبک

در شهر کبک، چهار فصل بسیار متضاد را می توانید شاهد باشید؛ در بهار هوا آرام و لطیف بوده و در پاییز هوا بسیار سرد می گردد. اغلب در فصل تابستان این شهر گرم و شرجی است و همچنین زمستان های نسبتا طولانی و برفی را شامل می گردد. در این فصول بسیار متناقض گاهی درجه دمای هوا به 35 درجه سانتیگراد در تابستان و -35 درجه سانتیگراد در زمستان می رسد. از همین رو اگر خواستید به شهر کبک سفر کنید مطابق با نوشته های بالا تابستان و زمستان فصل های مناسبی برای سفر نیستند.

میانگین شهریه برای تحصیل در کانادا

دانشگاه های مورد تایید کشور کانادا در وزارت علوم ایران

مدارک کلی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • گذرنامه
  • عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • نامه پذیرش بدون قید و شرط
  • رسید شهریه
  • نامه یاری هزینه تحصیلی (در صورت وجود)
  • هرگونه مکاتبه مربوط به دانشگاه
  • مدارک اقتصادی
  • مدارک علمی
  • نمرات آزمون
  • گواهی سابقه کار (درصورت وجود)
  • گزارش پزشکی (اگر قبلا اجرا شده)
منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 165

به "بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید