معرفی دانشگاه ورشو لهستان

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، دانشگاه ورشو، عظیم ترین دانشگاه لهستان است که در مرکز این کشور، ورشو واقع شده است. این دانشگاه یکی از 500 دانشگاه برتر دنیا و بهترین دانشگاه لهستان است.

معرفی دانشگاه ورشو لهستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، این دانشگاه که در سال 1816 میلادی تاسیس شده است، شامل 20 دانشکده و بعلاوه بسیاری از واحدهای پژوهشی وابسته و مستقل است.

در این دانشگاه حدود 200 برنامه آموزشی و تحصیلی در رشته های مختلف در حال اجرا است. در حال حاضر در این دانشگاه بیش از 50 هزار دانشجو در تمامی مقاطع مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با 1000 دانشگاه خارجی در بیش از 70 کشور جهان به وسیله توافقنامه های دو جانبه و مشارکت در برنامه های علمی اتحادیه اروپا در ارتباط است.

لازم به ذکر است که این دانشگاه با دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات هم این توافقنامه را امضا نموده است. براساس این موافقت نامه، دانشگاه ورشو و واحد علوم و تحقیقات از دانشجویان مبادله ای به وسیله ارائه اطلاعات پیش از سفر و اطلاع رسانی پس از ورود به مقصد، مدارک لازمه اخذ ویزا و اطلاعات لازم برای یافتن مسکن مناسب حمایت می نمایند.

سالانه بیش از 2000 پروژه تحقیقاتی در این دانشگاه انجام می شود. در دانشگاه ورشو بیش از 3500 پژوهشگر مشغول به فعالیت هستند. از این رو این دانشگاه یک فرصت مناسب برای متقاضیان تحصیل در اروپا می باشد.

با توجه به تعداد کل دانشگاه های تحقیقاتی که به 20 هزار می رسد، دانشگاه ورشو در میان دو درصد از برترین دانشگاه های جهان است. براساس یک رتبه بندی بین المللی، بعلاوه برترین دانشگاه لهستان و یکی از دانشگاه های برتر در اروپا است.

دانشگاه ورشو بزرگترین پژوهش ها را در نوع خود در اروپا با نظارت بر مشاغل دانشجویان سابق انجام می دهد. نتایج نشان می دهد که داشتن مدرک از دانشگاه ورشو امتیاز مهمی در بازار کار است. 94 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه پیروز به یافتن شغل بوده اند.

سالیانه حدود 51 هزار و 500 نفر در این دانشگاه تحصیل می نمایند و هر ساله طیف بسیار گسترده ای از دوره ها در زمینه های علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی به متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ارائه می شود.

این دانشگاه در مرکز لهستان، یکی از پویا­ترین شهرهای در حال توسعه اروپا واقع شده است. ورشو مرکز زندگی سیاسی و مالی است و منظره اجتماعی و فرهنگی پر جنب و جوشی دارد. این شهر به طور پیوسته در رتبه بندی جهان از مجذوب کننده ترین مکانها برای زندگی است.

تا به امروز فارغ التحصیلان این دانشگاه پیروز به کسب پنج جایزه نوبل در رشته های مختلف شده اند.

تحصیل پزشکی در لهستان

بخش انگلیسی زبان دانشکده پزشکی دانشگاه ورشو در سال 1993 میلادی تاسیس شده است. در این دانشگاه دو سیستم برای پذیرفته شدگان رشته پزشکی ارائه می شود.

برای مخاطبینی که از مقطع دبیرستان فارغ التحصیل شده اند، یک برنامه شش ساله برای گذراندن این رشته ارائه می شود و برای مخاطبینی که فارغ التحصیل دوره کالج هستند این برنامه چهار سال است. رشته دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه به طور معمول پنج سال به طول می انجامد.

بعضی از مزیت های تحصیل پزشکی در لهستان

  • بالاترین سطح کیفیت آموزشی
  • داشتن پنج بیمارستان تخصصی و 11 بیمارستان آموزشی ویژه دانشجویان
  • هزینه پایین دانشگاهها
  • هزینه پایین زندگی دانشجویی در لهستان
  • مدارک دانشگاهی معتبر

هزینه تحصیل در لهستان

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در سطح بسیار مطلوبی قرار گرفته است به نحوی که هزینه مایحتاج اولیه زندگی برای یک دانشجو در این کشور ماهانه به طور میانه چیزی بین200 الی500 یورو است که این مبلغ شامل مکان زندگی، غذا و حمل و نقل وی خواهد بود.

این مبلغ در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. به نحوی که این مبلغ در کشوری مثل آلمان تنها هزینه خوابگاه است. شهریه دانشگاهها در این کشور به طور میانه در یک سال بین 1500 تا 5000 یورو بسته به رشته انتخابی دانشجو متغیر است.

سال تحصیلی در لهستان

سال تحصیلی در این کشور، به دو ترم پاییز(اکتبر تا اواسط فوریه) و ترم بهار(اواسط فوریه تا ژوئن) تقسیم می شود و در سرانجام هر ترم آموزشی امتحان سرانجام ترم از دانشجویان گرفته می شود. تدریس در طول ترم به صورت سخنرانی ها، کلاس ها، سمینارها، کلاس های آزمایشگاهی و کارگاهی و بعلاوه بحث های گروهی است. هم اکنون این دانشگاه رتبه 366 جهان و در میان 500 دانشگاه برتر جهان است.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای دیدنی توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1028

به "معرفی دانشگاه ورشو لهستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی دانشگاه ورشو لهستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دانشگاه ورشو لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید