تجهیز آزمایشگاه ویژه مرمت آثار در بوشهر

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: همه یافته های تاریخی بوشهر از این به بعد در استان مرمت و نگهداری می شوند.

تجهیز آزمایشگاه ویژه مرمت آثار در بوشهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده به همراه معاون سیاسی استاندار بوشهر روز چهارشنبه 7 اسفند 98 از فرایند آماده سازی موزه منطقه ای خلیج فارس بوشهر بازدید کرد و درباره این موزه گفت: با تکمیل موزه منطقه ای خلیج فارس که مراحل پایانی خود را سپری می کند، از این به بعد اشیای تاریخی و یافته های باستان شناسی در آن، نگهداری و حفظ می شود.

او اضافه کرد: یکی از مهم ترین تالارهای این موزه، تالار آزمایشگاهی است که با بروزترین وسایل تثبیت و حفظ آثار تجهیز شده است و از این به بعد تمامی یافته های کشف شده تاریخی استان در خود بوشهر مورد آزمایش و مرمت قرار می گیرند.

ارسطوزاده شرح داد: یکی از مهم ترین دغدغه های این استان در حوزه میراث فرهنگی نبود مکان مناسب برای مرمت آثار بود که با تکمیل موزه و آزمایشگاه پیشرفته اختصاصی، این نگرانی رفع شد و به بهترین روش ممکن اشیای تاریخی مورد حفاظت، مرمت و نگهداری قرار می گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: سعی شده است از تمام فضاهای موزه به نحو شایسته بهره گیری شود و امیدواریم با این قدم شاهد افتتاح متعدد موزه ها در شهرستان ها، شهرها و حتی روستاهای استان باشیم چراکه اعتقاد ما این است که موزه ها می توانند به شکل بصری و محتوایی پیشینه تاریخی هر نقطه را به گردشگر و مسافر معرفی کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 113

به "تجهیز آزمایشگاه ویژه مرمت آثار در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز آزمایشگاه ویژه مرمت آثار در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید