سرگرمیات رایگان تهران : 12 سرگرمی مجذوب کننده و هیجان انگیز

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، برترین تفریحات رایگان در تهران

در هر شهری مکان های تفریحی رایگان وجود دارند که بعضی از آن ها نسبت به تفریحات پولی لذت بیشتری هم دارند. در تهران هم که شهر موزه ها نامیده می گردد، محل های مختلفی نظیر پل طبیعت وجود دارد که می توانید بدون هزینه، ساعت ها در آن وقت بگذرانید. البته پیش از آن که بخواهیم به آنالیز برترین تفریحات رایگان در تهران بپردازیم، باید بگوییم که منظور ما از رایگان بودن، کم هزینه بودن و عدم احتیاج به پرداخت ورودی است. بعضی از این تفریحات رایگان عبارتند از:

سرگرمیات رایگان تهران : 12 سرگرمی مجذوب کننده و هیجان انگیز

1. پیاده روی در خیابان ولیعصر تهران

یکی از زیباترین خیابا های تهران که طولی حدود 19 کیلومتر دارد، خیابان ولیعصر است. این خیابان طولانی ترین خیابان خاورمیانه به شمار می رود. پیاده روهای این خیابان، برخلاف جاهای دیگر شهر، به میزان کافی پهن هستند و پیاده روی را آسان تر می نمایند.

از میدان راه آهن آغاز کنید و به سمت شمال تهران یعنی میدان تجریش حرکت کنید. در راه از کنار پارک ملت، پارک ساعی، تئاتر شهر و باغ فردوس گذر می کنید که از برترین جاهای تماشای تهران هستند. وجود مجسمه های بسیار زیبا و تماشای در این جهت، یکی از مواردی که لذت پیاده روی و قدم زدن در این خیابان را دو چندان می نماید. البته اگر خیلی اهل پیاده روی نیستید، می توانید بخش هایی از جهت را با بی آرتی های خیابان ولیعصر طی کنید.

اگر قصد دارید به عنوان یکی از برترین سرگرمیات رایگان در تهران خیابان ولیعصر و پیاده روی در آن را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنم یک روز کامل را برای آن خالی کنید و دوربین عکاسی را نباید فراموش کنید؛ چشم انداز های زیادی در این خیابان بلند انتظارتان را می کشد.

خیابان ولیعصر تهران در گوگل مپ

2. قدم زدن و لذت بردن از چشم انداز زیبای پل طبیعت

یکی دیگر از جاذبه های ارزشمند تهران، پل طبیعت است. پل طبیعت یکی از پل های پیاده روی ایران محسوب می شود. این پل بسیار زیبا از روی بزرگراه مدرس تهران عبور می نماید و دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می نماید. این پل در شب با توجه به نورپردازی حرفه ای آن زیباتر از روز است اما بازدید نمای روز آن هم تماشای است. پل طبیعت معمولا شلوغ است اما فضای بزرگ آن باعث می شود تا شلوغی آن را حس نکنید.

بعدازظهرهای این پارک بسیار لذت بخش است. در بخشی از آن افراد مشغول پینگ پونگ بازی کردن هستند و در بخش های دیگر و پارک های اطراف آن، مردم در حال پیک نیک و گپ زدن. جالب است بدانید پل طبیعت یک پل چند طبقه است و چشم اندازی زیبایی از شهر تهران در اختیار شما قرار می دهد.

اگر اهل پیاده روی هستید، پیشنهاد می کنم ابتدا پارک آب و آتش را انتخاب کنید و سپس به وسیله پل طبیعت وارد پارک طالقانی شوید. با توجه به فضای بزرگ این دو پارک و پل طبیعت، احتمالا یک بعدازظهر تا شب را برای لذت بردن از فضای آن احتیاج خواهید داشت.

آدرس: تهران، بزرگراه مدرس، پل طبیعت

پل طبیعت در گوگل مپ

3. بام تهران؛ ایستادن بر فراز شهر تهران

رفتن به بام تهران به معنای واقعی کلمه ایستادن بر فراز شهر تهران است. بام تهران در منطقه ولنجک و در دامنه رشته کوه ها البرز واقع شده است.

در بام تهران جهتهایی برای پیاده روی ایجاد شده است که می توانید به راحتی خودتان را به فراز تهران برسانید، اگر هم اهل پیاده روی نباشید، اتوبوس هایی وجود دارند که شما را به بالاترین نقاط و ایستگاه های تله کابین می رسانند؛ جایی که برترین چشم انداز ها در انتظار شما خواهد بود.

در بام تهران انواع کافه ها، رستوران ها، سوپرمارکت ها و… قرار دارند و تمام امکانات رفاهی که برای چند ساعت سرگرمی در بام تهران احتیاج دارید در اختیار شما است. ضروری است بگوییم که در این منطقه حتما هوای عکاسی به سر شما می زند؛ پس اگر دوربین عکاسی دارید، آن را همراه داشته باشید.

آدرس: تهران، خیابان ولنجک، بام تهران.

بام تهران در گوگل مپ

4. خانه هنرمندان تهران؛ اجتماع تمام فرهنگ های ایران

اگر در پی یکی از برترین سرگرمیات رایگان در تهران هستید و می خواهید با فرهنگ ایرانی هم بیشتر آشنا شوید، خانه هنرمندان تهران یکی از برترین انتخاب ها است. خانه هنرمندان تهران تمام فرهنگ های ایرانی را به نمایش گذاشته است و حتی اگر اهل هنر نیستید، بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید. خانه هنرمندان معمولاً پاتوق افراد هنری، دانشجویان و البته گردشگر ها است. این محل حس خوبی از هنر معاصر ایران به شما منتقل خواهد نمود. در گالری های چرخی بزنید و بعد روی نیمکت های بیرون مجموعه استراحت کنید.

این گالری ها رایگان نیستند اما هزینه آن ها بسیار کم است؛ در واقع هزینه این گالری ها ارزش ساختن یک روز سرگرمی فرهنگی را دارد. این خانه در سال 1384 به فهرست آثار ملی ایران اضافه شده است! اگر خوش شانس باشید، می توانید با چهره های سرشناس هنری هم تبادل نظر داشته باشید و لذت ببرید.

آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان.

خانه هنرمندان تهران در گوگل مپ

5. دربند تهران؛ تلفیق پیاده روی و کوه نوردی در طبیعتی بکر

دربند نام یکی از منطقه ها گردشگری تهران است حتی اگر ساکن تهران نباشید، نام آن را شنیده اید. دربند یکی از محله های بسیار خوش آب وهوای تهران است که یکی از برترین سرگرمیات رایگان در تهران به خصوص در فصل تابستان هم محسوب می شود.

این منطقه گردشگری در شمال باغ سعدآباد واقع شده است و از منطقه ها قدیمی شمیران محسوب می شود. این منطقه بسیار زیبا است؛ به طوری که در گذشته بسیاری از شاهان و حاکمان ایران در آن زندگی می کردند.

بسیاری از ساکنین تهران این منطقه را یک روستای جداگانه به حساب می آورند اما در حال حاضر آن قدر این منطقه محبوب شده که می توان آن را بخش مهمی از شهر تهران به حساب آورد.

افرادی که به کوه نوردی علاقه دارند، آخر هفته ها را در این منطقه خوش می گذرانند. طبیعت بسیار خوش آب و هوا به همراه منظره ها تماشای آن را نمی توان نادیده گرفت. البته این منطقه تنها برای کوه نوردان مناسب نیست؛ بسیاری از افرادی که در پی غذاهای خوشمزه در یک منطقه عالی هستند هم دربند را دوست دارند. دربند پر از رستوران ها و فست فودی هایی است که در آن غذاهای لذیذ و خوشمزه وجود دارد.

به طور خلاصه، دربند برای کسانی که قصد دارند یک روز کامل را به پیاده روی و کوه نوردی بپردازند و سپس با یک غذای خوشمزه از خجالت خود در بیایند، عالی است. برای رفتن به این منطقه، بخشی از جهت را می توانید با مترو بروید و ادامه آن را باید با ون های جهتی طی کنید.

آدرس: تهران، خیابان دربند، میدان دربند

دربند تهران در گوگل مپ

6. بازدید از برج میلاد تهران

برج میلاد بلندترین برج مخابراتی ایران که به یکی از برترین سرگرمیات رایگان در تهران تبدیل شده است. جالب است بدانید که این برج با ارتفاع 435 متری ششمین برج بلند دنیا محسوب می شود و حتی برای گردشگر ها هم مجذوب کننده است. ساخت این برج حدود 11 سال طول کشیده که شعار آن هم دور از خود آن نیست: آسمان نزدیک است!

بازدید از برج میلاد یکی از سرگرمیات تقریبا رایگان در تهران محسوب می شود. البته ضروری است بگوییم که بازدید از بعضی طبقات آن احتیاج به تهیه بلیط دارد اما برای بازدید از بسیاری بخش های احتیاج به خرید بلیط ندارید.

از مهم ترین امکانات برج میلاد می توان به لابی برج، موزه شهرداری، موزه سکه، موزه مشاهیر، رستوران گردان، سکوی دید سربسته، سکوی دید باز، گنبد آسمان، پارک دلفین ها، زمین پینت بال، لیزریوم، سینما 6 بعدی، سالن های همایش و کنسرت، کافه ها و رستوران ها اشاره نمود. بنابراین شما تمام امکانات لازم برای یک روز سرگرمی لذت بخش را در اختیار دارید!

آدرس: تهران، بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد تهران

برج میلاد تهران در گوگل مپ

7. بازدید از برج آزادی

تهران شهری است که هر روز در آن سازه های تازه رونمایی می شود با این وجود، برج آزادی که در سال 1350 ساخته شده است، هنوز هم بزرگ ترین میدان تهران به شمار می رود.

برج آزادی یکی از سمبل های تهران است و هیچوقت سر زدن به آن خالی از لطف نیست. در گذشته که در فرودگاه مهرآباد تهران پروازهای بین المللی انجام می شد، این برج به عنوان نماد خوش آمدگویی از مسافران بود، اما در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تهران معروف است.

پیشنهاد می کنیم بازدید این مکان تماشای را در شب انجام دهید؛ نورپردازی این برج زیبا در شب بسیار تماشای و مجذوب کننده است.

اطراف این برج بسیار زیبا را فواره های تماشای فرا گرفته است و جالب است بدانید که فضای سبز این میدان با توجه به باغ های سنتی ایران ساخته شده اند. شاید بتوان این بنا را تنها بنایی در ایران دانست که تلفیق معماری سنتی و مدرن به خوبی در آن صورت گرفته است.

آدرس: تهران، میدان آزادی

برج آزادی تهران در گوگل مپ

8. بازدید از بازار بزرگ تهران

هر شهری بازار سنتی خود را دارد و اگر مسافر شهری باشید، احتمالا از بازار آن هم تماشا می کنید. بازار بزرگ تهران هم بازار سنتی آن محسوب می شود و یک بار هم که شده باید سری به آن بزنید.

بازار بزرگ تهران در نزدیکی کاخ گلستان واقع شده است و البته تقریبا همواره شلوغ است. اگر از افرادی هستید که عاشق شلوغی هستید، این بازار یکی از برترین سرگرمیات رایگان در تهران برای شما محسوب می شود اما اگر اهل شلوغی نیستید، پیشنهاد می کنیم این بازار را در صبح روزهای کاری ببینید! زیرا در این زمان خلوت تر است و می توانید در کمال آرامش از این بازار بازدید کنید.

در این بازار قهوه خانه های سنتی هم وجود دارند که اگر اهل خوردن چای هستید، می توانید برای تان تجربه جالبی باشد. اگر قصد آشنایی با معماری دوران صفویه را هم دارید، این بازار یک انتخاب عالی است. اگر زمان کافی برای سفر خود دارید، تماشا بازار بزرگ تهران را نباید فراموش کنید.

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران در گوگل مپ

9. بازدید از موزه آبگینه تهران

اگر به صنایع دستی علاقه دارید، احتمالا بازدید از موزه شیشه و سفال می تواند شما را شادمان کند. موزه آبگینه تهران یکی از برترین سرگرمیات رایگان در تهران محسوب می شود و به شما اجازه می دهد تا در یک باغ 7 هزار متر مربعی ساعت ها وقت بگذرانید. این خانه بسیار زیبا تلفیقی از هنر معماری ایرانی و اروپایی است که هنر دست استادان ایرانی بیشتر در آن به چشم می خورد. به خصوص آیینه کاری ها و سقف های گچ کاری شده حس خوبی از هنر ایرانی را به شما منتقل می نماید.

تاریخ خانه و موزه آبگینه تهران به دوران قاجار بازمی شود اما هنر اروپایی به کار رفته در آن باعث شده تا مجذوب کنندهیت زیادی داشته باشد.

جالب است بدانید در موزه شیشه این عمارت، شیشه هایی یافت می شوند که مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد است. صنایع دستی دیگر نظیر سفال ها، کوزه ها، کاسه ها و… از دیگر موارد تماشای هستند که به چشم می خورد. اگر اهل تاریخ هستید، موزه های این خانه برای شما تماشای هستند اما اگر علاقه ای به تاریخ نداشته باشید، هنر به کار رفته در این مجموعه و باغ سرسبز آن می تواند نظر شما را جلب کند.

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر

موزه آبگینه تهران در گوگل مپ

10. بازدید از شاهکارهای معماری شهر تهران

در سراسر ایران و حتی دنیا افراد زیادی وجود دارند که از تماشا شاهکارهای هنری ایران لذت می برند. در تهران شاهکار های معماری زیادی وجود دارد و بازدید از آن برای افرادی که به هنر و معماری علاقه دارند، پیشنهاد می شود.

از بزرگ ترین شاهکارها و بناهای معماری در تهران می توان به باغ ملی اشاره نمود. در این منطقه تعداد زیادی از شاهکارهای معماری دیده می شود که از مهم ترین آن ها می توان به موزه پست و تلگراف اشاره نمود. شمس العماره از دیگر بناهای معماری در تهران محسوب می شود.

موزه پست و مخابرات تهران

کاخ گلستان هم یکی از شاهکارهای معماری ایران محسوب می شود که در 5 طبقه ساخته شده و ارتفاع 35 متری دارد. جالب است بدانید این ساختمان در زمان ساختش، بلندترین ساختمان و عمارت تهران بوده است.

11. تماشای هنرهای مجذوب کننده خیابانی در تهران

در تهران خیابان های زیادی وجود دارند که با قدم زدن در آنها، نقاشی های روی دیوار نظر شما را جلب می نماید. نقاشی های روی دیوار تنها بخش کوچکی از هنرهای خیابانی تهران و البته ایران است.

اگر در پی سرگرمیات رایگان در تهران هستید و می خواهید در کنار پیاده روی از چنین هنرهایی هم لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم حتما به هنرهای مجذوب کننده خیابان توجه ویژه ای داشته باشید. ذوق هنری بسیاری از افراد باعث شده تا هنر به خیابان های این شهر بزرگ و زیبا برسد و می تواند روحیه هنری شما را زنده کند.

گرافیتی در خیابان ولیعصر تهران

البته اگر اهل هنرهای خیابانی هستید، باید منطقه ها شمال تهران را فراموش کنید! هنرهای خیابانی نظیر گرافیتی های روی دیوار معمولاً در منطقه ها مرکزی و جنوبی تهران دیده می شود و برای تماشا آن ها، باید در این منطقه ها قدم بزنید.

12. بازدید از باغ ایرانی در ده ونک تهران

منطقه ونک یکی از برترین و مرفه ترین ترین منطقه تهران به شمار می رود. در گذشته های نه چندان دور، این منطقه باغ های زیادی داشت؛ باغ هایی که کوچه های آن باریک و به میزان عبور یک نفر بود.

باغ ایرانی یکی از پرطرفدارترین و مجذوب کننده ترین پارک های این شهر بزرگ محسوب می شود و می توان از آن به عنوان یکی از برترین سرگرمیات رایگان در تهران یاد کرد.

در تهران پارک های زیادی وجود دارد اما هیچ کدام مجذوب کنندهیت باغ ایرانی را ندارند و اگر می خواهید چند ساعتی را در یک باغ منحصربه فرد و زیبا وقت بگذرانید، بازدید از باغ ایرانی را نباید فراموش کنید.

اگر در فصل بهار مهمان شهر تهران هستید، پیشنهاد می کنیم بازدید از این باغ و روبرو شدن با لاله های رنگارنگ را نباید فراموش کنید.

آدرس: محله ده ونک، کوچه صابری.

باغ ایرانی در گوگل مپ

کلام آخر

اگر در تهران زندگی می کنید یا مسافر شهر تهران هستید، باید بدانید که برترین سرگرمیات رایگان در تهران قرار دارند و در این مقاله تعداد از آن ها را آنالیز کردیم. اگر شما هم منطقه ها سرگرمیی رایگان را می شناسید، در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1406

به "سرگرمیات رایگان تهران : 12 سرگرمی مجذوب کننده و هیجان انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگرمیات رایگان تهران : 12 سرگرمی مجذوب کننده و هیجان انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید