تمدن نوین اسلامی با رویکردهای نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تعریف گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، تمدن نوین اسلامی با رویکردهای نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تعریف گردد.

تمدن نوین اسلامی با رویکردهای نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تعریف گردد

علیرضا ایزدی، مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آئین افتتاح مجتمع اقامتی، گردشگری و پذیرایی سامان ساوه اظهار کرد: ساوه سرزمینی است که در اعتلای فرهنگی ایران زمین نقش بسزایی داشته است و مردم این دیار در راستای اعتلای فرهنگی ایران کوشیده اند و در حوزه فرهنگ، صنعت و کشاورزی حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

وی بیان نمود: افتتاح مجموعه اقامتی، گردشگری و پذیرایی سامان در این شهرستان بخشی از واقعیت توان ارزشمند ساوه است. این شهرستان همانند گذشته، از دیرباز در حوزه فرهنگی و تاریخی ایران زمین نقش اساسی ایفا نموده و سند آن آجرها و نقوش ارزشمند مسجد جامع ساوه، قلعه ها و بناهای تاریخی این شهرستان است.

ایزدی با تاکید بر اینکه شهر تاریخی ساوه دروازه تمدنی فرهنگ نوین برای ساختن ایرانی بزرگ خواهد بود، اظهار کرد: کوشش برای اعتلای تمدنی ایران اسلامی و ایجاد تمدنی نوین در گستره جغرافیایی جهان وظیفه سترگ آحاد مختلف مردم است و بدون شک این مجموعه های گردشگری و اقامتی از عناصری هستند که در اعتلای ایران زمین اثرگذار هستند.

وی بیان نمود: فرهنگ غنی و تاریخ چند هزار ساله شهرهای تاریخی نظیر ساوه بستر خوبی را برای بهره مندی از خرده فرهنگ ها فراهم نموده که باید از این قابلیت و امکان برای شناساندن و معرفی این منطقه و جذب گردشگران استفاده کرد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: افتتاح این مجتمع اقامتی، گردشگری و پذیرایی موجب افزایش سرانه گردشگری و اقامتی ساوه شده و شهروندان ساوجی از این ظرفیت جدیدی که ایجاد شده بهره برداری خواهند کرد.

مهدی الیاسی اضافه کرد: گردشگری در کنار مزیت صنعتی و کشاورزی، مهمترین پتانسیل و ظرفیت شهرستان ساوه است که باید با همت سرمایه گذاران و فعالان این بخش این ظرفیت بالفعل شده و مردم از مزیت مالی این ظرفیت بزرگ بهره مند شوند.

وی بیان نمود: مجتمع های گردشگری و تفریحی یکی از زمینه های رشد و توسعه هر منطقه ای خصوصا در بخش اشتغالزایی است و افتتاح این طرح می تواند در رونق گردشگری منطقه و ایجاد اشتغال برای همشهریان سهم بسزایی داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه نیز گفت: عملیات اجرایی احداث مجموعه اقامتی، گردشگری و پذیرایی سامان در مساحتی بالغ بر 32 هزار متر مربع در شهریور سال 1397 شروع شده و فاز اول با زیربنای 3500 متر مربع به بهره برداری رسیده است.

رضا ایاز در ادامه ظرفیت پذیرایی این مجموعه اقامتی و گردشگری را 15000 نفر مطرح نمود و اضافه کرد: با بهره برداری از این مجموعه برای 40 نفر در فاز نخست فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع در سه فاز احداث خواهد شد، گفت: فاز دوم شامل واحدهای اقامتی و ویلایی و فاز سوم نیز چایخانه و سفره خانه سنتی با طراحی نوین است که ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ایاز گفت: با بهره برداری از این مجتمع، شمار تاسیسات گردشگری شهرستان ساوه به 43 مورد می رسد و موجب افزایش سرانه گردشگری و تفریحی شهرستان شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1405

به "تمدن نوین اسلامی با رویکردهای نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تعریف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدن نوین اسلامی با رویکردهای نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تعریف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید