تور مصر: در محوطه تاریخی سقاره در مصر یک مقبره باستانی دیگر کشف شد، سفر مصر

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، در محوطه تاریخی سقاره در مصر یک مقبره باستانی دیگر کشف شد.

تور مصر: در محوطه تاریخی سقاره در مصر یک مقبره باستانی دیگر کشف شد، سفر مصر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مصر هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مصر از قاهره، اهرام ثلاثه و ابوالهول دیدن کنید.

سقاره، دهکده باستانی واقع در منطقه جیزه که برای مقبره های بزرگ فرعون های مصر معروفیت دارد، سالها به عنوان گورستان سلطنتی ممفیس، مرکز مصر باستان مورد استفاده قرار می گرفت. از زمانیکه کاوش های باستان شناسی از دهه 70 میلادی در سقاره شروع شد، با گذشت زمان اهمیت این مکان به علت نقش پررنگی که در ارائه اطلاعات درباره تاریخچه مصر باستان دارد، افزایش یافت. حالا باستان شناسان اعلام نموده اند در نتیجه یک پروژه اکتشافی که به همت دانشگاه قاهره اجرا شده، پیروز شده اند فضای داخلی یک مقبره باستانی در گورستان سقاره را که در نزدیکی اهرام ثلاثه قرار گرفته است، کشف نمایند.

با توجه به بیانیه ای که به وسیله وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر منتشر شد، این مقبره به یک مقام بسیار مهم به نام Ptahemwia تعلق دارد که به رامسس دوم خدمت می کرد. رامسس دوم بین سالهای 1279 تا 1213 پیش از میلاد حکومت می کرد.

مصطفی وزیری، دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر در خصوص این اکتشاف اعلام کرد: این مقبره به علت مقام صاحب آن اهمیت بسیار بالایی دارد. صاحب این مقبره یک کاتب سلطنتی، رئیس خزانه داری، ناظر ارشد اموال فرعون و مسئول پیشکش هایی که به معبد رامسس دوم اهدا می شدند، بود.

به گفته سرپرست این پروژه اکتشافی، در جریان کاوش تازه، ورودی مقبره که با سنگ های حکاکی شده ساخته شده است به همراه کتیبه هایی که صاحب مقبره را به تصویر می کشند، کشف شده است.

در این پروژه بعلاوه تخته سنگ هایی که بر روی آنها نوشته هایی حکاکی شده است به همراه چندین ستون که بعضی از آنها همچنان در محل اولیه به جای مانده و بعضی در شن مدفون شده ، کشف شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1172

به "تور مصر: در محوطه تاریخی سقاره در مصر یک مقبره باستانی دیگر کشف شد، سفر مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مصر: در محوطه تاریخی سقاره در مصر یک مقبره باستانی دیگر کشف شد، سفر مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید