معرفی جاذبه های دیدنی ژنو

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، برای سفر به این شهر زیبا بهتر است بدانید که تعداد جاذبه های گردشگری کم نیست و آشنایی با این جاذبه ها انگیزه شما را برای سفر بیشتر خواهند کرد. همچنین می توان گفت نخستین شهر گردشگری در سوئیس همینجاست که می توانید برای چند روز از کارهای روزمره تان فاصله بگیرید و با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما راهی این شهر بی نظیر شوید.

معرفی جاذبه های دیدنی ژنو

جاذبه های دیدنی متنوع شهر ژنو را به مقصدی ایده آل برای گردشگران تبدیل نموده است و افراد با سلیقه های مختلف می توانند از این سفر لذت ببرند. در این شهر زیبا انواع جاذبه های گردشگری از ساختمان های قدیمی و موزه ها گرفته تا پارک ها و جاذبه های طبیعی که هرکدامشان هواداران خاص خود را دارند.

ژنو شهری عظیم و پرجمعیت پس از شهر زوریخ هر ساله میزبان گردشگران زیادی از جای جای دنیاست که با خرید بلیط هواپیما راهی این شهر بی نظیر می شوند، همچنین به دلیل دارا بودن آب و هوای بسیار معتدل افراد زیادی را به سوی خود جذب می نماید، به طوری که زمستان های این شهر سرد و برفی و تابستان های آن بسیار مطلوب و گرم است، بدین جهت مسافران فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می نمایند. در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه های دیدنی شهر ژنو می پردازیم:

کلیسای جامع سنت پیر (St Pierre Cathedral)

کلیسای جامع شهر ژنو در محله قدیمی واقع شده است که قدمت آن حدودا به 850 سال پیش برمی گردد. این مکان، در ابتدا به عنوان معبد سنت پیر نقش مهمی داشته است و در زمان اصلاحات پروتستان برای عظیمداشت رهبر عظیم به نام جان کلوین به یک کلیسای پروتستان تبدیل گشته است. این کلیسا، یکی از مهم ترین بناهای مذهبی شهر به شمار می رود و در بین سال های 1536 تا 1564 محراب، نقاشی ها، مجسمه های موجود در این کلیسا نابود گشته اند و فقط سرستون های حک شده و شیشه ها از ساختمان اصلی باقی مانده اند.

معماری این کلیسا به عنوان شاهکار آن دوران به شمار می رود و سبک های گوتیک، رمانسکی و نئوکلاسیکی در این بنا دیده می شوند، همچنین نمای این کلیسا به سبک نئوکلاسیک است.

علاوه بر اینها، برجی با 157 متر ارتفاع در این کلیسا دیده می گردد که بی شک یکی از بهترین های شهر ژنو است و با بالا رفتن از 96 پله این برج می توانید چشم انداز 360 درجه ای از شهر ژنو را تماشا کنید. این کلیسا در طی قرن های گذشته چندین بار مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته و حتی چندین قسمت نیز اضافه شده است که در نهایت آخرین بازسازی ها مربوط به قرن 18 هستند. مورد جالب توجه این است که پنجره های رنگی این بنا همانند پنجره های قرن 15 ساخته شده اند اما پنجره های اصلی در موزه هنر و تاریخ ژنو نگهداری می شوند.

یکی از دیدنی های جالب این کلیسا جایگاه مثلثی شکل است که مربوط به جان کلوین بوده و در طبقه زیرزمین نیز بخشی تحت عنوان باستان شناسی وجود دارد که وسایل مربوط به قرن 4 در این قسمت نگهداری می شوند. در نتیجه حفاری ها در زیرزمین این کلیسا چنین تعیین شده که قبلا در این مکان 3 کلیسای دیگر وجود داشته است، همچنین چندین اتاق مخصوص راهبه ها و کشیش ها نیز دیده می شوند.

در بخش ورودی از این کلیسا مغازه ای برای خرید سوغاتی دایر است که می توانید برای خودتان و دوستانتان یادگاری تهیه کنید.

ساعت بازدید: همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر

فواره آبی ژنو (The Geneva Water Fountain)

یکی از بلندترین فواره های دنیا در شهر ژنو واقع شده است که در سال 1951 ساخته شده و در هر ثانیه 500 لیتر آب را تا 140 متر به سمت بالا پرتاب می نماید.

این فواره در محل اتصال دریاچه ژنو به رود رون واقع شده است و در واقع، یکی از نمادهای شهر ژنو به شمار می رود، حتی اگر از نزدیک به بازدید از این فواره نروید، بازهم به دلیل ارتفاع زیاد پرتاب آب از مسافت های دورتر نیز قابل رویت است که نظرتان را به سوی خود جلب خواهد نمود.

همچنین در طی سال در مناسبت های متفاوت آب به رنگ های صورتی، آبی و چندین رنگ دیگر در می آید. آوازه این فواره به کل دنیا رسیده و سالانه هزاران نفر برای بازدید از این جاذبه دیدنی راهی ژنو می شوند، با اینکه می توان از هر نقطه شهر این فواره را تماشا کرد اما زیبایی بی نظیر آن از نزدیک غیر قابل وصف است، باید از نزدیک به سوی این فواره بروید و شاهد این همه شگفتی باشید، فقط در این صورت بهتر است به یاد داشته باشید که زیاد نزدیک این دریاچه نشوید، زیرا 500 لیتر آب با فشار زیاد به سمت بالا پرتاب می گردد و در هنگام پایین ریختن ممکن است برایتان حادثه ساز باشد.

باغ انگلیسی و ساعت گل (Jardin Anglais)

باغ انگلیسی در کنار اسکله در نزدیکی فواره آب واقع شده است و جزو جاذبه اصلی شهر به شمار می رود. در این باغ زیبا می توانید انواع مجسمه ها از شخصیت های مهم ژنو از سال 1814 را تماشا کنید، همچنین ساعت زیبایی از جنس گل در باغ انگلیسی ژنو واقع شده است و به نوعی عظیمترین ساعت دنیا محسوب می گردد.

این ساعت شامل حدودا 6 هزار گل است و به افتخار ساعت سازان معروف کشور سوئیس ساخته شده است. این ساعت نیز همانند فواره به عنوان نماد شهر ژنو به شمار می رود و گفتنی است که برای بهتر خوانده شدن این ساعت را با کمی شیب ساخته اند که در هریک از فصل ها زیبایی به خصوصی دارد.

ساعت بازدید: همه روزه و 24 ساعته

پارک دو لاگرانژ (Parc de La Grange)

در امتداد ساحل دریاچه ژنو می توانید چشم انداز بی نظیری از پارک دو لاگرانژ همراه با باغ گل رز و پارک دو او ویو همراه با درختان باشکوه را تماشا کنید. پارک دو لاگرانژ به عنوان عظیم ترین پارک در شهر ژنو دارای بیشترین تعداد گل رز است. این پارک زیبا از مرکز شهر فاصله دارد و یکی از جاهاییست که برای رهایی از شلوغی های شهر و استفاده از طبیعت زیبای آن می توانید ساعتی را در آنجا سپری کنید و غرق در زیبایی های این پارک شوید.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این پارک می توان به برگزاری کنسرت های رایگان در روزهای چهارشنبه و آدینه در طول تابستان اشاره نمود که میزبان افراد زیادی از سایر شهرها و کشورهاست.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 6 صبح تا 10 شب

باغ گیاه شناسی ژنو (Conservatory and Botanical Garden of the City of Geneva)

باغ گیاه شناسی ژنو در محل پارک کوچکی به نام باستیون تأسیس شده است و شامل چندین گلخانه، پاسیو و باغ هایی است که بیش از 14 هزار گونه های مختلفی از گیاهان از سراسر دنیاست که در این باغ نگهداری می شوند، همچنین نمایشگاه گیاهی موجود در این باغ شامل حدودا 6 میلیون گیاه است. وجود باغچه ، حوضچه ، باغ های گل رز و باغ وحش همراه با صدای طنین انداز پرندگان و قطره های آب مطمئنا عاشقان طبیعت را به سوی خود جذب خواهد نمود.

باغ گیاه شناسی در ساحل رودخانه ژنو واقع شده و یکی از زیباترین نقاط شهر به شمار می رود. بی شک بازدید از این باغ یکی از به یادماندنی ترین لحظات برایتان خواهد بود، زیرا علاوه بر گل رز می توانید هزاران گونه گل و گیاه عجیب را در این باغ زیبا ببینید و همچنین در باغ وحش نیز حیوانات جذاب و دوست داشتنی زیادی را تماشا کنید.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

کوه سالو (Salève)

یکی از بهترین مکان های طبیعی در شهر ژنو کوه سالو است که می توانید از بالای آن منظره بی نظیر و تماشایی از شهر را ببینید و بدین جهت لقب بالکن ژنو به این کوه داده شده است. با استفاده از تله کابین می توانید به بالای کوه دسترسی داشته باشید یا اینکه از مسیرهای دیگر کوهنوری کنید یا با دوچرخه های کرایه ای این مسافت را بپیمایید. از تفریحات دیگر در این کوه می توان به پاراگلایدر و اسکی اشاره نمود.

پس اگر به دنبال طبیعت بکر برای ریلکس کردن هستید، حتما به این منطقه سر بزنید و ساعتی را در اینجا سپری کنید. کوه سالو با 1379 متر ارتفاع همانند دیواری سنگی در مرز شهر واقع شده است و از بالای آن چشم انداز فوق العاده زیبا شما را مدهوش خواهد نمود و نوعی کل شهر را زیر پای خود احساس خواهید کرد.

همچنین همه ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از این کوه راهی ژنو می شوند و برای ساعتی هم که شده به دور از همه اتفاقات زندگی به آرامش می رسند، بی شک در این مکان غرق در طبیعت بکرو زیبا خواهید شد.

ساعت بازدید: 24 ساعته

موزه هنر و تاریخ (Musee dArt et dHistoire Genève)

موزه ای با آثار هنری قدیمی و گالری های متنوع در بین سال های 1903 تا 1910 در مرکز شهر ساخته شده است. ساختمان این موزه بسیار زیباست و به عنوان عظیمترین موزه هنر در سوئیس به شمار می رود. از بخش های این موزه می توان به بخش باستان شناسی و هنرهای زیبا اشاره نمود و یکی از موارد شگفت انگیز در این موزه وجود یک مومیایی مصری با قدمتی 3000 ساله است، همچنین آثار متعددی از هنرمندان معروف مانند رامبراند و رودن و کنراد ویتز نیز در این موزه به نمایش گذاشته می شوند.

برای آشنایی با قسمت های مختلف این موزه راهنمای صوتی در هنگام ورود به زبان های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی پخش می گردد. گفتنی است علاوه بر قسمت های معرفی شده یک رستوران و محوطه بازی برای بچه ها نیز در نظر گرفته شده است که با خیالی آسوده می توانید کودک خود را آنجا بسپارید و خودتان مشغول به بازدید باشید.

در طبقه همکف این موزه کلکسیون تاریخی از مصریان، رومیان و یونانیان، جواهرات، عتیقه جات و مجسمه های جذابی را تماشا خواهید کرد، همچنین در اتاقی سلاح های قرون وسطی مانند کمان و شمشیر و سلاح های چوبی را خواهید دید.

در طبقه اول نیز گالری هنرهای زیبا مانند مجسمه عاشقانه، نقاشی های مذهبی، نقاشی معروف عیسی و ماهیگیر در دریاچه ژنو وجود دارند و در ادامه بازدید از سالن های این طبقه می توانید آثار یک نقاش هلندی و چندین نقاش دیگر را تماشا کنید، مطمئن باشید با گشت و گذار در این موزه متوجه گذر زمان نخواهید شد، زیرا به عنوان مجموعه ای ادغام شده از چندین موزه است و نمایشگاه های متعددی در زمینه های هنرهای زیبا و کاربردی، باستان شناسی، سلاح ها، گنجینه های هنری یونانی و رومی، آثار باستانی خاورمیانه و مدیترانه شرقی، سفال های رومی و مراسم تدفین در مصر برگزار می شوند.

علاوه بر آنها می توانید آثار هنری به یادگار مانده از دوره گوتیک و رنسانس یا گالری های مربوط به هنرهای زیبای ایتالیایی، هلندی و فرانسوی مربوط به قرن های 16 تا امروز و نقاشی های هنرمندان ژنو مربوط به قرن های 18 و 19 را در این موزه تماشا کنید که بر زیبایی این موزه افزوده اند.

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 11 صبح تا 6 عصر

موزه آریانا (Musée Ariana)

موزه آریانا، موزه ای در نزدیکی کاخ ملل است و به عنوان تنها موزه مربوط به ظروف شیشه ای و سفالی در کشور سوئیس شناخته می گردد. در این موزه، بیش از 20 هزار آثار هنری از خود سوئیس یا سایر کشورهای اروپایی وجود دارند. هنرهای سرامیکی این موزه مربوط به اوایل قرون وسطی تا قرن بیستم می گردد.

علاوه بر این که آریانا موزه زیبایی است، خود ساختمان نیز بسیار تماشایی است و زمان ساخت این موزه به سال های 1877 تا 1884 برمی گردد که توسط فردی به نام گوستاو رویلیود ساخته شده و نام این بنا از نام مادر وی گرفته شده است.

همچنین معماری این بنا ترکیبی از سبک های نئو کلاسیک و نئو باروک است که همراه با سقف گنبدی و ستون های زیبا جذابیت زیادی دارند. همچنین از این موزه به عنوان محلی برای آموزشگاه بین المللی سرامیک یاد می نمایند.

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

موزه بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ (International Red Cross and Red Crescent Museum)

می توان گفت یکی از بهترین موزه های شهر ژنو همین موزه صلیب سرخ است که نمایشگاهی عالی از نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و تاریخچه مربوط به آن ها را به نمایش گذاشته است.

این موزه در سال 1988 میلادی افتتاح شده و هدف از تاسیس آن برگزاری نمایشگاه هایی برای نشان دادن حفظ انسان، کاهش خطرات طبیعی و به هم پیوند دادن خانواده هاست.

عکس و فیلم و مجسمه از اتفاقات مختلف در طول تاریخ در این موزه به نمایش گذاشته شده اند و با بازدید از این موزه متوجه خواهیم شد نقش هلال احمر در زندگی انسان ها چه بوده است. در هنگام سفرتان به شهر ژنو یکی از مکان هایی که بازدید از آن بشدت توصیه می گردد همینجاست که با سه بخش باارزش این موزه آشنا خواهید شد و بازدید از این موزه به صورت ماجراجویانه و از لحاظ آموزشی است که مطمئنا اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد.

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

موزه پتک فیلیپ (Patek Philippe Museum)

در سراسر دنیا وقتی صحبت از ساعت پیش می آید، بی شک در ذهن همه نام سوئیس تداعی می گردد، موزه پتک فیلیپ در شهر ژنو مکان مناسبی برای آشنایی با تاریخچه هنر ساعت سازی در سوئیس است.

همچنین بیش از 2000 نمایشگاه دیدنی با انواع ساعت های قدیمی را می توانید در این موزه تماشا کنید، ساعت هایی که قدمتشان به قرن 16 برمی گردد، همچنین انواع ساعت ها تا قرن معاصر را می توانید از نزدیک ببینید و ساعت سازان حرفه ای را بشناسید. این موزه منحصر به فرد نمایشگاهی از ساخت اولین ساعت های سوئیسی تا به امروز است و بازدیدنمایندگان با قدیمی ترین و اولین ساعت های ساخته شده و توضیحات مربوط به شیوه ساخت هر کدام آشنا می شوند.

ساعت بازدید: سه شنبه تا آدینه از 2 ظهر تا 6 عصر، شنبه ها از 10 صبح تا 6 عصر و یک شنبه و دوشنبه ها نیز تعطیل است.

موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum of Geneva)

موزه ای تحت عنوان تاریخ طبیعی ژنو در سال 1966 میلادی تاسیس شده و به عنوان محلی برای نگهداری پیکر جانوران و انواع حشرات و سنگ ها و فسیل هاست. یکی از جالب ترین دیدنی های این موزه مربوط به یک لاک پشت زنده به نام ژانوس است که با 2 سر و 20 سال عمر همه را متعجب می نماید.

این موزه به عنوان مکانی خصوصی است و صاحب این موزه کلکسیونی کامل از گونه های مختلف حیوانات، جانوران و اجرام آسمانی را جمع آوری نموده است که با ورود به این موزه گویی وارد تاریخ می شوید. در هنگام ورود، در طبقه همکف و اول می توانید نمایشگاهی از 200 گونه جانور محلی و حیوانات مناطق گرمسیری و پرندگان و گونه های عجیب را در داخل شیشه تماشا کنید. همچنین لاک پشت معروف نیز در این طبقه واقع شده است و همه جانورشناسان را به تعجب واداشته است. طبقات بالایی موزه نیز مربوط به زمین شناسی، نجوم و تکامل انسان است.

مجسمه ای از جنس برنز به عنوان قدیمی ترین فسیل شناخته شده انسانی در طبقه دوم این موزه نگهداری می گردد که با مقایسه شکل کنونی انسان و این فسیل همه بازدیدنمایندگان غرق در شگفتی می شوند. این موزه به عنوان مکانی عالی برای بازدید خانوادگی است و در همه قسمت های موزه صفحه نمایش های عظیم برای معرفی بخش های مختلف تعبیه شده اند، مطمئنا بازدید از این موزه برایتان تجربه ای بسیار خاص و منحصر به فرد خواهد بود. پس اگر با خرید بلیط هواپیما خارجی به ژنو سفر کردید حتما از این موزه بازدید کنید.

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 5 عصر

منبع: گردشبان
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 965

به "معرفی جاذبه های دیدنی ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های دیدنی ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید