زیباترین سفر های ریلی اروپا

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، اروپا با داشتن یک شبکه ریلی که صد ها هزار کیلومتر طول دارد، یکی از مهمترین مقاصد سفر های ریلی دنیا محسوب می گردد. در این مطلب نگاهی به تنوع سفر های ریلی در قاره سبز داریم؛ از قطار های لوکس پنج ستارۀ اسپانیا گرفته تا راه آهن 100 سالۀ اسلوونی.

زیباترین سفر های ریلی اروپا

با ما سفر کنید و با ارزان ترین تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ترانس کانتابریکو؛ قطار پنج ستاره اسپانیا

قطار لوکس ترانس کانتابریکو مجهز به کابین های خواب بی نظیر، میهمانان را به یک سفر 8 روزه، از سانتیاگو تا شهر لئون می برد. راستا 643 کیلومتری این قطار که از شهر های ساحلی شمالی این کشور می گذرد، مناظر زیبایی را از دریای کانتابریان گرفته تا قله های سرسبز آستوریاس و پارک ملی پیکوس اروپا در معرض دید علاقمندان می گذارد.

در جریان این سفر از مسافران با بهترین غذا ها و نوشیدنی های اسپانیا پذیرایی می گردد. قطار در ایستگاه مناطقی با بهترین رستوران های غذا های دریایی نیز توقف می نماید. در داخل قطار، سوئیت های مجلل و حمام های مجهز به جکوزی برای راحتی بیشتر مسافران طراحی شده است.

راه آهن برگن، نروژ

این راستا ریلی با عبور از پارک ملی هاردانگرویدا که در ارتفاع 1237 متری واقع شده است، صاحب یکی از مرتفع ترین خطوط ریلی در شمال اروپا است. راستا 371 کیلومتری این خط ریلی از اسلو شروع می گردد، از میان دشت های سبز و دریاچه های نیلی رنگ عبور می نماید، سپس از کنار رودخانه ها و گردنه های کوهستانی پوشیده از برف می گذرد و درنهایت به برگن ختم می گردد.

قطار برای سفر از اسلو به برگن از 180 تونل عبور می نماید و در 22 ایستگاه متوقف می گردد. این سفر حدود هفت ساعت طول می کشد، اما لذت تماشای مناظر زیبا، مانع از نمایان شدن خستگی بر چهره مسافران می گردد.

راه آهن بوهینج؛ از اسلوونی تا ایتالیا

برای این سفر سه ساعته که از جسنیس در اسلوونی شروع و تا تریست در ایتالیا ادامه می یابد، باید از قله های برفگیر کوه های آلپ صعود کرد و از بزرگترین پل قوسی سنگی دنیا به طول 85 متر همچنین طولانی ترین تونل ریلی اسلوونی با 6327 متر طول گذشت.

این خط آهن 100 ساله که در اصل برای اتصال غرب اتریش به جنوب آلمان ساخته شده، اکنون در دسترس دوچرخه سواران و کوهنوردان علاقمند به این منطقه نیز هست.

قطار اکسپرس سوئیس؛ چشم انداز بی نظیر کوه های آلپ

سفر با قطار اکسپرس سوئیس یکی از خاطره انگیز ترین سفر های اروپایی محسوب می گردد که تصویری خیال انگیز از قله های برفی آلپ و پوشش های جنگلی منطقه و دره های عمیق را به نمایش می گذارد.

سفر با این قطار که با سرعت 38 کیلومتر در ساعت در حرکت است، مدت 7.5 ساعت طول می کشد. سفر از زرمات شروع شده و تا سن موریس ادامه می یابد. مسافران در هنگام تماشای مناظر کوهستانی منطقه، از خوردن قزل آلای دودی و استیک تاتار نیز بهره می برند.

سفری جادوئی با قطار اسکاتلند

فیلم هری پاتر را به خاطر دارید؟ مسافرت با قطار جاکوبایت در بخش هایلند غربی در اسکاتلند و عبور از منطقه گلنفینان، خاطره ای مشابه را به یادتان می آورد. عبور از پل ویاداکت با 21 طاق معروف آن، دنیای جادوئی هری پاتر را مقابل چشمانتان زنده می نماید.

این سفر ریلی 5 ساعته از شهر گلاسگو شروع می گردد و تا شهر بندری مالیگ ادامه دارد. در این مدت قطار مسافتی 267 کیلومتری را طی می نماید. این قطار از بکرترین مناطق اسکاتلند عبور می نماید و به همین دلیل شما بیش از انسان ها احتمالا آهوان و عقاب های تیز چنگال را خواهید دید.

قطار اکسپرس مونته نگرو؛ سفر تا صربستان با عبور از میان دریاچه ها و جنگل های بارانی

قطار اکسپرس مونته نگرو که در سال 1976 میلادی افتتاح شده، یکی از جوانترین راستا های راه آهن برای مسافت های طولانی در اروپا است. اما طی کردن سفری 12 ساعته با این قطار، با وجود مناظر کوهستانی خیره کننده ای که اطراف راستا قطار را گرفته، سخت به نظر نمی رسد.

سفر با این قطار از بندر بار در مونته نگرو شروع می گردد و پس از عبور از 254 تونل و 435 پل در لا به لای کوه های آلپ دیناریک، در بلگراد، پایتخت صربستان سرانجام می یابد.

قطار برای طی مسافت 475 کیلومتری در این سفر، از پارک ملی بیوگرادسکا گورا که یکی از معدود جنگل های بارانی اروپاست، همچنین از کنار دریاچه اسکادار (بزرگترین دریاچه جنوب اروپا) می گذرد و وارد مناطقی سرسبز در بوسنی و هرزگوین می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 529

به "زیباترین سفر های ریلی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین سفر های ریلی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید