سفر در جنگل ، وسایل مورد احتیاج برای جنگل نوردی

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، برای سفر در جنگل و این که از طبیعت بکر و دیدنی های سرسبز و منظره ها زیبای جنگلی استفاده کنیم و لذت ببریم، باید نکاتی را رعایت کنیم و برنامه ریزی دقیق داشته باشیم که در ادامه ما به معرفی بعضی نکات در خصوص آن می پردازیم. از وسایل مورد احتیاج برای سفر به جنگل ظرف آب است چون که آب آشامیدنی حیاتی ترین چیز برای هر فردی است. داشتن طناب و ریسمان محکم می تواند بسیار لازم و حیاتی باشد چون که معلوم نیست در جنگل با چه شرایطی روبرو خواهید شد. همراه خود صابون و یک جفت صندل داشته باشید و سعی کنید هر از چند گاهی پاهایتان هوایی بخورد. و همیشه سعی کنید تمیزی را برای حفظ سلامتی وآرامش خود رعایت کنید. پس در ادامه با در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از وسایل جنگل نوردی...

سفر در جنگل ، وسایل مورد احتیاج برای جنگل نوردی

وسایل مورد احتیاج برای سفر به جنگل

اگر بتوانید پیش از سفر بعضی واکسن های پیشگیری از بیماری ها را تزریق کنید مطمئنا با خیال راحت تری به دل جنگل خواهید رفت. از حیوانات وحشی جنگل دوری کنید، یکی از این حیوانات خطرناک می تواند مارهای سمی باشد مارها می توانند خیلی خطرناک باشند. اما این نکته را مد نظر داشته باشید تا زمانی که مزاحم مارها نشوید آنها خطری برای شما نخواهند داشت. همراه داشتن کارد کوچک و حوله سفری در کوله پشتی تان می تواند به کارتان بیاید.

همراه داشتن جی پی اس می تواند در مسیر یابی یاریتان کند کار با جی پی اس در مقابل قطب نما آسان تر است. داشتن چراغ قوه بزرگ و باتری اضافی می تواند یاری شایسته به شما در تاریکی سفر در جنگل کند.

جعبه یاری های اولیه مانند پمادهای آنتی بیوتیک، نخ و سوزن چسب زخم از لوازم ضروری برای هر سفری است. داشتن سیم برای درست کردن تله یا تعمیرات و ساختن بعضی وسایل ضروری می تواند لازم و ضروری باشد.

داشتن ابزارهای چند منظوره که در واقع شامل تیغ، چاقو، قیچی، انبردست و.. است می تواند انتخاب خوبی از وسایل جنگل نوردی باشد.

سعی کنید در خصوص جهت یابی در جنگل اموزش های لازم را دریافت کنید و ابزار لازم را به همراه داشته باشید اگر گم شدید و هیچ ابزار جهت یابی هم نداشتید می توانید مسیر رودخانه را دنبال کنید تا به یک آبادی برسید.

تجربه سفر در جنگل

پوشاندن گردنتان با دستمال می تواند شما را از گزش حشرات و تابش نور خورشید در امان نگه دارد.

داشتن یک تارپولین ضد آب در ابعاد 7 در 10 اینچ می تواند در مواقعی که احتیاج به ساختن سر پناه باشد به یاری شما بیاید. از انجایی که جنگل معمولا زمینش خیس و رطوبتی است و انواع حشرات و حیوانات موزی بر روی زمین زندگی می نمایند، همراه داشتن بانوج و تار پولین می تواند برای شما جای راحت و امنی برای خوابیدن فراهم کند.

حتی در روزهای گرم تابستان می توان با تاروپلین و طناب برای خودتان بانوج یا ننو درست کنید، حتی با برگ های بامبو و نخل برای این ننو خود سقفی بسازید تا سایبان شما در گرمای تابستان باشد.

برگ های پهن جنگل ها و ویره ها یا بالا رونده های گیاهان می تواند به کارتان بیاید و اگر کمی کوشش کنید می توانید چیزهایی بیشتری برای امنیت و راحتی تان بیابید.

از بیماری های که محتمل است در جنگل ها به ان مبتلا شوید، چیکونگونیا، مالاریا و تب دانگی است که به وسیله نیش حشرات ممکن است دچار آن ها شوید که راهکار آن پوشیدن لباس های مناسب است.

داشتن قوطی های فلزی در جنگل نیز می تواند به کارتان بیاید زیرا که برای این که بخواهید چیزی را خشک کنید و از رطوبت در امان نگه دارید نقش بسزایی می تواند داشته باشد.

برای دفع حشرات همراه داشتن پشه بند و داشتن تورهای پوشاننده سر می تواند یاری شایانی کند و حتی اگر زرنگ باشید می توانید از این توری ها و پشه بندها برای ماهی گرفتن استفاده نمایید. سفر به جنگل می تواند از هیجان انگیزترین سفرها به شمار آید البته با کامل وسایل جنگل نوردی. سعی کنید که همیشه قبل از سفر به آشنایانتان خبر دهید و مقصد سفرتان را به یک نفر در میان بگذارید. اطلاع از شرایط اب و هوایی مکانی که می خواهید به آن جا سفر کنید می تواند به شما یاری کند که برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید و با تجهیزات کامل تری سفر کنید. حتما گوشی موبایلی که به همراه خود دارید مجهز به پاور بانک یا باتری اضافی باشد تا بتوانید در صورتی که احتیاج پیدا کردید با کسی تماس بگیرید مشکل شارژ باتری نداشته باشید. به هر حال نکاتی که خدمت شما عرض کردیم بسته به منطقه ای که به انجا سفر می کنید می تواند یاری کارتان باشد اما بعضی چیزها است که باید از افراد با تجربه و کسانی که به آنجا سفر نموده اند هدایت بخواهید تا خیالتان راحت باشد و خدای نانموده مشکل حادی برای شما به وجود نیاید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1488

به "سفر در جنگل ، وسایل مورد احتیاج برای جنگل نوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در جنگل ، وسایل مورد احتیاج برای جنگل نوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید