سیکاپل مازندران تا آخر شهریور بازسازی می شود

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، سیکاپل مازندران تا آخر شهریور بازسازی می شود.

سیکاپل مازندران تا آخر شهریور بازسازی می شود

مهدی ایزدی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران درباره شرایط پروژه های مرمتی در استان مازندران گفت: در حال حاضر بیش از 30 پروژه مرمتی، از جمله پل سیکاپل (معروف به پل درویش محمد شاه و بنیان آن به اواخر دوره صفوی نسبت داده شده است)، موزه کلبادی (با قدمتی در حدود 200 سال)، مجموعه برج مقبره ها (قرن هشتم قمری) در حال اجرا است که تا پایان شهریور 1401 اعتبارات آنها جذب می شود. همچنین در تلاشیم با همکاری شهرداری، موزه تاریخی قائم شهر را تا 22 بهمن به بهره برداری برسانیم. برای این موزه تاریخی و مردم شناسی دو بخش باستان شناسی و سکه در نظر گرفته شده است.

او درباره خسارت سیل اخیر مازندران به بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری توضیح داد: براساس بررسی ها و پایش های اجرا شده، بناهای تاریخی مازندران در سیل اخیر آسیب ندیده است و همانطور که قبلا اعلام کردیم خسارت هایی در چند مجموعه گردشگری و رستوران در محور چالوس بوده است. با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، به زیرمجموعه هایی از جمله تأسیسات گردشگری برای جلوگیری از حوادث ناشی از سیل اطلاع رسانی می کنیم و در مسیرهایی که سیل مهار نشدنی است، هشدار تخلیه می دهیم. در سیل اخیر هم اطلاع رسانی ها انجام شد و خسارت مالی در برخی تأسیسات داشتیم، اما خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران درباره دیگر فعالیت های مربوط به هفته دولت نیز اظهار کرد: بیش از 30 پروژه را در هفته دولت افتتاح می کنیم. قصد داریم در این هفته گزارش کاملی از اقدامات یک سال اخیر مازندران در چهار حوزه سرمایه گذاری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه دهیم. علاوه بر آن، تعدادی هتل، امکانات اقامتی و پذیرایی افتتاح و کلنگ پروژه های تازه در زمینه گردشگری به زمین زده می شود.

ایزدی افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در حال برنامه ریزی هایی برای هفته گردشگری نیز هست. قرار است همایشی ملی در هفته گردشگری با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها برگزار کنیم و در حاشیه آن نمایشگاهی با حضور استان ها برپا خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1418

به "سیکاپل مازندران تا آخر شهریور بازسازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیکاپل مازندران تا آخر شهریور بازسازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید