شمایل طلایی شاخ قوچ تپه حصار دامغان بازنمایی شد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شمایل طلایی شاخ قوچ تپه حصار دامغان بازنمایی شد.

شمایل طلایی شاخ قوچ تپه حصار دامغان بازنمایی شد

صورتک قوچ تپه حصار یکی از شاهکارهای به نمایش درآمده در موزه ملی ایران در قالب شاهکارهای زرین هنر ایران است و از یافته های جالب محوطه تپه حصار دامغان است.

صورتک طلایی قوچ با شاخ های بلند و پیچیده از ورقه بسیار نازکی از طلا ساخته شده و بصورت جفت بوده که با توجه به سوراخ های پیرامون آن، احتمالا به عنوان تزیین بر روی لباس دوخته میشده است.

نکوداشت دکتر اسماعیل یغمایی، باستان شناس و پژوهشگر محوطه باستانی تپه حصار از برنامه های مراسم رویداد پژوهشی دامغان؛ نامی گمشده در هزاره های تاریخ در دانشگاه دامغان بود.

سخنرانی دکتر حامد کاظم زاده؛ استادیار دانشگاه ورشو لهستان در رویداد پژوهشی دامغان؛ نامی گمشده در هزاره های تاریخ با موضوع شهر دامغان در منابع اسلامی، سخنرانی دکتر علیرضا علینقی؛ استادیار پژوهشکده زلزله با موضوع اهمیت زلزله شناسی باستان در کاوش های باستان شناسی و معین خطر زمین لرزه - مطالعه موردی زمین لرزه بزرگ سال 235 هجری کومش (دامغان)، سخنرانی شمیم ولیان؛ پژوهشگر تاریخ هنر و اسطوره با موضوع نمادشناسی قوچ در اساطیر ایران و دنیا، سخنرانی دکتر شادی گنجی؛ پژوهشگر باستان شناس و فعال حوزه سفر با موضوع باستان شناسی برای همه، راهکاری برای حفاظت از آثار باستانی و...از جمله برنامه های دیگر این همایش دو روزه بودند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1381

به "شمایل طلایی شاخ قوچ تپه حصار دامغان بازنمایی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شمایل طلایی شاخ قوچ تپه حصار دامغان بازنمایی شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمایل طلایی شاخ قوچ تپه حصار دامغان بازنمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید