تور روسیه: شهروندان روسیه معتقدند مسکو باید سلاح های اتمی خود را حفظ کند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تازه ترین نظرسنجی در روسیه نشان داد که بیش از نیمی از روس ها معتقدند که حفظ و تقویت توان اتمی برای این کشور واجب است و به حفظ صلح یاری می نماید.

تور روسیه: شهروندان روسیه معتقدند مسکو باید سلاح های اتمی خود را حفظ کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس یک نظرسنجی که مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه روز چهارشنبه منتشر کرد، تقریبا نیمی از روس ها (49 درصد) که بیشتر آنها زن هستند تا حدودی از بروز جنگ اتمی بیم دارند.

به گزارش خبرگزاری تاس این نظرسنجی نشان داد که نیمی از شهفرایندان روس (49 درصد) به نوعی نگران آینده جنگ اتمی هستند. 36 درصد اضطراب دارند و 10 درصد هم ترس شدید را تجربه می نمایند. این در حالی است که نیمی دیگر روس ها (49 درصد) از جنگ اتمی نمی ترسند .

دیگر یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که بیشتریت شرکت نمایندگان در نظرسنج (86 درصد) مطمئن هستند که جنگ اتمی در 2 تا 3 سال آینده شروع نمی گردد. نیمی از روس ها (54 درصد) معتقدند که حفظ و تقویت ظرفیت اتمی بیشتر به حفظ صلح یاری می نماید و یک سوم پاسخ دهندگان (34 درصد) نظر مخالف دارند.

در این نظرسنجی آمده است، اگرچه فرایند خلع سلاح اتمی در سراسر دنیا در سال 1962 شروع شد، اما بیشتر روس ها (71 درصد) فکر می نمایند که این کشور احتیاج به حفظ توانایی های اتمی خود دارد و 16 درصد هم هوادار فرایند خلع سلاح اتمی هستند.

علاوه بر این ، 83 درصد از شرکت نمایندگان در نظرسنجی از حذف کامل سلاح های اتمی روسیه در 3 تا 5 سال آینده حمایت نمی نمایند. در بلند مدت، فقط 40 درصد می خواهند خلع سلاح اتمی را با سرعت فعلی خود حفظ نمایند، در حالی که 17 درصد در پی تقویت آن هستند و 13 درصد می گویند که باید کاهش یابد.

این نظرسنجی در چهارم سپتامبر 2021 بین 1600 شهفرایند روسیه بالای 18 سال انجام شد و حاشیه خطای این نظرسنجی 2.5 درصد بود.

روسیه و آمریکا 10 سال پیش معاهده ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت نو معروف شد. این پیمان در حال انقضاست و آمریکا از تمدید آن طفره می رود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی قبل پیشنهاد کرد، این معاهده میان دو کشور تمدید گردد. پوتین در این پیشنهاد متذکر شده که تمدید این معاهده، بدون قید و شرط و به صورت یکساله انجام گیرد.

پیش تر آمریکایی ها برای تمدید این معاهده پیش شرط هایی را مشخص نموده بودند که با مخالفت مسکو روبرو شد. از جمله این پیش شرط ها می توان به ورود چین به معاهده به اسم طرف سوم و باقی ماندن موشک های آمریکایی در کشورهای اروپایی مجاور روسیه اشاره نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1118

به "تور روسیه: شهروندان روسیه معتقدند مسکو باید سلاح های اتمی خود را حفظ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: شهروندان روسیه معتقدند مسکو باید سلاح های اتمی خود را حفظ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید