عروسک هایی که بیشتر از آدم ها عمر می کنند

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مدیر موزه رهگشا با اشاره به اینکه بچه ها آموزش دیده ایرانی در کشورهای چون همچون میدان فردوسی شهر رم ایتالیا به اجرای شاهنامه خوانی می پردازند، گفت: عروسک های بومی داریم که 106 سال قدمت دارند و در سال 95 وارد 26 کشور شده و به نمایش گذاشته شدند.

عروسک هایی که بیشتر از آدم ها عمر می کنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رهگشا - مدیر موزه دکتر رهگشا گفت: بزرگترین افتخار موزه رهگشا کارآفرینی در شهر بادرود با اشتغال تعدادی از زنان بی سرپرست و بدسرپرست این شهر است که در کارگاه تولیدی عروسک های بومی و آیینی مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: عروسک های بومی شهر بادرود 106 سال قدمت دارند و در سال 95 وارد 26 کشور شده و به نمایش گذاشته شدند.

رهگشا اضافه نمود: همچنین قرار است با همکاری یونسکو این عروسک ها با عنوان سفیران صلح و دوستی ثبت شوند. به علاوه کلاس های شاهنامه خوانی تحت نظر یونسکو برگزار خواهد شد و بچه ها آموزش دیده در این کلاس ها در کشورهای دیگر همچون میدان فردوسی شهر رم ایتالیا به اجرای شاهنامه خوانی می پردازند.

وی شرح داد: خریداری انواع ساز ایرانی و معرفی آن به بچه ها، احیای مراسم های فرهنگی و آیینی در محیط موزه، تقویت حس هویت ایرانی با برگزاری نشست با پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها در منزل به همراه اجرای موسیقی زنده و بیان تاریخ بادرود به روایت عروسک ها از طریق ساخت عروسک های بومی پارچه ای با ابزار و وسایل بومی منطقه همچون کرک قالی، تکه های پارچه، ملحفه، چوب و لباس بومی منطقه از جمله فعالیت ها و تجربیات موزه دکتر رهگشا است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 92

به "عروسک هایی که بیشتر از آدم ها عمر می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک هایی که بیشتر از آدم ها عمر می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید