قلب شکسته می تواند باعث مرگ شود

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، تصویر یک قلب شکسته، معمولا ناراحتی عمیق و اندوه زیاد را منعکس می کند و توصیفی است که معمولا بیانگر از دست دادن یک رابطه عاشقانه یا قرار گرفتن در ناامیدی و افسردگی است.

قلب شکسته می تواند باعث مرگ شود

بر اساس تحقیقات تازه، سیستم ایمنی بدن افرادی که دچار شکست های عاطفی می شوند ضعیف تر می شود. افرادی که دچار شکست های عاطفی می شوند و احساس دلشکستگی می کنند میزان فشار خونشان افزایش پیدا می کند. ضربان قلب آن ها تندتر می زند و سیستم ایمنی بدنشان ضعیف تر می شود. در ادامه این مطلب از خبرنگاران درباره احساس دلشکستگی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

احساس دلشکستگی

دانشمندان متوجه شدند مسائل عاطفی و در حقیقت قلب شکسته حتی می تواند باعث مرگ انسان ها شود. این تیم تحقیقاتی 80 فرد بالغ را که اخیرا دچار شکست های عاطفی شدند مورد بررسی قرار دادند.

نتایج تحقیقات آن ها نشان داد بعد از شکست های عاطفی بسیاری از افراد دچار ناامیدی و افسردگی می شوند. خواب آن ها دچار اختلال می شود. اشتهای خود را از دست می دهند و هم چنین در طی این مدت تغییرات خاصی در ساختار فیزیولوژی بدن صورت می گیرد که می تواند خطر حملات قلبی را افزایش دهد.

دانشمندان با بررسی سلامت افرادی که به تازگی یکی از نزدیکان خود را به واسطه طلاق و مانند آن از دست داده اند، متوجه شدند این افراد نسبت به دیگران فشار خون بسیار بالاتری دارند و نبض آن ها بسیار تندتر می زند.

تغییرات طی شکست های عاطفی

این تغییرات معمولا در طی شش ماه اول شکست های عاطفی رخ می دهد. وجود رابطه بین شرایط احساسی و روحی انسان ها و سلامت فیزیکی آن ها موضوع تازهی نیست. محققان ده ها سال است که در حال تحقیق روی این موضوع هستند تا به تغییراتی که بعد از بروز مسائل عاطفی برای انسان ها رخ می دهد، پی ببرند. برای تغییر روحیه خود مطلب عجیب ترین شغل های دنیا کدامند؟ را از دست ندهید.

رابطه شرایط روحی و سلامت فیزیکی انسان ها

بسیاری از کارشناسان و محققان معتقدند شرایط روحی و احساسی انسان ها می تواند معیار بسیار مناسبی برای تخمین شرایط سلامت انسان ها در آینده باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی در خبرنگاران مطلب خطرناک ترین ورزش های دنیا را بشناسید را نیز بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1436

به "قلب شکسته می تواند باعث مرگ شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلب شکسته می تواند باعث مرگ شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید