قیمت خودرو آزاد نمی گردد

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، مدیرکل صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید نمود: در پی آزادسازی قیمت خودرو نیستیم؛ اما فرایند قیمت گذاری محصولات خودروسازان باید به نحوی باشد که هزینه های منطقی و معقول صنعت خودرو را پوشش دهد.

قیمت خودرو آزاد نمی گردد

سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت گذاری خودرو به وسیله شورای رقابت، اظهار کرد: اینکه چه نهادی قیمت گذاری کند خیلی مهم نیست، مهم این است که خودروساز با زیان فراوری نکند؛ کسب وکاری که با زیان فراوری کند رو به اضمحلال می رود و صنعت خودروی کشور طی 3 سال گذشته رو به اضمحلال رفته است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اضافه نمود: بحث ما همیشه این بوده که قیمت گذاری محصولات خودروسازان به نحوی باشد که پوشش دهنده هزینه های منطقی و معقول صنعت خودرو باشد.

معمارباشی گفت: حتماً باید فرایندهای فراوری خودروسازان بازطراحی و روابط خودروساز با قطعه ساز آنالیز و اصلاح گردد به نحوی که قیمت تمام شده اعلامی برای خودرو، یک قیمت منطقی و قابل پذیرش برای مصرف کننده و نهادهای نظارتی باشد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اضافه نمود: اینکه شورای رقابت قیمت گذاری کند یا هر نهاد دیگری، بستگی به تصمیم نهادهای بالادستی دارد..

در پی آزادسازی قیمت خودرو نیستیم

او در خصوص اینکه آیا این مباحث مقدمه ای جهت آزادسازی قیمت خودرو است، شرح داد: آزادسازی قیمت این است که قیمت خودرو در حاشیه بازار مشخص گردد؛ ما به هیچ وجه در پی آزادسازی قیمت خودرو و رفتن به حاشیه بازار نیستیم.

وی گفت: با توجه به آنالیز های صورت گرفته در صورت اجرای کامل پکیج اصلاح صنعت خودرو همانند اصلاح ساختار قیمت، اصلاح ساختار مدیریتی - اقتصادی، توسعه صادرات صنعت خودرو و … ما مطمئن هستیم که می توانیم به افزایش فراوری، افزایش عرضه خودرو به بازار، کاهش کسری ها در فراوری خودروهای ناقص، اصلاح فرایند فراوری و روابط خودروساز با قطعه ساز یاری کنیم و در نهایت شرایط بازار را سامان دهیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1207

به "قیمت خودرو آزاد نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو آزاد نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید