لنوو در حال ساخت یک کنسول دستی ویندوزی است

به گزارش وبلاگ علیپور رحمتی، فضای کنسول های دستی مبتنی بر ویندوز با داستان هایی از موفقیت مواردی نظیر استیم دک از ولو (Valve) و ROG Ally از ایسوس (ASUS) در حال رشد است. سایر رقبای قدیمی در این فضا مانند کنسول های AYANEO نیز به خوبی کار می نمایند و مایکروسافت نیز خود را موظف نموده تا تجربه ویندوز را روی این دستگاه های قابل حمل بهبود بخشد. اکنون به نظر می رسد که رقیبی نوظهور پا به میان گذاشته است.

لنوو در حال ساخت یک کنسول دستی ویندوزی است

طبق گفته منابع مختلف، کمپانی لنوو (Lenovo) در حال کار روی یک کنسول دستی با نام Legion Go است و از ویندوز 11 برای حداکثر سازگاری با بازی های ویندوز استفاده می نماید. در حالی که جزئیات منتشر شده در حال حاضر ناچیز است، با این حال به نظر می رسد که این کنسول از پردازنده های تازه فینیکس AMD استفاده می نماید که شرکت سازنده تراشه آن را بسیار نازک توصیف می نماید که برای بازی، هوش مصنوعی و گرافیک برای اولترابوک ها تمرکز دارد. از طرفی این واقعیت که Legion Go از تراشه های رایزن استفاده می نماید تا حد زیادی تضمین می نماید که این کنسول دستی به عنوان بخشی از برند بازی محبوب لنوو یعنی لژیون، مبتنی بر ویندوز است.

طبق اطلاعات منتشر شده، Legion Go ظاهرا دارای صفحه نمایشی 8 اینچی باشد که آن را بزرگتر از ROG Ally یا استیم دک می نماید که هر دو دارای صفحه نمایشی 7 اینچی هستند. بازی های ویندوزی یا کنسولی اغلب برای نمایشگرهای بزرگ یا حتی تلویزیون ها طراحی می شوند و در صفحه نمایش های کوچک تر، مشاهده عناصر رابط کاربری آن ها سخت است. اگر کنسول لنوو سبک وزن بماند، یک صفحه نمایش بزرگتر می تواند فزونی مناسبی نسبت به رقبای خود به او بدهد.

همانطور که ذکر شد، تراشه های سری AMD Phoenix 7040 به وسیله شرکت سازنده فوق العاده نازک و برای دستگاه های قدرتمند اما ظریف به سبک اولترابوک ها توصیف می شوند. این تراشه ها باید به خوبی خود را به دستگاهی مانند Legion Go با پشتیبانی از حالت های کم مصرف 15 وات یا کمتر برای بازی های سبک و بالا بردن حداکثر عمر باتری، مشابه استیم دک و ROG Ally، اختصاص دهند. Z1 Extreme در ROG Ally می تواند با توان طراحی گرمایی کمتر از 15 وات کار کند، و در عین حال مزایایی را برای این کنسول به ارمغان بیاورد. البته معین نیست که لنوو میخواهد دقیقا از چه نوع مدلی استفاده کند. Z1 ممکن است در حال حاضر انحصاری ROG Ally باشد، اما این انحصار نیز ممکن است به زودی به نوعی منقضی گردد.

جایی که Legion Go می تواند نسبت به ROG Ally مزیت داشته باشد، نرم افزار است. طبق گفته ها تجربه نرم افزاری کنسول دستی ایسوس در نوع خود برترین نیست و از مشکلاتی رنج می برد. در این میان طبق اطلاعات منتشر شده در رویداد ایکس باکس در لس آنجلس، مایکروسافت نیز در حال آماده شدن برای ارائه پشتیبانی بیشتر به این نوع کنسول ها است. جالب است بدانید که برند Alienware کمپانی دل نیز چند سال پیش نمونه اولیه ای از این کنسول ها را به نمایش گذاشت که یوفو نام داشت. اگر طراحی های سفارشی تراشه های فینیکس به طور گسترده تری در دسترس قرار گیرند، این انتظار می رود که کوشش های دیگری از سوی ریزر و دیگر برندهای محبوب بازی در سال های آینده داشته باشیم.

تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه این دستگاه دقیقا چه زمانی عرضه شده یا اینکه آیا واقعا به مرحله انتشار می رسد یا خیر، وجود ندارد.

نکته: عکس مقاله ربطی به کنسول تازه لنوو ندارد و مربوط به Legion Play است.

منبع: Windows Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: aliporerahmati.ir شناسه مطلب: 1573

به "لنوو در حال ساخت یک کنسول دستی ویندوزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنوو در حال ساخت یک کنسول دستی ویندوزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید